דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תואר ראשון במדעי ההתנהגות

התואר הראשון במדעי ההתנהגות פותח בפניכם ובפניכן, לא רק דלת אחת, אלא שלוש דלתות – דלתות מפתיעות, מסקרנות ומסעירות אל פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה. במהלך שלוש שנות הלימודים, תרכשו ידע ותקבלו כלים שיאפשרו להבין את האדם ואת עולמו הנפשי – רגשות, מחשבות, קבלת החלטות והתנהגויות (פסיכולוגיה); ולהבין את החברה, התרבות, הכלכלה והמדינה שבהן אנחנו חיים ועובדים (סוציולוגיה ואנתרופולוגיה). השילוב המעשיר של שלושת תחומי הידע הללו יוצר הזדמנות נדירה להבין את ההוויה האנושית והחברתית באופן מעמיק ומרתק. התאוריות, המושגים והמודלים המרכזיים במדעי החברה וההתנהגות מתמזגים בתוכנית הלימודים שלנו ומקבלים מובן, הקשר וחיבור לחיי היום-יום במאה ה-21.

 

במקביל, החטיבה בניהול ומשאבי אנוש תעניק לכם ולכן הזדמנות ייחודית לרכוש כלים פרקטיים לצורך התמקמות חזקה בשוק התעסוקה: בסקטור העסקי, בשירות הציבורי, ובמגזר השלישי. חטיבת ניהול ומשאבי אנוש תעניק ידע מעשי, עשיר וחדשני בתחומים החשובים העוסקים במפגש של אנשים עם עולם העבודה המשתנה. במסגרת קורסי החטיבה, הפרוסים לאורך כל התואר, הסטודנטיות והסטודנטים יקבלו תובנות תאורטיות וידע פרקטי-מקצועי במכלול התכנים של ניהול, משאבי אנוש ופיתוח ארגוני: מוטיבציה, מנהיגות בארגונים, גיוס ומיון, תרבות ארגונית, דיני ויחסי עבודה, ניהול משא ומתן, ניהול עסקי, שיווק ופרסום דיגיטלי, ניהול ידע והדרכה, פיתוח אסטרטגי, ניהול קהילות, הובלת שינויים, חשיבה מערכתית ועוד.

 

את הדלתות האקדמיות והמקצועיות האלה יפתחו בפניכם ובפניכן אנשי ונשות סגל אקדמי מצוינים עם רקע מחקרי ומקצועי מגוון מאוד – פסיכולוגים קליניים, קוגניטיביים וחברתיים; סוציולוגים שעוסקים באי-שוויון, זהות אתנית, ארגונים, עבודה ורשתות חברתיות; אנתרופולוגים שעוסקים בתרבות פופולארית, בטראומה, חוסן וטיפול; ומומחים מובילים מהשטח בתחומים של פיתוח ארגוני ומשאבי אנוש. המרצות והמרצים שלנו אוהבים ללמד. הם מעבירים את הידע במיומנות, בסבלנות ומתוך הערכה אמתית לתהליך ההוראה ולחשיבות המפגש עם הסטונדטים והסטונדטיות בכיתה. מה שמשותף לכל חברות וחברי הסגל שלנו, הוא המחויבות העמוקה אליכם ואליכן, הסטודנטיות והסטודנטים, ללוות אתכם ואתכן מקרוב במסע האקדמי והמקצועי לקראת קבלת תואר ראשון.

 

אתם ואתן תסיימו את התואר במדעי ההתנהגות עם ידע מגוון וארגז כלים עשיר שיאפשרו השתלבות מוצלחת בתפקידים ובתחומים מעניינים ומשמעותיים בשוק הפרטי, בשירות הציבורי, ובמגזר השלישי: פיתוח צוותים, למידה והדרכה, ניהול משאבי אנוש, גיוס והשמה, שיווק ודוברות, ניהול קהילות במרחב הפיזי והדיגיטלי, ועוד. כמו כן, בסיום הלימודים פתוחות בפניכם ובפניכן אפשרויות להירשם לשורה ארוכה של תארים שניים (ייעוץ ופיתוח ארגוני, פסיכולוגיה של הספורט, מנהל עסקים, עבודה סוציאלית, לימודי משפחה, ייעוץ חינוכי, מדיניות ציבורית, ועוד).

