דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תואר ראשון בתקשורת וניהול

בית הספר לתקשורת הוא הראשון בישראל שהעניק תואר ראשון בתקשורת מאז ועד היום הוא נחשב לתו התקן האקדמי והמקצועי הראשון במעלה ללימודי תקשורת באקדמיה הישראלית.


ענף הפרסום העולמי מגלגל מדי שנה יותר מחצי טריליון דולר והוא נחשב לאחד השווקים היצירתיים והמסעירים בעולם. לרשות אנשי הפרסום והשיווק עומדות אינספור פלטפורמות טכנולוגיות ושיטות להעברת המסר: באמצעות שלט חוצות, בג'ינגל ברדיו, בפרסומת בטלוויזיה או באפליקציה סלולרית. יש מי שמתמחה בבנייה של קמפיינים בינלאומיים ויש מי שיודע להפעיל מהלכי שיווק גרילה מקומיים. אנשי הפרסום והשיווק החדשים צריכים להכיר ולשלוט בכולם.

 

לימודי הניהול?

בית הספר לתקשורת מאמין שתפקידו להכין את בוגריו לא רק לעבודה הראשונה שלהם בתחום הפרסום והשיווק אלא גם ובעיקר לעבודה השנייה והשלישית שלהם. עבודות אלו מאופיינות ביכולות ניהול של כוח אדם, תקציבים, תכניות עבודה ומערכות טכנולוגיות. לימודי הניהול בתואר בתקשורת מספקים לבוגרים את התשתית המקצועית שתאפשר להם להשתלב בתפקידי הניהול בעולם הפרסום והשיווק מרמת ניהול תיק לקוחות דרך ניהול מותג וכלה במנהלי מחלקות. לשם כך נצייד אתכם במושגי יסוד בתחומי הניהול, הכלכלה, המימון וזכויות היוצרים, ונכיר לכם כלים לניהול וניתוח נתונים. לצד זה, תתנסו במודלים ודרכי פעולה של מי שמעוניין להקים מיזם עצמאי כמו חברת סטארט-אפ ותכירו את המושגים הבסיסיים הקשורים בהקמת חברה, בהם עריכת הסכמי מייסדים, גיוס משקיעים, גיוס הון ועוד.

מיומנויות מקצועיות

במהלך התואר בתקשורת תעברו סדנאות מעשיות בהיקף כולל של מאות שעות בהן תכירו, תתמחו ותתנסו בכלי המחשבה והפעולה העיקריים בעולם הפרסום והשיווק אשר יוצגו בפניכם על ידי בכירי תעשיית הפרסום והשיווק הישראלית. תלמדו מה הצעדים שיש לבצע כדי שפעילות שיווקית תכבוש את השוק ותוביל את העסק לרווחיות והצלחה, מה מפעיל את הצרכנים, כיצד הם חושבים וכיצד ניתן להשפיע על קהלי יעד למטרות מסחריות או פוליטיות ומהם השיקולים שמנחים את מקבלי ההחלטות לאורך תהליך בניית הפרסומת.

תכירו את עקרונות החשיבה הקריאטיבית, תלמדו על תהליכי יצירת קמפיינים ואף תתנסו בהם. תכירו את תפקידי צוות הקריאייטיב, החל משלב החשיבה על הבריף ועד להולדת הרעיון והוצאתו אל הפועל. תיחשפו לעקרונות החשיבה האסטרטגית בתחום ותלמדו כיצד מנתחים שוק ואז נותנים הנחיות שיווקיות, פרסומיות ותקשורתיות. תכירו את תפקידו של הדובר ואיש יחסי הציבור ואת מגוון הכלים שהוא מפעיל.

לאורך ולרוחב לימודי תקשורת, תיחשפו למונחים, כלים ופרקטיקות מתחומי הדיגיטל השונים וביניהם: אינטראקטיביות, פרסונליזציה, אנגיג'מנט, תוכן גולשים, CROWD SOURSING, פרסום מבוסס מיקום, מציאות רבודה, מציאות מעורבת ועוד. תלמדו, תכירו ותשלטו במגוון מכשירי הפרסום של הפלטפורמות הדיגיטליות הגדולות בעולם כמו גוגל, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד. לבסוף, תעבדו על יכולות הפרזנטציה שלכם ותלמדו כיצד מעבירים מסר בצורה משכנעת, קולעת ואפילו מרגשת. 

