מתממשקים עם העולם האמיתי

פרויקטים רבים של בית הספר לעיצוב במכללה למינהל נעשים בשיתוף פעולה עם התעשייה ומאפשרים לסטודנטים התנסות בעבודה מעשית. שחר ארנפלד, סטודנט שעבד מול קסטרו וג'וני ווקר: "זו הזדמנות לעבוד מול לקוחות, להתמודד עם הפן השיווקי של העולם העסקי, ללמוד מה נדרש כדי לקדם מוצר"
ארנפלד: קיבלתי המון מחמאות על הפרויקט עם ג'וני ווקר - מחברים, מהמרצים, מנציגי החברה. חלק מהחוויה היה לממש את החזון שלי במציאות. להרים אותו מבחינה הפקתית בשביל לקוח, לא עבור הגשה"
אחד הקשיים המרכזיים עימם מתמודדים מי שרק נכנסו לשוק התעסוקה הוא הדרישה של מעסיקים לניסיון קודם. בבית הספר לעיצוב של המסלול האקדמי המכללה למינהל מאפשרים לסטודנטים לצבור ניסיון משמעותי עוד במהלך לימודיהם, על מנת להקל עליהם את ההתברגות בשוק העבודה. 
בית הספר לעיצוב מהווה מודל לאקדמיה יזמית המייצרת פלטפורמות חדשות המבססות את הקשר בין פרקטיקה ואקדמיה. במסגרת זו מקיים בית הספר מגוון שיתופי פעולה עם חברות בתחומים שונים במסגרתם מתנסים הסטודנטים בפרויקטים מעשיים, יוצרים רשת קשרים שעשויה לתרום להם בעתיד ומעשירים את תיק העבודות שלהם.
 
שחר ארנפלד, שמתחיל בקרוב שנה רביעית במסלול לתקשורת חזותית במרחב, השתתף עד כה בשני פרויקטים כאלו במהלך לימודיו. מסלול תקשורת חזותית במרחב הוא מסלול ייחודי שנולד מתוך ההבנה כי המעצבים של היום נדרשים להבנה וכישורים רב-תחומיים. מטרת המסלול, המשלב לימודי עיצוב פנים ותקשורת חזותית, להכשיר מעצבים רב-תחומיים שישלטו ברזי המרחב האדריכלי לצד שליטה בשפת התקשורת החזותית.
 
הפרויקט הראשון שבו היה מעורב ארנפלד היה שיתוף פעולה שיזם בית הספר עם מותג הוויסקי המוביל ג'וני ווקר. "את הפרויקט הזה עשינו בשנה ג'", מציין ארנפלד. "לג'וני ווקר יש את הסלוגן המאוד מוכר שלן - Keep walking. במסגרת הבריף התבקשנו לחשוב על היעד הבא - לייצר משהו שידבר על השלב הבא של הסלוגן אבל יתקשר איתו. הנציגים של החברה שהגיעו אלינו ונתנו לנו סקירה מדהימה ומקיפה על המותג ואף עשו לנו סיור בחברה עצמה, ביקשו שנייצר משהו שונה, חוויה שהיא אחרת".
 
[summary]ארנפלד בחר להתמקד בפרסומת ישנה של החברה אותה הוביל המשפט "There is no prize for extreme standing"."לקחתי מהמשפט הזה את המסר שאומר שצריך להתקדם. כל הזמן להיות בתנועה. יצרתי מיצב חד פעמי חוויתי שבנוי ממשטח פצפצים בגודל של 2.5 על 3 מטר. בתוך הבועות הזרקתי נוזל בטעם אננס שיש לו צבע של ויסקי, ויצרתי את המשפט הזה. המשטח הולבש על רמפה שעולה בזווית. בסוף הקורס, במסגרת הפנינג גדול של המותג שעשינו במכללה, הצגתי את המיצב. אני, המרצה שלי, ראש החוג והדיקנית עלינו על המשטח ובעצם ההליכה עליו העלמנו את המשפט. המטרה של המיצב היתה להראות שכשאנשים מתקדמים, פיזית אבל גם מטאפורית, יש שינוי. המסר הוא Keep walking. אל תעמדו במקום – תמשיכו ליעד הבא".
 