תנאי קבלה

קבלה אוטומטית

מסלול בגרות: ממוצע בגרות משוקלל מציון 85 ומעלה.
מסלול בגרות ופסיכומטרי: זכאות לבגרות וציון פסיכומטרי 580 ומעלה. לחלופין, עמידה בתנאי הציון המשוקלל הנדרש במוסד.
תואר ראשון במדעי ההתנהגות לאקדמאים: זכאות לתואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר בישראל.
* מועמדים שאינם עומדים בתנאים שלעיל יכולים להירשם למסלול המכינה (בכפוף לעמידה בתנאי הקבלה למכינות).

AI בתואר ראשון במדעי ההתנהגות

  • תואר ראשון במדעי ההתנהגות

    במהלך התואר תלמדו קורסים כגון: פסיכודיאגנוסטיקה בעידן הדיגיטלי, ניהול ופיתוח הדרכה ולמידה ושיווק דיגיטלי ויצירת תוכן ברשתות . בנוסף, תלמדו כיצד שילוב היכולות החדשניות של מדע הנתונים במסגרת תחומי הפסיכולוגיה, ניהול ומשאבי אנוש, צפוי לשנות את אופן העבודה של פסיכולוגים ולשמש מקפצה הן בהיבט המחקרי והן בהיבטים של פיתוח כלים לאבחון, טיפול ומניעה וניהול אנשים.
  • כיתה חכמה

    בקרוב! כיתה חכמה המצוידת במיטב הטכנולוגיות המאפשרות יישום של שיטות למידה מותאמות לדור הדיגיטלי כגון: למידה בצוותים, למידה עם עמיתים בחו"ל, פתרון בעיות וניהול פרויקטים.
  • מרחבי למידה גמישים

    מרחבי למידה גמישים לתצורות למידה חדשניות באמצעות מסכים אינטראקטיביים כגון: למידה אישית, עבודה בקבוצות קטנות, קבוצות חקר ועוד.

למה ללמוד אצלנו?

סטודנטים בשנה ג' מתמחים בתחומים שונים במשאבי אנוש
מרכז פיתוח קריירה המלווה את הסטודנטים מיומם הראשון כסטודנטים ועד למציאת עבודתם הראשונה בשוק התעסוקה
לימודי התואר מתעדכנים באופן רצוף אל מול השינויים והדרישות בשוק התעסוקה
נבחרת מרצים בכירה מן השורה הראשונה הן מהאקדמיה והן מהתעשייה

מה תלמדו בתואר?

  • ניהול ומשאבי אנוש

    מטרת החטיבה בניהול ומשאבי אנוש היא להעניק ידע מעשי ועיוני הניתן ליישום במגוון תפקידים של פיתוח וניהול משאבי אנוש בשוק הפרטי, בשירות הציבורי ובמגזר השלישי. התחום והמקצוע של ניהול משאבי אנוש שינו את פניהם בשנים האחרונות.
  • קורסי מיומנויות

    מיומנויות וכישורים אינם מולדים, הם נרכשים. לכן, ולד הלמידה במסגרת קורסים עיוניים וכאלה עוסקים בשיטות מחקר, מקדיש בית הספר זמן ומשאבים, לפיתוח קורסי מיומנויות: קורסים שהנם חלק אינטגרלי מתכנית הלימודים, ומאפשרים לתרגם את הידע העיוני-אקדמי ל״ארגז כלים״, המקנה לסטודנטים ולסטודנטיות שלנו, מיומנויות אישיות ובין-אישיות, התורמות לפיתוח הזהות האישית והמקצועית שלהם, כא/נשים הנמצאות ונמצאים בראשית דרכם בעולם הבוגר ובשוק העבודה. קורסים אלה, לכן, אינם עוסקים ב"מה" ו"למה", אלא ב"איך": הם מספקים כלים מעשיים למימוש הפוטנציאל האישי והמקצועי הטמון בכל אחד מאיתנו. הנה כמה מהם:
    I Have a Dream - המוטיבציה להגשים - מוטיבציה היא מפתח מרכזי בהצלחות שלנו בכל תחומי החיים, החל מלמידה ועבודה וכלה בקשרים חברתיים ובשמירה על הבריאות שלנו. במסגרת הקורס, הסטודנטים יפתחו את המודעות העצמית שלהם ואת יכולתם לניהול עצמי, ילמדו מושגים בסיסיים מתוך תיאוריות העוסקות במוטיבציה, כיצד ליישם אותם במסגרת ניתוח מקרי מבחן בהם באה לידי ביטוי, חוסר מוטיבציה, הן שלהם עצמם והן של אחרים, וירכשו כלים לקדם את המוטיבציה, זו שלהם עצמם וזו של אחרים.
    SPSS - בקורס זה הסטודנטים לומדים להשתמש בתכנה הסטטיסטית העיקרית המשמשת למחקרים בתחום. מיומנות זו גם באה לידי ביטוי בעריכת הניסויים בסמינרים בשנה ג', וכן בתארים מתקדמים.
    טראומה נפשית – היבטים של חוויה והתמודדות: מעבר ללמידת הגדרות ומאפיינים של טראומה והתמודדות, בקורס זה הסטודנטים רוכשים מיומנויות ויכולת יישום של התערבות "עזרה ראשונה נפשית" במצבי דחק אקוטיים.
    כישורים פסיכולוגיים ומושגים בסיסיים בפסיכותרפיה - בקורס זה הסטודנטים מתנסים בשדה, במסגרות טיפוליות שונות. הם רוכשים כישורים אישיים ובין-אישיים הנחוצים לעבודה כפסיכולוגים, בשילוב הדרכה וליווי. מיומנות נוספת היא בכתיבה והצגת תיאורי מקרה, על פי הדרישות המקובלות בתחום.
  • תכנית הלימודים

