• המרכז לחקר התקשורת הסינית

    המסלול האקדמי המכללה למינהל
  • אודות המרכז

    סין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם וחברה קבועה במועצת הביטחון, הולכת ותופסת מקום מרכזי יותר במערכת הבינלאומית. לאחרונה, סין מייצבת את עצמה כגורם חשוב גם במזרח התיכון, וככזאת היא הופכת לחשובה יותר עבור ישראל. לפיכך לישראל צורך חיוני להבין לעומק את סין ומדיניותה בזירה הבינלאומית ובמזרח התיכון, ולשם כך עליה לקיים דיאלוג עם התקשורת הסינית.

    התקשורת הסינית הינה המערכת התקשורתית הגדולה בעולם בראש וראשונה בזכות השפה. השפה הסינית היא המדוברת ביותר בעולם (מדוברת בסין, בטאיוון, בהונג קונג, ובפזורה הסינית). כמו כן, מספר המשתמשים באינטרנט בסין הוא הגבוה ביותר בעולם (731 מיליון משתמשים בסוף 2016) ורבע מכלל עיתוני העולם הם בסינית. זאת ועוד, התקשורת הסינית מגלה עניין רב בישראל, על כן ישראל יכולה לספר את סיפורה בסינית. לבסוף, התקשורת הסינית הינה "החלון" אל החברה הסינית והדרך הישירה ביותר להבין את המדיניות הסינית ואת השלכותיה על הכלכלה העולמית, על מזרח התיכון ועל ישראל. לפי כך, לימוד ומחקר התקשורת הסינית יעניק תובנות ייחודיות למקבלי ההחלטות בישראל ויסייע בעדם בעיצוב מדיניות בכל התחומים הקשורים למעצמה חשובה זו.

     המרכז לחקר התקשורת הסינית (Chinese Media Center) בבית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למנהל הינו המרכז הראשון מסוגו בישראל העוסק בהבנת התקשורת הסינית והפועל לקיים דיאלוג עם התקשורת הסינית. מרכז ייחודי זה מקיים דיאלוג שיטתי, ממוסד ומתמשך עם אמצעי התקשורת בסין, מבצע מחקר יישומי ואקדמי של מערכות התקשורת בסין רבתי, ומהווה כלי חינוכי עבור כלל תלמידי המכללה.

    המרכז מכשיר את הדור הבא של אנשי מקצוע בתחום התקשורת, ואת הדור הבא של המנהיגות הפוליטית, העסקית והחברתית בישראל, באמצעות הקניית ידע תיאורטי וכלים מעשיים  אשר יכינו אותו לעבודה מול סין. בנוסף, המרכז משרת את האינטרס הלאומי של ישראל על ידי בניית גשרים לסין באמצעות עבודה מול התקשורת, רשת של חילופים אקדמיים ומקצועיים, והקניית כלים ותובנות למעצבי המדיניות של ישראל מול סין על ידי מחקר על התקשורת בסין העכשווית בישראל כיום.

    המרכז משרת סטודנטים לתקשורת, מנהל עסקים, כלכלה, משפטים, מדעי המחשב, ובתי ספר אחרים של המכללה למנהל; בוגרי המכללה ומוסדות אקדמיים אחרים; עיתונאים ואנשי מקצוע מתחום התקשורת, יחסי ציבור, דוברות, שיווק ופרסום; יועצי מדיניות וקובעי מדיניות; סטודנטים לתקשורת ועיתונאים מסין.

  • מר אלכסנדר פבזנר | מנהל המרכז

    מר אלכסנדר פבזנר הוא מומחה לאמצעי תקשורת יוחסי ציבור בסין. פבזנר כותב ומתראיין על ישראל באופן קבוע בכלי תקשורת מובילים בסין.
    פבזנר היה המנהל המייסד של תכנית סין בעמותת הפרויקט הישראלי, התכנית הראשונה מסוגה שפעלה מול התקשורת בסין. לפני כן, פבזנר עבד מעל לחמש שנים ככתב בסוכנות הידיעות Dow Jones. פבזנר הוא בעל תואר שני בלימודי אסיה מהאוניברסיטה העברית ולמד סינית קלאסית ומודרנית בטאיוון ובסין. הוא שולט בסינית, אנגלית, עברית, ורוסית.

    אלכס פבזנר

יצירת קשר

טלפון

054-8075242