דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

מהפכה בהערכה: שיטות חדשות בעידן ה-AI

User בהנחיית: ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה

Location משך הסדנה: יום אחד

Location המכללה למינהל

האם תם עידן קריאת מאמרים על ידי סטודנטים? האם אין יותר צורך להטיל משימות של סקירת ספרות? מי יכין את ה'רפרט', הסטודנט או ה-AI? מי ינתח את ממצאי המחקר? מי יכתוב את העבודה האקדמית? כניסתה של הבינה המלאכותית לכיתות הלימוד מערערת על שיטות הערכה המסורתיות ומצריכה התאמה שלהן ליכולותיה הייחודיות של הבינה המלאכותית.

בהערכה המסורתית נהגו לבחון את הלומד באמצעות בחינה המבוססת על שאלות פתוחות, שאלון רב-ברירה וכתיבת עבודות. אכן, גם היום יש מקום לשיטות הערכה אלה. אך, על רקע שיטות הוראה חדשניות וכניסת ה-AI לכיתות הלימוד, סגנונות למידה שונים, תוצרי למידה מגוונים וכיתות הטרוגניות במיוחד אנחנו נאלצים לבחון שיטות הערכה מותאמות למטרות הקורס, לתוצרי ה-AI ולסגנונו האישי של הלומד.

כמו כן, לעיתים קרובות אנו חשים שמבחנים אינם מספקים תמונה שלמה של יכולות הסטודנטים ואנו מחפשים דרכים יצירתיות וחדשניות יותר להעריך את הישגי הסטודנטים. לכן, אנו מזמינים אתכם לסדנה מרתקת העוסקת בהערכה חלופית בהוראה המספקת מענה לעידן ה-AI.

בסדנה נעסוק בשאלות מרתקות ומאתגרות שיתוו את הדרכים להערכת הלמידה, כגון האם יש לאפשר לסטודנטים להעריך את עצמם? האם לאפשר הערכת עמיתים באמצעות ציון הנלקח בחשבון במתן הציון הסופי? כיצד נעריך תוצרי למידה המבוססים על רמות חשיבה מדורגות? האם ניתן ורצוי להעריך את התהליך או את התוצר? כיצד נעריך תוצרי למידה המבוססים על היבטים רגשיים כגון, הקשבה, אמפתיה וכו'? האם ניתן להעריך עבודת צוות כתוצר למידה? כיצד לשלב AI בתהליך ההערכה? אלו כלי הערכה עומדים לרשותנו כאשר ה-AI יכול לבצע כמעט את כל המשימות המסורתיות? ואולי הופעתה של GenAI מעניקה הזדמנויות חדשות לשקול את מטרות ההערכה?  

בסדנה נעמוד על מדדי הערכה אישיים, קבוצתיים ומדדי הערכה של פרויקטים ונסקור את דרכי ההערכה החלופיות העומדות לרשות המרצה.

הסדנה תאפשר למשתתפים:

  • למקד את תוצרי הלמידה בקורס
  • להתאים שיטות הערכה בהתאם לתוצרי הלמידה
  • לפתח גישות יצירתיות להערכת סטודנטים בעידן ה-AI
  • להכיר כלים ושיטות חדשניות להערכת הישגים
  • לשפר את ההוראה


העברת הסילבוס:

כל משתתף מתבקש לשלוח סילבוס של קורס אחד לפחות למנחה הסדנה, ד"ר יוסי בר. הסילבוס הכרחי כדי להתאים את נושאי הסדנה לתכני הקורסים הנלמדים.

סדנה זו מאתגרת את התפיסות המקובלות בתחום הערכה באקדמיה ומעניקה כלים פרקטיים ומתקדמים להערכת הסטודנטים.