    כדי לממש את מטרת הקניית הידע בשלושת עולמות התוכן: סוציולוגיה, פסיכולוגיה ואנתרופולוגיה, בית הספר עיצב שלושה ערוצי למידה ייחודיים:
    1. קורסי המליאה מאפשרים לסטודנטים להיחשף לתיאוריות קלאסיות ועכשוויות בתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה, ובתוך כך לחוות את ההוראה הקלאסית באקדמיה, בקבוצה גדולה, מול מרצים מובילים ומרתקים, וצוות מתרגלים מסור המלווה את הקורס ואת הסטודנטים.
    2. מרחבי הלמידה, הנלמדים בקבוצות קטנות, מוקדשים להיכרות קרובה וחוויתית עם מושגי היסוד בכל אחד מעולמות התוכן הכי עדכניים ורלוונטיים שיש היום בסוציולוגיה. היתרונות של ערוץ למידה זה:
    א. כל מרחב למידה ילמד לאורך 4 מפגשים, ובכך "ישבור" את המבנה הסמסטריאלי הקלאסי, ויאפשר דינמיקה ותנועה לאורכו.
    ב. מרחבי הלמידה נלמדים בקבוצות קטנות, לכן מאפשרים דיאלוג קרוב ועשייה משותפת בין הסטודנטים לבין עצמם, ובינם לבין אנשי הסגל.
    ג. כל מרחב למידה יסתיים בהגשה של פרויקט, עיוני או מעשי, אשר יוערך באופן מילולי ומספרי. בכך יציבו
    מרחבי הלמידה מדד נוסף להערכה של הלומדות והלומדים אצלנו, לצד מבחני סוף הסמסטר.
    3. המסלול היישומי של תכנית הלימודים כולל: חטיבה בניהול ומשאבי אנוש מציע מכלול ידע עיוני ומעשי עשיר המכין את הסטודנטיות והסטודנטים להשתלבות מוצלחת בשוק העבודה.
  • תוכנית מצטיינות ומצטיינים

    תוכנית המצוינות בתואר הראשון הוקמה בבית הספר למדעי ההתנהגות והחוג לפסיכולוגיה בשנת 2017, במטרה לטפח סטודנטיות וסטודנטים מצטיינים בעלי פוטנציאל למנהיגות בלמידה ובמחקר, תוך גיבוש רשת חברתית, הקניית כישורים אקדמיים והעלאת מודעות אזרחית.
  • לגבש זהות אקדמית ופרופסיונלית

