דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תואר ראשון בעיצוב פנים

עיצוב פנים הינו תחום מקצועי, מורכב ורב-גוני, העוסק בתכנון ועיצוב חללים במרחב הבנוי במטרה לשפר את איכות חייהם של השוהים והמשתמשים בו. שדה הפעולה של מעצב הפנים רחב, מתכנון ועיצוב דירות ובתים פרטיים, חללים ציבוריים, חללים מסחריים, חללי משרדים, מקומות בילוי, מסעדות, תפאורה ועד לעיצוב ריהוט, תאורה ואלמנטים נלווים.
ייחודו של התחום הוא במיקוד הגדרת היחס בין האדם וצרכיו, ובין החלל ומה שנמצא בו.


תכנית הלימודים לתואר ראשון בעיצוב פנים B. Design (interior) הינה תכנית מעמיקה המקנה ידע וכלים לפיתוח חשיבה יצירתית, חדשנות, ביטוי אישי, ידע תיאורטי ומיומנויות תכנון ועיצוב מקצועיות, ובכך מסייעת לבוגריה לגבש את הביטחון והיכולת לעסוק בתחום העיצוב באופן מקצועי.

התכנית מסייעת לבוגרי לימודי עיצוב פנים לממש את הפוטנציאל היצירתי שלהם ולגבש את הביטחון והיכולת לעסוק בתחום העיצוב באופן מקצועי כמחוללי שינוי המשפיעים על בני האדם וסביבתם. התכנית הינה הוותיקה ביותר בארץ ובוגריה נמנים עם המעצבים המובילים בתחום.

לימודי העיצוב מאפשרים לסטודנטים להתחיל את דרכם המקצועית כמעצבים בליווי והנחיה אישית של אנשי המקצוע המובילים והפעילים בענפי העיצוב והאדריכלות בארץ.


מה תוכלו לעשות בסיום התואר?

בוגרי התכנית יוכלו לעסוק בנישות עיצוב פנים מגוונות מאוד:
תכנון ועיצוב דירות ובתים פרטיים, חנויות, חללים מסחריים, חללי משרדים, מקומות בילוי, מסעדות, מרחבים ציבוריים כגון בתי ספר ומרכזים קהילתיים, עיצוב תפאורות ודוכני תערוכות ועד לעיצוב ריהוט, תאורה ואלמנטים נלווים. כמו גם, עיצוב למציאות מדומה Virtual Reality ומציאות רבודה Augmented Reality. לבוגרים יהיה ידע רחב ושליטה מלאה בתוכנות השונות הנדרשות בתחום.


בואו ללמוד התמחות ייחודית - תקשורת חזותית במרחבי פנים

התכנית לתקשורת חזותית במרחבי פנים היא החזון שמתגשם לעולם עיצוב עכשווי, ללמוד להיות מעצב חדשני הנותן מענה לצורך הגובר במעצבים בינתחומיים בעולם שבו חללים ואנשים מקיימים אינטראקציה מתמדת אחד עם השני.
היכולת לשלב מידע חזותי, להביע רעיונות וליצור חוויות באמצעות התערבות ומעורבות במרחבים במונחים של שפה חזותית פיזית, גרפית וטכנולוגית - זה המעצב החדש.התכנית לתקשורת חזותית במרחבי פנים היא הראשונה מסוגה בישראל. תכנית הלימודים משלבת לימודי עיצוב פנים, תקשורת חזותית ועולמות הדיגיטל.
שילוב תחומים אלו מבטיח עיצוב עשיר וחוויה מקורית וחדשנית המבטאים רעיונות ומסרים באמצעות עיצוב חללי תוכן ועיצוב חוויות המבוסס על החוויה האנושית של כולנו. בוגרי התכנית הם זן חדש של מעצבים המשנים את פני המרחב החווייתי והחזותי העכשווי ומספרים את סיפורם של הרבדים השונים של החלל, תוך מיקום האנשים במרכז ושילוב התחומים ליצירת עיצוב כולל.


מה תוכלו לעשות בסיום התואר?

הסטודנטים הם מומחי תוכן בנישות עיצוב בינחומיות שונות, כגון: מסעדות, בתי קפה, חנויות מותג, מיתוג מתחמים מסחריים או חווייתיים, פסטיבלים, כנסים, מוזיאונים, עיצוב מלונות ומרחבי אירוח, עיצוב כיתות חכמות, עיצוב אולפני טלוויזיה ווידאו קליפים ופרסומות, עיצוב מרכזי מבקרים, סביבות למידה, עיצוב תערוכות, עיצוב חלונות ראווה, עיצוב מערכות שילוט והכוונה, עיצוב אריזות מזון, עיצוב חווית משתמש UX/UI, עיצוב לסביבת אינטרנט, עיצוב אינטראקטיבי, עיצוב מציאות מדומה, וכן עיצוב מציאות רבודה ומציאות מדומה וכמובן קורסים לעיצוב בעזרת Ai.

