דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

מהי בהירות בהוראה והאם היא פוגמת ביצירתיות?

User בהנחיית: ד"ר יוסי בר, ראש רשות ההוראה והלמידה

Location משך הסדנה: יום אחד

Location המכללה למינהל

במחקרים רבים נמצא שבהירות בהוראה מקדמת את הלמידה של הסטודנטים. סטודנטים לומדים טוב יותר ממרצים שהוראתם בהירה, וחלקם אף מציינים שהוראה בהירה היא המיומנות החשובה ביותר הנדרשת ממרצים ומורים. הרצאה בהירה מאפשרת לסטודנטים להבין את החומר באופן מעמיק ויסודי במהלך השיעור. אמנם, קיים קושי בהגדרה אופרטיבית מדויקת של המושג בהירות אך קיימת נטייה לזהות מושג זה עם הרכיבים הבאים: הצגת מסגרת כללית להרצאה, הסבר מפורט של התפתחות ההרצאה, הימנעות מקפיצות מחשבתיות, בניית רצף לוגי וקישורים רלוונטיים. הסדנה תעסוק בניתוח טקסטים הרלוונטיים למשתתפים ובניית קווים מנחים להרצאות בהירות. דרישות קדם: השתתפות בסדנה "להיות מרצים טובים יותר".