חיבור עם התעשייה 

סגל המרצים של בית הספר מורכב מבכירי תעשיית התקשורת בתחומי הפרסום, השיווק, יחסי הציבור, הדיגיטל והם אלו שמלמדים את הסדנאות המקצועיות ביותר בתחום תוך שהם משתמשים ומנתחים מקרים ואירועים המתרחשים בזמן אמת. מדי שנה מועברות מספר סדנאות בשיתוף פעולה הדוק עם חברות מובילות. סדנאות אלו מתקיימות במשרדיהן והמנהלים הבכירים שלהן מלווים את הסטודנטים לאורך הסמסטר. כך לדוגמה, בסדנה שמועברת על ידי בכירי משרד הפרסום מקאן תל אביב עוסקים הסטודנטים בהכרת כל המרכיבים (360 מעלות) הקשורים בשיווק. כל מפגש בנוי מהקניית כלים והתנסות מעשית בתחומים שונים דוגמת תהליכי עבודה בארגון, BIG DATA,יח"צ התמודדות עם בריף לקוח ועוד.

במהלך הלימודים בתואר ראשון בתקשורת הסטודנטים משתתפים בתחרויות מהירות, האקתונים, בהן הם מתמודדים עם אתגרים אמיתיים של המותגים הגדולים תוך שהם נדרשים להציג קמפיינים ותכניות מדיה אסטרטגיות. בנוסף, הסטודנטים לוקחים חלק ב"התנסות מעשית" בארגוני התקשורת הגדולים והמובילים בישראל, פעילות המהווה מרכיב מרכזי בלימודי תקשורת המאפשרת לסטודנטים ליצור קשרים ולהעמיק את ניסיונם המקצועי עוד במהלך התואר.

בשנה האחרונה ללימודי התקשורת, נפגשים כל הסטודנטים בפרויקט הגמר עליו הם עובדים בצוותים המורכבים מסטודנטים שונים בעלי מיומנויות שונות מול לקוחות אמיתיים. הפרויקטים, שנעשים תוך ליווי מקצועי ואקדמי צמוד, נשפטים על ידי אנשי מקצוע, שמעריכים אותם על פי מדדים הנהוגים בתעשייה. התוצרים של פרויקט הגמר נכנסים לתיק העבודות של הסטודנטים שנצבר במשך שלוש שנים של עבודה יצירתית, מאתגרת ומרתקת.

פרויקט גמר 

פרויקט הגמר הוא מסגרת אקדמית המהווה את נקודת השיא של העשייה המקצועית שמתרחשת לאורך כל שנות התואר. פרויקט הגמר, עליו תעבדו בצוותים בשנת הלימודים האחרונה, יאפשר לכם להתמקד בפיתוח מהלכים פרסומיים מתקדמים בהם קמפיינים לחברות מסחריות, קמפיינים למטרות חברתיות וניהול כלל הנכסים הדיגיטליים בהם פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ואתרי האינטרנט של לקוחות. מהלכים אלו מתוכננים על ידי הסטודנטים מרמת הקונספט ועד רמת הביצוע, מלווים על ידי מנחים מקצועיים ונשפטים על ידי בכירי תעשיית הפרסום בישראל במסגרת "יום פרויקטי הגמר" החגיגי בסוף שנה ג'. תוצרי פרויקטי הגמר נכנסים לתיק העבודות של הסטודנטים שנצבר במשך שלוש שנים של עבודה יצירתית, מאתגרת ומרתקת.


מה תוכלו לעשות בסיום התואר?

יותר מ-7,500 הבוגרים והבוגרות שלנו התברגו בעשורים האחרונים במגוון רחב של תפקידים בעולם התקשורת: עורכים בעיתונות וכתבים עטורי פרסים, מנכ"לים של חברות פרסום ויזמים בתחום הדיגיטל, דוברים של פוליטיקאים ואף נשיאי המדינה, ואנשי טלוויזיה בכירים. בית הספר לתקשורת פיתח והשיק תכנית לימודים רב-תחומית עבור סטודנטים המעוניינים להשתלב בתחומי השיווק, הפרסום, הדוברות וכן הכתיבה והיצירה עבור פלטפורמות התוכן המסורתיות והחדשות והיא נותנת מענה לצרכים העדכניים ביותר והמשתנים כל הזמן של עולם התקשורת.