 

תנאי קבלה

קבלה אוטומטית

מסלול בגרות: זכאות לבגרות, הגשת תרגיל בית, תיק עבודות וראיון אישי.
*מועמדים שאינם עומדים בתנאי של תיק עבודות יכולים להירשם למכינה 360 בעיצוב.
*ההתמחות בתקשורת חזותית במרחבי פנים תצוין במסמך נלווה לתעודת התואר.

AI בתואר ראשון בעיצוב פנים

  • תואר ראשון בעיצוב פנים

    במהלך התואר תלמדו קורסים כגון: AR/VR, עיצוב למרחבי מטאוורס ואימג'מייקינג. בנוסף, תוזמנו להשתתף בכנסים שמקיים בית הספר לעיצוב שעוסקים בשילוב AI בעולם העיצוב, דוגמת הכנס שנערך לאחרונה בתחום "העיצוב הספקולטיבי".
  • כיתה חכמה

    בקרוב! כיתה חכמה המצוידת במיטב הטכנולוגיות המאפשרות יישום של שיטות למידה מותאמות לדור הדיגיטלי כגון: למידה בצוותים, למידה עם עמיתים בחו"ל, פתרון בעיות וניהול פרויקטים.
  • מרחבי למידה גמישים

    מרחבי למידה גמישים לתצורות למידה חדשניות באמצעות מסכים אינטראקטיביים כגון: למידה אישית, עבודה בקבוצות קטנות, קבוצות חקר ועוד.

למה ללמוד אצלנו?

התכנית הוותיקה ביותר בארץ לתואר בעיצוב פנים
מאות בוגרים מבוקשים נמצאים בעמדות מפתח בענף
תכנית מקיפה, עשירה ועדכנית המבוססת ברובה על סדנאות מעשיות ושת"פ עם התעשייה
סגל מרצים מנוסה ומוביל הן באקדמיה והן בפרקטיקה בתחומי העיצוב והאדריכלות
תכנים ייחודיים כמו: עיצוב ריהוט ותפאורה, עיצוב חברתי, עיצוב בטכנולוגיות מתקדמות, תכנון וייצור דיגיטלי ועוד
התכנית היחידה בארץ המציעה קורסים בתכנון מציאות מדומה Virtual Reality ומציאות רבודה Augmented Reality
התכנית מעניקה לבוגריה ידע, כלים ויכולת להתמודד עם סוגיות מקצועיות מורכבות
אפשרות בחירה מסל סדנאות התמחות שונות, בשנים ג'-ד' ע"פ העדפת הסטודנטים

שאלות ותשובות

בית הספר לעיצוב וחדשנות במסלול האקדמי המכללה למינהל נמצא בסביבה אקדמית בין תחומית ייחודית לתחום העיצוב.
בית הספר מהווה מודל לאקדמיה יזמית המייצרת פלטפורמות חדשות המבססות את הקשר בין פרקטיקה ואקדמיה.
בגישה זו הקמנו תואר ראשון בעיצוב פנים, המסלול לתקשורת חזותית במרחב ותארים נוספים הנמצאים בתהליכי פיתוח.
החזון שלנו - לפתח תכניות אקדמיות חדשניות בעיצוב בין- תחומי, לייצר ולהמציא את מקצועות העתיד ולהמשיך להוביל מצוינות אקדמית.
לבית הספר רשת רחבה של בוגרים המובילים את תחומי העיצוב בארץ ובעולם, הן במישור המעשי והן במישור האקדמי.

התוכנית לתקשורת חזותית במרחבי פנים היא החזון שמתגשם לעולם עיצוב עכשווי, ללמוד להיות מעצב חדשני הנותן מענה לצורך הגובר במעצבים בינתחומיים בעולם שבו חללים ואנשים מקיימים אינטראקציה מתמדת אחד עם השני.
היכולת לשלב מידע חזותי, להביע רעיונות וליצור חוויות באמצעות התערבות ומעורבות במרחבים במונחים של שפה חזותית פיזית, גרפית וטכנולוגית - זה המעצב החדש.התכנית לתקשורת חזותית במרחבי פנים היא הראשונה מסוגה בישראל. תכנית הלימודים משלבת לימודי עיצוב פנים, תקשורת חזותית ועולמות הדיגיטל.

