לומדים אחרת

בבית הספר למינהל עסקים זוכים הסטודנטים לחוויה אקדמית שונה הכוללת מגוון שיתופי פעולה עם התעשייה וקונספט חדשני של למידה העושה שילוב בכלים טכנולוגיים אך לא מוותרת על המגע האישי
בית הספר למינהל עסקים - למידה מיוחדת
פרופ' אורן קפלן, דקאן בית הספר: "הקשר שלנו לתעשייה הוא קריטי.אנחנו חייבים להיות איתה בקשר הדוק כי אנחנו מי שמספקים את הדור הבא של המנהלים"
חלל למידה צבעוני ונעים בו יכולים סטודנטים להיפגש וללמוד יחד, ואף להיפגש עם סגל ההוראה; אפשרות להיחשף למרבית החומר הלימודי באמצעות סיכומים שמעלים לרשת סטודנטים ועל ידי צפייה בהרצאות מצולמות המשולבות עם מפגשים פרונטליים; מפגשים בלתי פורמליים עם בכירי התעשייה - כל אלה הן רק חלק מחוויית הלמידה שמציע בית הספר למינהל עסקים.
 
משלבים אונליין ואופליין
פרופ' אורן קפלן, דקאן בית הספר, מסביר כי בבית הספר עושים כבר מספר שנים שימוש בכלים של למידה מרחוק. במסגרת זו מועלות הרצאות רבות ליוטיוב, והסטודנטים יכולים לצפות בהן בזמנם החופשי. כמו כן, בית הספר מתחזק בלוג שבו מרוכזים סיכומים של הרצאות אותם מעלים סטודנטים, שנבחרו על ידי סגל בית הספר. קפלן מסביר כי בית הספר מיישם שיטת לימוד המשלבת את נוחיות הלמידה מהבית עם הצורך במגע הישיר עם המרצים והחברים לכיתה: Reach–Out Teaching. השיטה מושתת על ההבנה כי למפגש פנים אל פנים יש יתרונות רבים, ותהליך למידה שמשלב יתרונות אלו עם יתרונות הלמידה מרחוק, הוא יעיל יותר עבור מרבית הלומדים.
אורנה גבע, מרצה בבית הספר למינהל עסקים מציינת כי בחלק מהקורסים מיושם תהליך שמטרתו שמירה על גמישות דרכי הלמידה מבלי לאבד את המגע האישי. "בחלק מהקורסים המבנה כולל הרצאות אונליין המשולבות עם הרצאות פרונטליות, לצד פורום אינטראקטיבי שמאפשר עשיית מטלות משותפות והעלאת שאלות".
 
כניסה חלקה לעולם האקדמי
לאורך כל התואר הראשון, אך בעיקר בתחילת הלימודים, יכולים הסטודנטים בבית הספר להיעזר במנטורים מטעם סגל ההוראה של בית הספר. המנטורים תומכים בסטודנטים והופכים את השתלבותם בעולם האקדמי לקלה ולחלקה יותר. בנוסף, יצר בית הספר מערך של סטודנטים תומכים במסגרתו סטודנטים משנה ב' או ג' מלווים את תלמידי השנה הראשונה.
 
חללי למידה משותפים
בבית הספר HUB למידה פעיל במיוחד. זהו מתחם צבעוני ופתוח בו יכולים הסטודנטים להיפגש לצרכים חברתיים או לימודיים. מתקיימות שם גם שעות הקבלה של חלק מהסגל האקדמי. לדברי גבע, שעות הקבלה הותאמו לצרכי הסטודנטים ונעשות בזמנים שנוחים להם. כמו כן, באותם חללים נערכים מרתונים לימודיים, עם סגל ההוראה, לקראת מבחנים. "זה נובע מהרצון שלנו להיות עבור הסטודנטים במקום ובזמן הנכון עבורם" היא מציינת. [summary]
 
יזמות הלכה למעשה
כחלק מהיזמות והחדשנות המאפיינות את המסלול האקדמי המכללה למינהל, מפעיל בית הספר למינהל עסקים מרכז יזמות המקנה כלים, תמיכה, אפשרויות נטוורקינג ובעיקר יחס אישי לכל אחת ואחד מהסטודנטים והבוגרים. המרכז עובד בשיתוף פעולה עם התעשייה בארץ ובעולם, ועם מוסדות נוספים להשכלה גבוהה בעולם. ממרכז היזמות של בית הספר יצאו מספר מיזמים שנמצאים כיום בשלבים מתקדמים, ביניהם כאלה שגייסו סכומים העולים על מיליון דולר והמיזמים שלהם כבר פעילים ברמה שיווקית.
 
משתלבים בתעשייה כבר מהיום הראשון
לבית הספר מגוון רחב של שיתופי פעולה עם התעשייה, אליהם נחשפים הסטודנטים החל מיומם הראשון ללימודים. "הקשר שלנו לתעשייה הוא קריטי", אומר פרופ' קפלן, "אנחנו חייבים להיות אתה בקשר הדוק כי אנחנו הם אלה שמספקים את הדור הבא של המנהלים".
לדוגמא: בניית קמפיינים שיווקיים עבור חברות במשק, חממות יזמות, פרקטיקום בחברות בתחום המימון ושוק ההון, משאבי אנוש ועוד, קורסים ייחודים, והתמחויות במגוון רחב של גופים בשוק ההון ומחוצה לו. עם השותפים נמנים נס טכנולוגיות, בנק לאומי, מייקרוספט, מגדל חברה לביטוח, חברת יוניליוור, אדידס, אקסלנס נשואה, סופר-פארם, נביעות ועוד רבים.
כמו כן, הסטודנטים פוגשים בכירים בתעשייה במסגרת קורסים שונים, הרצאות ומפגשים בלתי פורמליים. כך פגשו הסטודנטים את טל רבן, מנכ"ל קוקה קולה; סמי פרץ, עורך TheMarker; אלי גידור, לשעבר מנכ"ל הום סנטר; וסמנכ"ל הסחר של שופרסל ועוד.
בנוסף, מפעיל בית הספר "פורום בוגרים מנהלים", במסגרתו בוגרי בית הספר בדרג של סמנכ"לי שיווק מגיעים למפגשים עם הסטודנטים ומספרים על הקריירה המקצועית שלהם. "המפגשים האלו מאוד חשובים, כי הם מראים לסטודנטים איפה הם יכולים להיות תוך מספר שנים מסיום התואר" אומר קפלן.
 
רגע לפני שיוצאים לשטח
במסגרת הלימודים, ולאחריהם, נהנים הסטודנטים מליווי צמוד של המרכז לניהול קריירה. עוד במהלך הלימודים יכולים הסטודנטים להשתתף בקורס לניהול קריירה במסגרתו הם נפגשים עם בכירים בענף. הללו מציגים בפניהם את האופציות התעסוקתיות הפתוחות בפניהם בסיום התואר, את הדרכים להשתלב בכל אחת מהאפשרויות האלו, וגם מסבירים מה הם כמעסיקים מחפשים בעובדים אותם הם מגייסים. כמו כן מקבלים הסטודנטים כלים פרקטיים ולומדים איך לחפש עבודה, איך להתנהל ברשתות החברתיות, איך לבנות את עצמם כמותג עוד בהיותם סטודנטים ואיך לכתוב קורות חיים.