האקתונים

הדרך להצלחה
  • מפצחים את הבריף

    במסלול האקדמי מאמינים בלמידה תוך כדי עשייה, הסטודנטים במכללה למינהל משתתפים במגוון האקתונים אשר מתקיימים בשיתוף עם חברות מובילות במשק, ממגוון תחומים.

    מה זה האקתון?
     

    האקתון (שילוב של המילים Hack ו- (Marathon הוא מרתון תכנוני, אשר נועד "לפצח" משימה לרב במסגרת של תחרות, בזמן הקצוב מראש. המרתון יכול להיות במגוון תחומים: שיווקי, יזמי, טכנולוגי ועוד. במסגרת ההאקתון מתכנסת קבוצת סטודנטים ונדרשת "לפצח" במסגרת זמן נתונה (בדרך כלל 36-48 שעות) את הבריף שניתן לה.
    המסלול האקדמי, כאמור, יוזם מגוון האקתונים לאורך כל השנה, במסגרתם גופים מובילים מציגים בפני הסטודנטים בריפים שונים, ואלו מייצרים עבורם פתרונות יצירתיים. בין הגופים עימם ערכה המכללה האקתונים עד כה, ניתן למנות בין היתר את בנק הפועלים, יוניליוור, Wix חברת הטכנולוגיה GLIDE  ועוד .

    הסטודנטים מתנסים באמצעות ההאקתונים בעבודה מול לקוח אמיתי, נדרשים לעמוד בלוחות זמנים לחוצים ובעיקר חווים מה המשמעות של עבודה מעשית בתחום בו בחרו.במסגרת ההאקתונים נפגשים הסטודנטים עם בכירים מהחברות איתם משתפת המכללה פעולה אשר מציגים בפניהם את הנדרש מהם. תהליך העבודה האינטנסיבי דורש שילוב של כלים שונים ותחומי ידע שונים הנרכשים במהלך הלימודים, ובמרבית המקרים מורכבות הקבוצות מסטודנטים ממגוון תחומים, דוגמת ניהול ושיווק, תקשורת, עיצוב ומדעי המחשב. במהלך העבודה זוכים הסטודנטים לליווי צמוד של מרצי המכללה. בסיום ההאקתון מציגות הקבוצות השונות את תוצרתן בפני מובילי החברות ובכירי המכללה, והקבוצות שהציגו תוצאה מובילה - זוכות במלגות.

    מה היה לנו?

    בשנה האחרונה  נערכו במכללה האקתונים מוצלחים רבים. אחד מהם היה תוצאה של שיתוף פעולה עם בנק הפועלים. במסגרת האקתון זה, סטודנטים מבתי הספר לתקשורת, מינהל עסקים ועיצוב מיתגו 9 "עסקים קטנים" שזכו בתחרות מוקדמת שערך הבנק בקרב עסקים קטנים, בשיתוף "ידיעות אחרונות", שמטרתה היתה לקדם עסקים קטנים ומצליחים מרחבי הארץ. במסגרת ההאקתון לכל אחד מהעסקים הזוכים הוצמדה קבוצה של סטודנטים מהמכללה שיצרו עבורו קמפיין. בסיום המרתון נבחר הקמפיין המוביל, ל"שביל הסלט" שיצרו הסטודנטים צוף רוטנברג וליאת כהאן מבית הספר לתקשורת, מיכאל קופולוביץ' וטל אגמי מההתמחות בשיווק בבית הספר למינהל עסקים וסטס פרופס מבית הספר לעיצוב. לסטודנטים הוענקה מלגה משותפת בגובה 10,000 ש"ח - מתנת בנק הפועלים.

    האתקון נוסף שנערך במכללה היה בשיתוף חברת יוניליוור. במסגרת ההאקתון, שנמשך 36 שעות, יצרו הסטודנטים קמפיינים עבור 2 ממוצרי החברה - אקס ובייגל בייגל. בתחרות השתתפו כ-25 סטודנטים מבתי הספר למינהל עסקים ותקשורת, והקמפיינים נעשו תוך ליווי אקדמי צמוד של מרצי בית הספר לתקשורת ולמינהל עסקים.

    הקמפיינים הוצגו בפני בכירי החברה, נציגי משרד הפרסום המלווה אותה, בכירי המכללה ונציגים מהסגל האקדמי. את הקמפיין המנצח יצרו הסטודנטים דניאל גורן מבית הספר לתקשורת, ונטלי רוטנברג, עמית בר ומורין חג'ג' מבית הספר למינהל עסקים, אשר זכו יחד במלגה בסך 10,000 שקל, מתנת יוניליוור.

    דוגמא לשיתוף פעולה מוצלח נוסף הוא האקתון במסגרתו תכננו סטודנטים מבית הספר לתקשורת של המכללה למינהל רעיונות לקמפיינים ויראלים עבור חברת Wix, המציעה פלטפורמה לפיתוח נוכחות אינטרנטית מקצועית. במסגרת ההאקתון נדרשו סטודנטים מבית הספר לתקשורת לייצר קמפיין שייתן מענה לערכים המובילים של החברה. הקבוצות עבדו תוך ליווי אקדמי צמוד של מרצי בית הספר לתקשורת של המכללה למינהל ומנטורים ממחלקת השיווק של Wix. הקמפיין הנבחר היה של הסטודנטים ליאור טואיל, יהל יעקב, דניאל מטרסו, ברק הלימי ואסף פיש שזכו יחד במלגת לימודים בסך 10,000 ש"ח, מתנת החברה.

    אקתון המכללה למינהל

לפגישת ייעוץ חינם

לפגישת ייעוץ חינם