    המטרה הראשונה והמשמעותית ביותר של בית הספר למדעי ההתנהגות, היא לראות את הלומדות והלומדים בו, לאפשר לכל אחד ואחת מהם לפתח את היכולות והכישורים שהוא מביא עמו, ולעשות יחד איתם דרך; להתבונן מחדש בחומרים המרכיבים כל אחד מאתנו כאדם - באהבה, בכאב, בגעגוע, ברצון להצלחה - ולהתבונן מקרוב בחומרים המרכיבים את המקום הישראלי ואת העולם הגלובלי שסביבו. אנו מאמינים כי מן הבסיס הזה נבנה חוט שידרה אקדמי ופרופסיונלי כאחד. באמצעות חשיפה למגוון גישות תיאורטיות בשלושה עולמות תוכן - פסיכולוגיה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה - לצד חיבור לפרקטיקה ולשוק העבודה, פותח בית הספר לבוגריו שתי דלתות מרכזיות:
    1. תואר שני במגוון רחב של תחומים: באמצעות חשיפה לתיאוריות קלאסיות ועכשוויות בשלושת עולמות התוכן עליהם מופקד בית הספר, כמו גם רכישת מיומנויות מתודולוגיות בעריכת מחקר כמותני ואיכותני, בוגרי בית הספר הנם מועמדים טבעיים להשתלב במגוון תארים שניים. בין תארים אלו: יעוץ ארגוני, לימודי משפחה, לימודי תרבות, יעוץ חינוכי, תואר שני בפסיכולוגיה על ענפיו
    השונים (פסיכולוגיה של הספורט, פסיכולוגיה קלינית, שיקומית, חינוכית); לימודי השלמה לעבודה סוציאלית ועבודה סוציאלית במסלול קליני.
    2. התמקמות בשוק העבודה: לצד קורסים כמו "גישות טיפוליות בעידן המודרני", "סוציולוגיה של החברה הישראלית", "אנתרופולוגיה וויזואלית", או "קבלת החלטות ודינמיקה של משא ומתן", יקבלו הסטודנטים הזדמנות משמעותית וארוכת טווח לבנות לעצמם "תלקיט מקצועי": לפתח מיומנויות מקצועיות ולקחת חלק בתכנון והובלה של פרויקטים מעשיים בשיתוף שחקנים מרכזיים מהתעשייה, ביניהם: ארגונים מובילים בתעשייה הישראלית, עמותות הפועלות בחברה, מחלקת החינוך בעיריית ראשון לציון ועוד.
  • הכנה לעולם האמיתי

    צוות בית הספר שוקד על הכנת הסטודנטים לעולם העבודה. הכנה זו כוללת מתן קורסים הניתנים באחריות ארגונים מובילים, הפעלת סדנאות לרכישת כישורי עבודה ויצירת קשר עם ארגונים ומוסדות למען שילוב הבוגרים בעולם העבודה. בית הספר מעמיד לרשות הבוגרים את המרכז לניהול קריירה, המלווה אותם עוד במהלך לימודיהם במסגרת מיזמים חדשניים המסייעים להם בצעדיהם הראשונים בעולם התעסוקה, ובמהלך כל הקריירה המקצועית – הן כמעסיקים והן כדורשי עבודה.
    INTERNSHIP (התמחות)- מיועדת לאפשר לסטודנטים ללמוד ולצבור ניסיון מקצועי תוך כדי הלימודים בעולמות תוכן שונים במגזר הציבורי והפרטי, כאשר ההתמחות מזכה בנקודות זכות אקדמיות. התכנית מתקיימת בשיתוף המרכז לפיתוח קריירה. הצלחה בהתמחות היא דרך מעולה להשתלב ולהיקלט באותו הארגון.
  • הבוגרים שלנו

    בוגרי ומוסמכי בית הספר למדעי ההתנהגות משתלבים במגוון תפקידים בכירים בארגונים ציבוריים ועסקיים, במגזר השלישי, בארגונים חינוכיים, בארגוני היי-טק ועוד. רבים מבוגרינו ממשיכים בלימודיהם אצלנו בבית הספר למדעי ההתנהגות בתכנית ייעוץ ופיתוח ארגוני ובתכנית לימודי משפחה, והן באוניברסיטאות ובמכללות אחרות במגוון תכניות לתואר שני. בתום הלימודים מצטרפים הבוגרים לרשת החברתית והמקצועית הגדולה והחזקה בישראל המונה למעלה מ-45,000 בוגרים של המסלול האקדמי המכללה למינהל.
  • לימודי ערב

    בית הספר למדעי ההתנהגות מציע לסטודנטים מסלול לימודי ערב ייחודי, המאפשר להם לשלב עבודה במקביל ללימודים.

