דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

מודל הכיתה ההפוכה
Flipped Classroom Model

User בהנחיית: ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה

Location משך הסדנה: יום אחד

Location המכללה למינהל

בשיטת ההוראה המסורתית המרצה נוהג ללמד בכיתה את החומר הנדרש ולהטיל משימות מגוונות או שיעורי בית על הסטודנטים. מטלות אלה נבדקות בערוצים השונים בשיעור הבא.

בשיטת ההוראה "הכיתה ההפוכה" הסדר משתנה. הסטודנטים לומדים חומר חדש באמצעות צפייה בסרטונים ומצגות לפני השיעור בזמנם הפנוי בעוד שבשיעור הסטודנטים מבצעים את המטלות אשר נהגו להכין כשיעורי בית.

בשיטה זו הלמידה בכיתה הופכת לפעילה ומערבת, ומאפשרת גם עבודה בקבוצות על פי פרמטרים שונים. הסטודנטים ב'שיעור ההפוך' אינם פאסיביים אלא מתמודדים עם משימות ברמות חשיבה גבוהות תחת פיקוחו והנחייתו של המרצה. גישה זו מאפשרת למרצה לסייע לסטודנטים בנקודות קושי באמצעות שאלת שאלות ולעיתים באמצעות הכוונה עקיפה. המרצה מתפקד כמנחה העוסק בפיתוח החשיבה ופחות בהעברת ידע. 

לגישה זו יתרונות רבים בשיפור וייעול תהליך הלמידה ובהקניית מיומנויות הנדרשות להשתלבות בעולם המחקר והתעסוקה. בסדנה נדגים וניישם את עקרונות השיטה ונצביע על כיוונים רבים לשילובה בהוראה האקדמית.