דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מוסיפים ממד חדש

קורס VR שמתקיים במסגרת התואר הראשון בעיצוב פנים של המכללה למינהל לוקח את הסטודנטים לשלב הבא של תחום תכנון המרחב ופתח להם דלתות לתחומים נוספים

דמיינו את האפשרות לחוות עיצוב של מרחב חדש, כשהוא עוד "על הנייר" בשלב התכנון. לא להתבונן במודל, או בהדמיה - להיכנס לתוך המתחם עצמו, שעדיין לא קיים, ולחוות אותו מנקודת מבט של משתמש. לחוות את איכות החלל, את השפעת האור הטבעי והמלאכותי, לבחון האם הצבעים משתלבים, האם הריהוט מתאים ועוד.

המושגים Virtual Realty & Augmented Reality, שעד לפני מספר שנים לא היו ידועים בכל בית, כיום שגורים בפיהם של רבים, במיוחד בשנה האחרונה עם התפרצות הקורונה. העולם ללא ספק עובר שינוי- אנחנו מתכנסים יותר בחללים האינטימיים שלנו אבל רוצים להרגיש חופשיים בעולם ומחפשים את היכולת להגיע לכל מקום – בנקודה זו- Virtual Reality תופס תאוצה.

בית הספר לעיצוב וחדשנות של המסלול האקדמי המכללה למנהל, זיהה את המגמות החדשות בעולם הווירטואלי, וכבר לפני כ- 3 שנים הוקמה מעבדה ייחודית באקדמיה, בפיתוחה של המעצבת ענבל שטרייכמן-טל, המפגישה בין עולם העיצוב לעולם ה- gaming. "הסטודנטים עובדים עם משקפי Oculus Rift ו- Gear VRלמכשירי Android, ועוסקים בתכנים המשתלבים בין המציאות הקיימת למציאות המדומה.", מסבירה שטרייכמן-טל, "במעבדה זו נוצרים ע"י הסטודנטים, פרויקטים מופלאים המאפשרים בראש ובראשונה חוויות וירטואליות חדשנית".

מסלול מיוחד, ללימודי סביבות וירטואליות של בית הספר מאפשר לסטודנטים לקחת חלק בשני קורסי בחירה מתקדמים בתחום ה- VR וה- AR המשלבים תכנים מתקדמים, באמצעות מכשור חדיש של משקפי VR ו- Tablet ל- AR ומאפשרים לסטודנטים לעצב ולתכנת ויזואלית אפליקציות וסביבות תלת ממדיות וירטואליות חיות כמו במשחקים. יכולות המידול וההדמיה הנרכשות בשנים הראשונות לתואר בשילוב הפלטפורמות המתקדמות לפיתוח משחקים מהוות עבור הסטודנטים סביבת יצירה עיצובית מתקדמת וייחודית.

אביטל אושרי, בוגרת התכנית לתואר הראשון בעיצוב פנים, אומרת כי הקורס איפשר לה לחוות את החללים שהיא מעצבת ב-360 מעלות. "אני, כמעצבת, יכולה להשתמש בטכנולוגיה של מציאות וירטואלית בכל שלב בתהליך התכנון על מנת להבין את המרחב ואת מערכת היחסים בין האובייקטים ובין החללים השונים".

מייק וסרשטיין, בוגר נוסף של התכנית מוסיף כי "העבודה בכלים של מציאות מדומה מקצרת את זמני העבודה – אני מסוגל לתת תוצרים בצורה מהירה, ואת שאר הזמן להשקיע בדברים אחרים, יש ביקוש לאנשים שיודעים לעבוד בכלים של מציאות מדומה בתחום המשחקים, הרפואה ואפילו החינוך. הכלים האלו פותחים דלתות".

לגלריית הפרוייקטים של הסטודנטים לחצו כאן>>