תנאי קבלה

קבלה אוטומטית

קבלה על תנאי

מסלול בגרות: ממוצע בגרות משוקלל מציון 90 ומעלה. מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה האוטומטית מוזמנים להגיש את מועמדותם ולפנות לצוות מרכז הרישום לצורך בדיקת אפיקי הקבלה על תנאי.
מסלול בגרות ופסיכומטרי: ממוצע בגרות משוקלל מציון 85 ומעלה, ציון פסיכומטרי 550 ומעלה, ועמידה בציון המשוקלל הנדרש במוסד. לחלופין, ממוצע בגרות משוקלל מציון 80 ומעלה, ציון פסיכומטרי 600 ומעלה, ועמידה בציון המשוקלל הנדרש במוסד. *כל הנרשמים מחויבים בראיון קבלה.
תואר ראשון בתקשורת לאקדמאים: זכאות לתואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר בישראל. *מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה על תנאי יכולים להירשם למסלול המכינה (בכפוף לעמידה בתנאי הקבלה למכינות).

AI בתואר ראשון בתקשורת וניהול

  • תואר ראשון בתקשורת

    במהלך התואר תעשו שימוש בכלי AI כגון: צ'אט GPT MIDJOURNY, SlidesAI, Looka ותסתייעו בהם לצורך יצירת סרטונים, כתיבה, פיתוח פורמט, הפקה, פרסום ועוד. כמו כן, תקחו חלק בפרוייקטי הגמר שבהם מושם דגש על יזמות דיגיטלית.
  • חדרי עריכה

    חדרי עריכה וציוד וידאו מתקדם.
  • אולפנים

    אולפני וידאו לשימוש הסטודנטים והמרצים.

שאלות ותשובות

בית הספר לתקשורת מאמין שחיבור נכון עם תעשיית התקשורת לא מגיע בתום הלימודים אלא תוך כדי הלימודים. סגל המרצים של בית הספר מורכב מבכירי תעשיית התקשורת בתחומי הפרסום, השיווק, יחסי הציבור, הדיגיטל והם אלו שמלמדים את הסדנאות ומדי שנה מועברות מספר סדנאות בשיתוף פעולה הדוק עם חברות מובילות. סדנאות אלו מתקיימות במשרדיהן והמנהלים הבכירים שלהן מלווים את הסטודנטים לאורך הסמסטר. במהלך הלימודים הסטודנטים משתתפים בתחרויות מהירות, האקתונים, בהן הם מתמודדים עם אתגרים אמיתיים של המותגים הגדולים תוך שהם נדרשים להציג קמפיינים ותכניות מדיה אסטרטגיות. בנוסף, הסטודנטים לוקחים חלק ב"התנסות מעשית" בארגוני התקשורת הגדולים והמובילים בישראל. בשנה האחרונה ללימודים, נפגשים כל הסטודנטים בפרויקט הגמר עליו הם עובדים בצוותים המורכבים מסטודנטים שונים בעלי מיומנויות שונות מול לקוחות אמיתיים. התוצרים של פרויקט הגמר נכנסים לתיק העבודות של הסטודנטים שנצבר במשך שלוש שנים של עבודה יצירתית, מאתגרת ומרתקת.
אנו מאמינים כי כל סטודנט צריך לצבור ניסיון ו"תיק עבודות" כבר במהלך הלימודים ובכך ליצור יתרון תחרותי כאשר הוא נכנס לשוק העבודה. ניסיון זה נצבר באמצעות הסדנאות המעשיות הרבות המועברות בבית הספר, שחלקן מתקיים בשיתוף פעולה עם גופים מובילים בתעשייה. מטלות הגמר בסדנאות אלו מניבות תוצרים הנכנסים היישר לתיק העבודות שלכם בתום הלימודים.

בין הסדנאות אליהן נחשפים הסטודנטים במהלך הלימודים:

סדנת ניהול מותג יצירתי– זוהי הסדנה הראשונה והמשמעותית שאותה תחוו במהלך התואר. בסדנה זו תלמדו איך נולדים מותגים, כיצד בונים אסטרטגיה למותג וכיצד מספרים סיפור תקשורתי מעניין לחברות ולמותגים.

סדנת יח"צ- בסדנה זו תכירו את עולם יחסי הציבור והדוברות. תלמדו כיצד לנהל משברים תקשורתיים, תעשו היכרות עם מגוון הכלים והממשקים עמם עובד איש יחסי הציבור. תלמדו כיצד להכניס ידיעות לעיתונות ולייצר כותרות עבור החברה או המותג שלכם.

