פרויקט שפותח דלתות

פרויקט ה- Internship של המכללה למינהל מאפשר לעשרות סטודנטים מדי שנה להשתלב כמתמחים בחברות מובילות, לצבור ניסיון רלוונטי ואף לייצר קשרים משמעותיים לעתידם המקצועי. רבים אף מתקבלים לעבודה עם סיום ההתמחות
יוליה נוביק אלוש, ראש תחום תקשורת ושיווק במרכז לניהול קריירה: "ההתמחות מעניקה לסטודנטים יתרון בשוק התעסוקה על פני מועמדים אחרים שיוצאים ללא ניסיון, מאפשרת יצירת קשרים, וחלקם אף מקבלים הצעות להישאר בארגונים כעובדים קבועים"
איתן נוימן, סטודנט בבית הספר לכלכלה: "המכללה פתחה לי דלת לדבר שהוא לא מובן מאליו וסייעה לי להיכנס ל- Rep'N Up בתפקיד משמעותי. בחברה עצמה הבינו שאני בא ללמוד ולהתפתח, והשקיעו בלימוד שלי לא מעט"

סטודנטים רבים מייחלים להזדמנות להשתלב במקצוע שבו בחרו, עוד בתקופת לימודיהם. חוסר הניסיון המקצועי והקשרים הרלוונטיים הופכים שאיפה זו עבור רובם לבלתי ניתנת ליישום והם נאלצים להמשיך ולהסתפק בעבודות סטודנטיאליות.
במסלול האקדמי המכללה למינהל החליטו לייצר עבור הסטודנטים הזדמנויות להתנסויות מעשית עוד במהלך הלימודים. פרויקט ה- Internship, לו זו השנה השנייה, מאפשר לסטודנטים להשתלב כבר במהלך לימודיהם בעבודה בחברות מובילות במשק.
יוליה נוביק אלוש, ראש תחום תקשורת ושיווק במרכז לניהול קריירה של המכללה למינהל, מציינת כי בשנת הלימודים הנוכחית כולל הפרויקט כבר כ-200 התמחויות. "זהו פרויקט כלל מסלולי, בו משתתפים סטודנטים מכל בתי הספר של המכללה. הסטודנטים משתלבים בחברות למשך 3 חודשים, 16 שעות שבועיות, וחווים עבודה מעשית, וזאת לצד ליווי צמוד של מנטורים מהחברות ויועצות מהמרכז לניהול קריירה".

 החברות לוקחות חלק בחינוך דור העתיד

בפרויקט ה- Internship לוקחות חלק חברות מובילות בתחומן, בהן: אדידס, קשת, קלאב מד, "דה מרקר", פסגות, קסטרו, אסם, אירוקה, ארגון "לתת", לאומי קארד, בנק מזרחי-טפחות, משרד ראש הממשלה, אסתי לאודר,  אקסלנס, פסגות, מיטב דש ועוד.
[summary]"ההשתתפות ב-Internship מאפשרת לחברות לקחת חלק בחינוך של דור העתיד", אומרת נוביק אלוש, "כמו כן, הפרויקט זוכה לחשיפה אדירה שפועלת גם לטובת הארגונים, כי בעידן הנוכחי גם הם צריכים לשווק עצמם ולהתחרות על כוח אדם איכותי. לסטודנטים מאפשר הפרויקט לעשות את דריסת הרגל הראשונה בתחום אותו בחרו ללמוד, להבין איך דברים מתנהלים בפועל. ההתמחות מעניקה להם יתרון בשוק התעסוקה על פני מועמדים אחרים שיוצאים ללא ניסיון, מאפשרת יצירת קשרים, וחלקם אף מקבלים הצעות להישאר בארגונים כעובדים קבועים".
שני גינת, סטודנטית לתקשורת שנה ג', שלקחה חלק בפרויקט ה-Internship בשנת הלימודים הנוכחית, היא מהסטודנטים שנשארו במקום ההתמחות שלהם לאחר שזו הסתיימה. גינת הצטרפה למחלקת השיווק של רשת סטודיו C, והייתה כפופה ישירות למנהלת השיווק. במסגרת ההתמחות שלה נחשפה לכל עבודת השיווק של המחלקה הכוללת פרסום offline ו-online: פרסומים בעיתונות, שלטי חוצות, תשדירים ברדיו וכל מה שקשור לתחום הדיגיטל - פעילות סטודיו C ברשתות חברתיות, תיחזוק אתר האינטרנט והבלוג של הרשת ועוד.
"השתתפות ב- Internship היא הניסיון הכי גדול שסטודנט יכול לקבל, בעיקר בתחום השיווק שהוא תחום שקשה להשתלב בו. ההתמחות אפשרה לי להבין איך דברים מתנהלים בתחום הזה, וחידדה אצלי את ההבנה שזה העולם שבו אני רוצה להשתלב", היא מציינת.
לאחר שסיימה את ההתמחות הוצע לגינת להישאר בחברה ולהחליף את מי שאחראית על שיתופי הפעולה, שיצאה לחופשת לידה. לצד הלימודים משלבת כעת גינת עבודה במשרה מלאה ומציינת כי למרות העומס הרב - הניסיון שהיא צוברת הוא יקר מפז. "אני צוברת ניסיון חשוב ולומדת המון. אני בטוחה שההתנסות הזו, במסגרת ההתמחות וכעת, יכולה לפתוח לי דלתות רבות בעתיד".

