דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

פרופ' מאיר חת תרם להקמת מרכז

לחקר התחרות והרגולציה במסלול האקדמי המכללה למינהל

המסלול האקדמי המכללה למינהל מהדק את שיתוף הפעולה בין האקדמיה לתעשייה ומקים מרכז ראשון מסוגו בישראל לחקר התחרות והרגולציה. לשם הקמת המרכז, נתרמה תרומה משמעותית, על ידי מאיר חת, פרופסור בפקולטה למשפטים במכללה, מומחה לשוק ההון הישראלי, אשר נשא בעבר בשורת תפקידים בצמרת הכלכלה הישראלית ביניהם המפקח על הבנקים, יו"ר הבורסה, יו"ר בנק לאומי, יו"ר טבע ויו"ר פסגות. המרכז יקרא 'מרכז רנה ומאיר חת לחקר התחרות והרגולציה'.

המרכז לחקר התחרות והרגולציה יעסוק במחקר, פיתוח מבני ידע וכלים יעודיים לתחום ההגבלים העסקיים והרגולציה, וכן יעסוק בהוראה והדרכת סטודנטים במסגרת לימודי התואר השני. בנוסף, ישתף המרכז פעולה עם משרדי ממשלה ומוסדות אקדמיים נוספים. במסגרת פעילותו, יבנה במרכז מאגר ידע נרחב ומסד נתונים מקיף על תחום הרגולציה והתחרות בישראל ובעולם, זאת במטרה לאפשר דיון ציבורי מקיף ומקצועי יותר.

המרכז יפעל במסגרת בין תחומית וישלב פעילות וידע של הפקולטה למנהל עסקים, כלכלה ומשפטים של המסלול האקדמי המכללה למינהל, בשילוב פרקטיקות ותיאוריות של הפקולטה למדעי המחשב, בית הספר לתקשורת ובית הספר לעיצוב וחדשנות. המסגרת הבין תחומית מתבססת על התפיסה כי באקלים הכלכלי-עסקי המודרני, קיים צורך לשלב בין מבני ידע בתחומים שונים, על מנת להגיע להישגים בפרויקטים מורכבים בתעשייה, בממשלה ובאקדמיה.

מהמסלול האקדמי המכללה למינהל נמסר כי בישראל פועל שוק מקומי קטן, ללא חיבור מהותי לכלכלות השכנות, לצד מערכת ממשלתית הסובלת מחוסר יציבות. אקלים זה מעודד שווקים מעוטי תחרות, בעיקר בתחומי הפיננסיים, תשתיות, משאבים טבעיים והצרכנות. מצב זה מונע ניצול אפקטיבי של ההון האנושי ומשאבים אחרים בישראל, ואינו מאפשר לקיים את רמת החיים והרווחה החברתית אליהן יכול וראוי המשק הישראלי להגיע.

פרופ' מאיר חת, הפקולטה למשפטים של המסלול האקדמי המכללה למינהל: "פעילות המרכז תשפר את יתרונה התחרותי של ישראל, תחזק את הסקטור הציבורי והעסקי בישראל, תעודד יזמות וחדשנות, ותתרום למקצוענות ומצוינות בתחום התחרות והרגולציה בישראל. אני שמח על ההזדמנות לסייע בהקמת המרכז, ומאמין כי הוא יביא ברכה למשק הישראלי".

פרופ' אשר טישלר, לשעבר נשיא המסלול האקדמי המכללה למינהל: "הריכוזיות בשוק הישראלי הינה איום ממשי למשק וליכולת של מדינת ישראל למלא את הפוטנציאל של אזרחיה. באקו-סיסטם הכלכלי-מדיני השורר בישראל, אשר מאופיין בחוסר משילות, על האקדמיה להוביל את תחום המחקר בנושא זה, ולהוות גורם מייעץ למקבלי ההחלטות. הסביבה המחקרית במסלול האקדמי המכללה למינהל, אשר רואה חשיבות רבה בהקניית מיומנויות רלוונטיות לתעשיה, הינה הסביבה האידיאלית למרכז שכזה, שכן תהליכי המחקר במכללה מתמקדים בשילוב ידע מדיסיפלינות שונות והטמעת מבני ידע חדשים".

לקריאת הכתבה בהארץ >

לקריאת הכתבה בגלובס >

לאתר מרכז חת לחקר התחרות והרגולציה >