סדנת פרסום דיגיטלי ומדיה- טרגוט, אינטראקציה, אנגייג'מנט, פרסונליזציה, רימרקטינג, תוכן גולשים, משפיענים, פרסום מבוסס מיקום, מציאות רבודה, אחוז הקלקה- אילו רק חלק מהמונחים והתהליכים אשר משרתים את אנשי השיווק והפרסום הדיגיטלי בתכנון ויישום קמפיין אונליין אפקטיבי. בסדנה זו תחשפו למגמות, לעקרונות ולמאפיינים הייחודיים של השיווק הדיגיטלי הצומח מידי שנה.

סדנת ניהול רשתות חברתיות– עולם הרשתות החברתיות הפך להיות משמעותי ביותר בחיי היומיום שלנו, גם חברות ומותגים מנסים למקסם את הנוכחות שלהם ברשתות ולייצר תוכן רלוונטי ומעניין, על מנת למשוך את הגולשים. בסדנה זו תתנסו ביצירת תוכן שיווקי ברשתות החברתיות, תוך התאמה למטרות השיווק ולקהלי היעד.

 

אלו רק חלק מן הסדנאות המעשיות המחכות לכם בלימודים. בנוסף ילמדו סדנאות באסטרטגיה, קריאייטיב, כלים דיגיטלים מתקדמים ועוד.

ייחודה של תכנית הלימודים שלנו היא בכך שהיא פותחת אפשרויות תעסוקה רבות.
בכל חברה, קטנה כגדולה, ישנה מחלקת שיווק ותקשורת שיווקית בה מפתחים מהלכי תקשורת עבור המותג ויש לנו בוגרים רבים בתפקידי ניהול מותג וניהול שיווק בחברות המובילות במשק. בנוסף, בוגרי בית הספר לתקשורת ממלאים מגוון עצום של תפקידים בארגוני תקשורת הפועלים בתחומים שונים. כך לדוגמה, הסטודנטים משתלבים במשרדי פרסום מסורתיים וחדשים בתחומים השונים (דיגיטל, אסטרטגיה, קריאיטיב, ניהול מותג, תקציבאות ועוד), במשרדי יחסי ציבור, בערוצי טלוויזיה, בחברות הפקה, בעיתונים מודפסים ומקוונים, בחברות דיגיטל ועוד. אפשר למצוא את הבוגרים שלנו מנהלים חברות ענק, משמשים כעיתונאים חוקרים בטלוויזיה, מנחי תכניות בידור, יזמים של חברות סטארט-אפ מצליחות ועוד. במובן הזה, בית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל הוא "פותח הדלתות" האולטימטיבי למגוון נרחב ומגוון של קריירות אפשריות בתחום הדיגיטל, התקשורת והניהול.
אנחנו מאמינים שלקריירה צריך לדאוג כבר במהלך הלימודים ואין דרך טובה יותר להתחיל מאשר לעבוד בארגון תקשורת. משום כך, הוקם בבית הספר "מדור התנסות מעשית" שכל תפקידו הוא לחבר סטודנטים לארגוני תקשורת, מהקטנים ועד הגדולים ביותר בישראל, בהם הסטודנטים מועסקים במסגרת "התנסות מעשית" שהיקפה 100 שעות. מהניסיון שלנו, חלק לא מבוטל מאותם ארגונים שוכר את הסטודנטים בסוף ההתנסות המעשית כעובדים מן המניין.

למה ללמוד אצלנו?

במסגרת לימודי התואר תיחשפו למגוון רחב של עולמות שיווק פרסום ודיגיטל העכשווים ביותר
פרויקט הגמר שלכם יתבצע מול לקוחות אמיתיים ויישפט על ידי אנשי מקצוע על פי מדדים הנהוגים בתעשייה
תשתתפו בסדנאות מעשיות בהן תכירו, תתמחו ותתנסו בכלי המחשבה והפעולה העיקריים בעולם הפרסום והשיווק אשר יוצגו בפניכם על ידי בכירי התעשייה
תכנית הלימודים תאפשר לרכוש כלים ומיומנויות מקצועיות. בינהם: ניהול מותג, יחסי ציבור, שיווק דיגיטלי, אסטרטגיית שיווק, קריאטיב, ניהול רשתות חברתיות ועוד
השתתפות בהאקתונים בהם תוכלו לפצח בריפים ולהציע רעיונות שיווקיים לחברות מובילות במשק

כל המידע שצריך לדעת על תואר בתקשורת

כניסה לבלוג