שאלות ותשובות

  • מסלולי לימוד ערב ובוקר, לנוחות הסטודנטים.
  • חשיפה ליריעה רחבה של נושאים בתחומי עניין שונים המאפשרת לכל סטודנט לבחור את עיסוקו העתידי לפי העדפותיו.
  • למידה בקבוצות קטנות, בתרגולים ובסדנאות, המאפשרת היכרות אישית בין הסטודנטים לסגל ההוראה.
  • המסלול הישיר: סטודנטים מצטיינים יוכלו להשלים תואר ראשון ושני ב-4 שנים.
  • בוגרי התכנית יוכלו להשתלב במגוון תפקידים בכירים בארגונים ציבורים, בארגונים עסקיים, במגזר השלישי, בארגונים חינוכיים, בחברות הייטק ועוד.
  • בוגרי לימודי מדעי ההתנהגות יכולים להמשיך לתארים מתקדמים בכל אוניברסיטה או מוסד אקדמי ולהשתלב בקשת רחבה של תפקידים ניהוליים: משאבי אנוש, פיתוח הדרכה, גיוס ומיון ועוד.
  • ניתן להמשיך ללימודי תואר שני בייעוץ ופיתוח ארגוני/ בלימודי משפחה/ בפסיכולוגיה של הספורט בבית הספר למדעי ההתנהגות או לבחור בלימודי תואר שני בכל מוסד אקדמי בארץ ובחו"ל.

 

 

 

רבים מבוגרינו ממשיכים בלימודיהם לתואר שני הן אצלנו בבית הספר למדעי ההתנהגות בתכנית ייעוץ ופיתוח ארגוני, בתכנית לימודי משפחה ובתכנית פסיכולוגיה של הספורט הן באוניברסיטאות ובמכללות אחרות במגוון תכניות לתואר שני.

 

בוגרינו מאיישים קשת של תפקידים: מנהלי משאבי אנוש במגזר העסקי והציבורי, מנהלי קהילות, יועצים ארגוניים, יועצים למשפחות, דוברים ואנשי יחסי ציבור, אנשי שיווק ותקשורת, תפקידי הדרכה, גיוס טאלנטים בחברות היי-טק, ניהול פרויקטים ואכיפת חוק. בוגרינו משתלבים בגופים מובילים ובהם: חברות ייעוץ או משאבי אנוש, ארגונים ציבוריים או פרטיים, ארגוני מגזר שלישי, מוסדות חינוך וגופים הפועלים בענפי הכלכלה הניהול והתקשורת.

 

בית הספר למדעי ההתנהגות עיצב שלושה ערוצי למידה ייחודיים המאפשרים למידה אפקטיבית, מעניינת ופרקטית:

  • קורסי המליאה מאפשרים לסטודנטיות ולסטודנטים להיחשף לתיאוריות קלאסיות ועכשוויות בתחומי הפסיכולוגיה, הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה, ובתוך כך לחוות את ההוראה הקלאסית באקדמיה, בקבוצה גדולה, מול מרצים מובילים ומרתקים, וצוות
    מתרגלים מסור המלווה את הקורס ואת הסטודנטים.

  • מרחבי הלמידה הנלמדים בקבוצות קטנות, מוקדשים להיכרות קרובה וחוויתית עם מושגי היסוד בכל אחד מעולמות התוכן הכי עדכניים ורלוונטיים שיש היום בסוציולוגיה. היתרונות של ערוץ למידה זה:
    א. כל מרחב למידה ילמד לאורך 4 מפגשים, ובכך "ישבור" את המבנה הסמסטריאלי הקלאסי, ויאפשר דינמיקה ותנועה לאורכו.
    ב. מרחבי הלמידה נלמדים בקבוצות קטנות, לכן מאפשרים דיאלוג קרוב ועשייה משותפת בין הסטודנטים לבין עצמם, ובינם לבין אנשי הסגל.
    ג. כל מרחב למידה יסתיים בהגשה של פרויקט, עיוני או מעשי, אשר יוערך באופן מילולי ומספרי. בכך יציבו
    מרחבי הלמידה מדד נוסף להערכה של הלומדות והלומדים אצלנו, לצד מבחני סוף הסמסטר.

  • המסלול היישומי של תכנית הלימודים כולל: חטיבה בניהול ומשאבי אנוש מציע מכלול ידע עיוני ומעשי עשיר המכין את הסטודנטיות והסטודנטים להשתלבות מוצלחת בשוק העבודה.

 

הדרך לחברות המובילות

כל המידע שצריך לדעת על תואר במדעי ההתנהגות

כניסה לבלוג