שילוב תחומים אלו מבטיח עיצוב עשיר וחוויה מקורית וחדשנית המבטאים רעיונות ומסרים באמצעות עיצוב חללי תוכן ועיצוב חוויות המבוסס על החוויה האנושית של כולנו. בוגרי התכנית הם זן חדש של מעצבים המשנים את פני המרחב החווייתי והחזותי העכשווי ומספרים את סיפורם של הרבדים השונים של החלל, תוך מיקום האנשים במרכז ושילוב התחומים ליצירת עיצוב כולל.

הסטודנטים יהיו מומחי תוכן בנישות עיצוב בינחומיות שונות, כגון: מסעדות, בתי קפה, חנויות מותג, מיתוג מתחמים מסחריים או חווייתיים, פסטיבלים, כנסים, מוזיאונים, עיצוב מלונות ומרחבי אירוח, עיצוב כיתות חכמות, עיצוב אולפני טלוויזיה ווידאו קליפים ופרסומות, עיצוב מרכזי מבקרים, סביבות למידה, עיצוב תערוכות, עיצוב חלונות ראווה, עיצוב מערכות שילוט והכוונה, עיצוב אריזות מזון, עיצוב חווית משתמש UX/UI, עיצוב לסביבת אינטרנט, עיצוב אינטראקטיבי, עיצוב מציאות מדומה, וכן עיצוב מציאות רבודה ומציאות מדומה וכמובן קורסים לעיצוב בעזרת Ai.

.

בוגרי המסלול לעיצוב פנים יוכלו לעסוק בתחומים הבאים: עיצוב פנים לבתים פרטיים, עיצוב סביבות מסחריות, עיצוב בתי מלון, עיצוב מבני ציבור, עיצוב אירועים ותפאורות, ארט דיירקטור, עיצוב תאורה וריהוט, עיצוב לטלוויזיה, שימור מבנים ועוד.

שיתופי פעולה עם התעשייה

  • שיתוף פעולה ייחודי עם חברת "אדידס"

    שיתוף פעולה ייחודי וארוך שנים של המותג הבינלאומי "אדידס" עם המחלקה לשיווק בפקולטה למנהל עסקים,
    בית הספר לעיצוב ובית הספר לתקשורת הוליד גם השנה פרויקט מעניין עבור צוותי סטודנטיות וסטודנטים שהתבקשו לתת ביטוי לשילוב של המותג עם העיר תל אביב על ידי עיצוב חולצות.
  • חברת COSENTINO

    חברת קוסנטינו הינה חברה בינלאומית, המובילה מהפכה של ממש בתחום המשטחים והחיפויים בעולם האדריכלות והעיצוב. במסגרת סדנת מוצר וריהוט הציעו סטודנטים קונספטים חדשניים למרחבי רחצה על פי קולא'ז ניגודים אומנותי אותו יצרו בתחילת התהליך. הסטודנטים נתבקשו להשתמש במרבית החלל במשטחים אותם מייצרת ומשווקת חברת קוסנטינו.
  • חברת אלוני

    במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת אלוני המתמחה ומשווקת כלים סניטריים, חיפויים וציפויים לכלל הבית, חולקו הסטודנטים לתואר בעיצוב פנים לקבוצות, כל קבוצה עבדה על תרחיש דירה שונה, משלב הקונספט, דרך תכנון מלא, שרטוטים, הדמיות, כתבי כמויות ובחירת פריטים ממוצריה של אלוני. את ההשראה לעיצובים לקחו הסטודנטים מתוך מגזין אלוני שהציג 10 "מודים" (לוחות ההשראה) בשלל סגנונות, ומראות המייצגים את הקולקציות והטרנדים העכשוויים של המעצבים המובילים בעולם. הקבוצה שזכתה במקום הראשון קיבלה 5,000 ש"ח והעיצוב שלה הוצג באולם התצוגה של אלוני.
  • חברת זברה תערוכות ותפאורות

    במסגרת קורס מוצר וריהוט, התמחו הסטודנטים לתואר בעיצוב פנים, בבנייתם של ביתני תערוכה. שיתוף פעולה זה נערך ביחד עם חברת זברה תערוכות ותפאורות, מהחברות המובילות כיום בארץ בבנייתם של סטים לטלוויזיה, ביתני תערוכות ותפאורות לבמות. סטודנטים בחרו מותגים מוכרים מחיי היום יום ונתבקשו לתכנן עבורם ביתן תערוכה שכל גודלו לא יעלה על 20 מ"ר. הסטודנטים תכננו את הביתנים לפרטי פרטים כולל סטים מלאים של תוכניות חתכים והמחשות באמצעות הדמיות וסרטונים אותם הציגו לבעלי החברה.

סדנאות

פרויקטי גמר

כל המידע שצריך לדעת על תואר בעיצוב פנים

כניסה לבלוג