לומדים איך דברים מתנהלים בשטח

גם לרוסלן גוגרמן, סטודנט שנה ב' בבית הספר למדעי המחשב במכללה, הוצע להשתלב במקום שבו עשה את ההתמחות כעובד קבוע. גוגרמן השתלב במסגרת הפרויקט ב- White Source Software, חברת אבטחה שמנהלת רישיונות קוד פתוח. "בתחילת ההתמחות למדתי את הדברים מאפס, בהמשך כבר התחלתי לכתוב קוד. למדתי איך הדברים מתנהלים בחברות סטארט אפ, איך נראית העבודה היומיומית. כך, למשל, הבנתי שבשביל לכתב קוד צריך לעשות מחקר מאוד גדול לפני, ושהתהליך הרבה יותר ארוך ממה שחשבתי".
בסיום ההתמחות הוצע לגוגרמן להישאר בחברה כעובד קבוע. "אני מצליח לשלב עבודה עם לימודים בזכות ההתחשבות הרבה של החברה בצרכים שלי ולומד המון. יש לי מזל" הוא מסכם.
[summary]סטודנט נוסף שקיבל הצעת עבודה מהחברה בה עשה את ההתמחות שלו הוא איתן נוימן, סטודנט לכלכלה שנה ג' במכללה למינהל. נוימן הצטרף כמתמחה לחברת הסטארט אפ Rep'N Up בה השתלב בתחום הפיתוח עסקי. "מכיוון שמדובר בחברת סטארט אפ, אנחנו עוסקים בכל מה שקשור להקמת החברה מהפן העסקי. ההתמחות שלי, והעבודה כיום, כוללת את האספקטים של יצירת שיתופי פעולה, בניית מודל עסקי, סקירות נתח שוק ועוד", הוא מציין.
נוימן המשלב כיום בין עבודה ללימודים מציין כי הפרויקט איפשר לו להתנסות בעבודה מעשית חשובה. "המכללה פתחה לי דלת לדבר שהוא לא מובן מאליו וסייעה לי להיכנס לחברה בתפקיד משמעותי. בחברה עצמה הבינו שאני בא ללמוד ולהתפתח, והשקיעו בלימוד שלי לא מעט", הוא מציין.
גם יואל שרביט, סטודנט שנה ב' בבית הספר למדעי ההתנהגות של המכללה, מרגיש כי ההשתתפות בפרויקט סייעה לו להרחיב את הידע המקצועי שלו. שרביט השתלב במסגרת ההתמחות בחברת קסטרו כחלק מצוות הגיוס במחלקת משאבי האנוש ועסק במיון קורות חיים של מועמדים למשרות מטה ולמשרות בחנויות ובביצוע ראיונות טלפונים. "זכיתי במהלך ההתמחות לליווי צמוד של רפרנטית מהחברה שלמדתי ממנה המון. ההתנסות הזו, בעיקר מכיוון שמדובר בחברה גדולה, איפשרה לי לטעום מתחום משאבי האנוש. לי אישית ההצצה הזו לעולם משאבי האנוש סייעה להבין שעשיתי את הבחירה הנכונה של מסלול הלימודים".

לפגישת ייעוץ חינם

לפגישת ייעוץ חינם

לפגישת ייעוץ חינם

השאר פרטים וקבל 40% הנחה בדמי רישום