ארנפלד מספר כי העבודה על המיצב היתה מאוד אינטנסיבית, אבל מספקת ומאתגרת. "קיבלתי המון מחמאות, מחברים, מהמרצים, מנציגי החברה. חלק מהחוויה היה לממש את החזון שלי במציאות. להרים אותו מבחינה הפקתית בשביל לקוח, לא עבור הגשה", הוא אומר.
 
חנות פופ אפ לייצור חולצות בהתאמה אישית
פרויקט נוסף בו היה מעורב ארנפלד, גם הוא במהלך השנה השלישית ללימודיו, היה עבור חברת קסטרו. "נציגי החברה הגיעו אלינו והציגו את הבריף במסגרתו הם ביקשו שנייצר חווית קנייה אחרת, שעושה שימוש במגוון כלים ופלטפורמות, כזו שתייצר סקרנות בשלב הראשון, וכמובן תגרום ליותר אנשים להיכנס לחנויות בשלב הבא. במסגרת התחקיר בדקנו כל מיני מודלים חדשניים של חוויות משתמש מהארץ והעולם".
 
ארנפלד מספר כי המטרה שלו היתה להדגיש את היכולת של הלקוח לייצר עבור עצמו פריטים ייחודיים, בעל אופי אישי. במסגרת זו הוא ייצר מודל עבור חנות הדגל של החברה בדיזנגוף סנטר שאמור לתפקד כחנות פופ אפ. "יצרתי קונספט ל'קסטרו פופ אפ לאב', פורמט שמבטיח חוויה חדשנית, אפשרות ללקוח להיות שותף בעיצוב הפריט שקונה. החנות הזו אמורה לשבת במקום שרואים אותה מהרחוב וליצור עניין מצד העוברים והשבים, בזכות מדפסות תלת ממד שמדפיסות צמידים ואקססוריז שמוצבות בה. אחרי שנוצר העניין, והלקוח נכנס לחנות עצמה, הוא יכול בעזרת אפליקציה דיגיטלית שפיתחתי לעצב חולצה עם דוגמה אישית. העיצוב של החולצה קבוע, תחת המותג קסטרו, אבל מה שארוג עליה הוא ייחודי לכל לקוח על פי טעמו ועיצובו. בזמן העשייה וגם אחר כך הלקוח יכול לשתף את חבריו בתהליך במסגרת הרשתות החברתיות. מעבר לבאזז שנוצר יצרתי אפשרות באפליקציה לייצר תחרות לייקים, ואת זה לקחת לשלב הבא – הלקוח שיקבל הכי הרבה לייקים יקבל בקולקציה הבאה של קסטרו הזדמנות לעצב כמה פריטים".
 
הפרויקט של ארנפלד הוצג בתערוכה מסכמת אליה הגיעו נציגים מקסטרו במסגרתה אף הוענקו מלגות מטעם החברה לסטודנטים של בית הספר.
ארנפלד, כמי שיהיה מהבוגרים הראשונים של המסלול תקשורת חזותית במרחב, יוצא לשוק העבודה עם סל כישורים ייחודים ורב-תחומיים אותם רכש במהלך הלימודים. אך לצד אלו הוא רואה את התרומה המשמעותית שיש לפרויקטים מסוג אלו בהם השתתף - על הניסיון המקצועי שלו: "זו הזדמנות לעבוד מול לקוחות, להתמודד עם הפן השיווקי של העולם העסקי, ללמוד מה נדרש כדי לקדם מוצר. בנוסף, זו הזדמנות להתנסות בפועל בעבודה עם מגוון כלים חדשניים. חוץ מזה, הפרויקטים האלו הם תוספת מצוינת לרזומה" הוא מסכם. 
 
שם הסטודנט: שחר ארנפלד
שם המנחה: פרסומאי עדלי סטוק
 

 

לפגישת ייעוץ חינם

לפגישת ייעוץ חינם

לפגישת ייעוץ חינם

השאר פרטים וקבל 40% הנחה בדמי רישום