דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

האקתון ליצירת סרטונים ויראליים בשיתוף חברת "YES"

במסגרת שיתוף פעולה בין חברת yes לבית הספר לתקשורת של המכללה למינהל, התנסו הסטודנטים ביצירת סרטונים ויראליים המקודמים בפלטפורמות דיגיטליות שונות
פרויקט גמר | תואר בתקשורת | המסלול האקדמי המכללה למינהל

סטודנטים מבית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל, קיבלו הזדמנות נדירה לעבוד מול חברת yes, במסגרת אחד משיתופי הפעולה הרבים שמייצר בית הספר לסטודנטים שלו.
במסגרת שיתוף הפעולה ההדוק בין הגופים, הזדמן לסטודנטים המתמחים בלימודי תוכן ויצירה ובפרסום ושיווק, להתנסות בעשייה תקשורתית בעולם המעשי. שתי קבוצות של סטודנטים שנבחרו מבין ארבע קבוצות שניגשו לאתגר, הפיקו עבור yes סרטונים ויראליים לקידום התכנים השונים של החברה: הפקות המקור, סדרות הרכש וספריית yesBinge.

במסגרת שיתוף הפעולה, עברו הסטודנטים סדנת קריאייטיב שנמשכה כשבוע, שבסופה הציגו את רעיונותיהם בפני נציגי yes. שתי הקבוצות שנבחרו הפיקו במהלך שנת הלימודים סרטונים שונים, שקודמו בפלטפורמות הדיגיטליות השונות על ידי החברה. הסטודנטים אף קיבלו מלגת לימודים מחברת yes.
את הפרויקט הובילו קרן סטיבנסון, מרצה בבית הספר לתקשורת בנושאים של קריאיטיב, מדיה ואסטרטגיה דיגיטלית, ששימשה כמנטורית בתהליך וליוותה את הקבוצות לאורך כל הדרך יחד עם ענבר שנהר, מנהלת פיתוח וקשרי תעשייה בבית הספר לתקשורת.

לדברי סטיבנסון, "באמצעות שיתוף הפעולה הזה, נחשפו הסטודנטים לתהליך העבודה שמתקיים ביום-יום בין משרדי הפרסום לבין לקוחות. תהליך העבודה כלל את שלב החשיבה על הקונספט, דרך יצירת התסריט וההפקה שלו. הסטודנטים למעשה משמשים בשיתוף הפעולה הזה כמחלקת קריאייטיב שמטרתה ליצור סרטונים שיקדמו תכנים שונים של החברה, בתקווה שאותם סרטונים יהפכו לוויראליים. מדובר באתגר שונה ממה שהיו רגילים לו עד עתה – זה לא פרסום קונבנציונלי, זה דורש חשיבה מסוג אחר".
ביניים: התנסות בעבודה מול לקוח אמתי

לדברי סטיבנסון ההתנסות הזו מספקת לסטודנטים אפשרות להתמודד עם עבודה מול לקוח אמתי. "זה תהליך לא פשוט כי הלקוח לא תמיד מסכים לכל רעיון שמעלים בפניו. מהבחינה הזו, ההתנסות הזו אפשרה לסטודנטים להבין איך דברים עובדים בעולם האמתי. כמו כן, זו עשייה קריאטיבית שלא לטובת הצגת פרויקט בכיתה, שמאפשרת בדרך כלל יותר חופש יצירתי – זו עבודה במסגרת בריף שלקוח נותן".
עידו שטרהל, סטודנט שנה ב' המשתתף בפרויקט, מספר כי הקבוצה עליה הוא נמנה הפיקה סרטון אחד לקידום הסדרה "חניבעל" וכעת הם עובדים על סרטונים לקידום העונה החדשה של "משחקי הכס" והסדרה "האחיות המוצלחות שלי". לדברי שטרהל, "אנחנו מגיעים מהתמחויות שונות בתוך בית הספר לתקשורת, אבל במסגרת העבודה יחד אנחנו משלימים אחד את השני".

העבודה המאומצת על הסרטונים נעשית מחוץ למסגרת הלימודים, אבל לדברי שטרהל ההשקעה הזו שווה את המאמץ. "במסגרת הלימודים ניתנות לנו כל הזמן הזדמנויות להתנסות בעבודה מול גורמים שונים בתעשייה שבאים מעולמות שונים, וההתנסות הזו חשובה. בפרויקט הזה הרגשתי שאנחנו מדמים עבודה בעולם האמתי – כותבים תסריט, מצלמים ומגישים ללקוח שלא תמיד אוהב, ואז צריך לצאת לדרך מחדש. זה פרויקט שמלמד איך דברים מנהלים בשטח".
גם שחר אזולאי, שהקבוצה אליה השתייכה יצרה סרטון לקידום הסדרה "תיקים באפילה", מציינת את החשיבות הרבה של ההשתתפות בפרויקט, כדרך לצבירת ניסיון מקצועי. "אין ספק שפרויקט כזה הוא תוספת מצוינת לתיק העבודות שלנו. כמו כן, ההתנסות הזו מאפשרת יצירת קשרים רלוונטיים וזו שורה טובה לקורות החיים", היא מסכמת.