דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

משדרגים את ארגז הכלים של כלכלני העתיד

התכנית לתואר שני בכלכלה יישומית במכללה למינהל מספקת לבוגריה את הכלים הנדרשים על מנת להשתלב במגוון תפקידי ייעוץ ואנליזה בכירים

הצמיחה המהירה של המשק הישראלי והשתלבותו הגוברת בכלכלה העולמית יוצרות ביקוש גדול לעובדים בעלי ידע כלכלי ופיננסי, המסוגלים להפעיל מערכות מידע מתקדמות. במטרה לספק לבוגריו, בכלכלה וניהול, את הכלים הנדרשים, מציע המסלול האקדמי המכללה למינהל תכנית לימודים לתואר שני בכלכלה יישומית, במסגרת בית הספר לכלכלה.

לדברי פרופ' ארז סיניבר ראש התכנית, התכנית מקנה לסטודנט את ארגז הכלים הנדרש לניתוח כלכלי-יישומי. "כיום מרבית תכניות התואר השני בכלכלה מותאמות למי שרוצים להמשיך באקדמיה ולהתמקד בתחום המחקר. התכנית שלנו נותנת לבוגרים כלים פרקטיים שיסייעו להם להשתלב בשוק התעסוקה במגוון תפקידים". כך, לדבריו, מספקת התכנית את הידע והכלים שיסייעו לסטודנטים להשתלב בתפקידים בכירים בתחום הייעוץ הכלכלי במגזר הציבורי והפרטי. "הבוגרים שלנו כבר משתלבים בשוק כאנליסטים בכירים, יועצים כלכליים, מנהלים מסחריים, מנהלי מחלקות כלכליות, כלכלני מאקרו וכלכלנים בכירים", הוא מציין, "התואר מספק את הכלים הנדרשים לכל מי שעבודתם מחייבת יישום של תאוריה כלכלית ומודלים כמותיים ,הבנת מושגים, ניתוח מקרים, הסקת מסקנות, קבלת החלטות יעילה והמלצות באופן בהיר, מובן ומשכנע".

"התכנית אפשרה לנו להתמקצע בתחום הייעוץ הכלכלי וסיפקה לנו ארגז כלים חשוב ורלוונטי לעשייה העתידית שלנו".
רותם ג'ורנו, בוגרת התכנית ומנהלת מחלקת אסטרטגיה ומחקר כלכלי באל-על

התכנית כוללת מגוון רחב של נושאים, ביניהם: ידע תאורטי רלוונטי, מודלים כמותיים לחיזוי התנהגות והערכת מדיניות, תרגום עלויות ותועלות לא מוחשיות לערכים מוניטריים, עבודה עם בסיסי נתונים גדולים, היכרות עם המשק הישראלי והמשקים הגלובליים ואנגלית כלכלית. על סגל התכנית נמנים מרצים שמילאו תפקידים בכירים בשוק העסקי והציבורי, כדוגמת פרופ' אבי בן בסט, שניהל בעבר את מחלקת המחקר בבנק ישראל וכיהן כמנכ"ל משרד האוצר ועוד.

פרקטיקום במסגרת הלימודים

יתרון מרכזי של התכנית היא ההתנסות המעשית שהיא מספקת. לדברי פרופ' סיניבר במהלך הסמסטר האחרון בתואר מתנסים הסטודנטים בפרטיקום הכולל פרויקט גמר. לדבריו "בפרקטיקום מתנסים הסטודנטים בעבודה על פרויקטים אמיתיים במסגרת שיתופי פעולה שאנחנו יוצרים בחברות ובארגונים השונים ונוטלים חלק בפרויקטי ייעוץ במגוון תחומים". בנוסף, במסגרת החיבור לתעשייה, קיימים בתואר שיתופי פעולה נוספים כגון פרויקט ייעוץ שנעשה על ידי הסטודנטים עבור הכלכלן הראשי במשרד המדען הראשי.

רותם ג'ורנו, המשמשת כמנהלת מחלקת אסטרטגיה ומחקר כלכלי בחברת אל-על ומבוגרות התכנית, מספרת: "אחרי התואר הראשון הבנתי שאני מעוניינת להעמיק את הידע בתחום הכלכלי אך גם לשלב עם זה פרקטיקה, ולכן בחרתי בתכנית הזו" היא אומרת. לדבריה התואר השני בכלכלה יישומית סיפק לה כלים יישומיים רבים. "זהו תואר מעשי שבמהלכו הכרנו מודלים תומכי החלטה וכלים סטטיסטיים מורכבים שהעשירו את יכולות המחקר שלנו. כך, למשל, עשינו במהלך הלימודים מחקר שבדק האם יש בעיית פריון עבודה בשוק הבנייה בישראל. בנוסף, התואר חשף אותנו למידע רחב ומחקרים חשובים דרך המרצים שמילאו בעבר תפקידים בכירים במגזר הציבורי והעסקי. ובעיקר, התואר סיפק לנו הבנה חשובה על חשיבותו וכובד משקלו של תפקיד הכלכלן בחברות".