דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

"הפרויקט נתן לי הזדמנות לדבר עם לקוח ברמה העסקית"

במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין בית הספר לעיצוב וחדשנות של המכללה למינהל ל-Pepper התבקשו סטודנטים וסטודנטיות לעצב כרטיס אשראי חדש וללוות אותו בקמפיין דיגיטלי

סטודנטים וסטודנטיות מבית הספר לעיצוב וחדשנות של המכללה למינהל זכו להשתתף בפרויקט ייחודי עבור פלטפורמת הבנקאות הדיגיטלית Pepper. במסגרת הפרויקט, התבקשו הסטודנטים לעצב ל-Pepper כרטיס אשראי חדש, תוך התייחסות למכלול גורמים - ערכי המותג, נראות האריזה, יצירת קמפיין דיגיטלי ועוד.

מיכל קסטיאל העומדת בראש התכנית לתקשורת חזותית במרחב בבית הספר לעיצוב וחדשנות של המכללה למינהל, מציינת כי Pepper פנו לבית הספר אחרי שנחשפו לעיצובים של הסטודנטים בחשבון האינסטגרם של בית הספר. בהמשך, הגיעו נציגים של Pepper לתערוכת בוגרים ובעקבותיה החליטו לשתף פעולה עם בית הספר. "החברה רצתה לשתף פעולה במהלך אסטרטגי של תכנון קו חדש של כרטיסי אשראי. הסטודנטים שלנו נפגשו עם בן רובינו, סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של Pepper. הוא הציג את הצרכים ונתן יד חופשית לסטודנטים ולסטודנטיות שלנו, והם לקחו את ערכי המותג ופיתחו אותם לכיוונים שונים ומרתקים".

לדברי קסטיאל, הפניה למחלקה לתקשורת חזותית נבעה מהייחוד שלה. "הסטודנטים והסטודנטיות במחלקה לומדים כיצד לעצב מותג תוך התייחסות לאופן שבו הוא יראה בסביבה הפיזית אבל גם בדיגיטל, והעובדה הזו מרחיבה מאוד את ההתייחסות שלהם לעיצוב ".

"תרומה מטורפת לסטודנטים וסטודנטיות"

לפרויקט, שכלל 10 מפגשים, נבחרו 10 סטודנטים וסטודנטיות משנה ג' ו-ד', מתוך 40 שהגישו מועמדות.

שרון רהב, מנכ"לית-שותפה בסטודיו 0304, מרצה בבית הספר לעיצוב ומי שהובילה את הפרויקט, מציינת כי מבחינת הסטודנטים והסטודנטיות זו היתה הזדמנות לקחת חלק במהלך מאוד חשוב מבחינת הבנק, מכיוון שעיצוב הכרטיס לא שונה מאז הקמתו. "תהליך העבודה כלל חשיבה על הנראות של המוצר עצמו, הכרטיס והמארז שמלווה אותו, כיצד רוצים שהמותג ייתפס בעיני קהל היעד, איזה ערכים הוא מביא לידי ביטוי ואיך אנחנו מביאים אותם לידי ביטוי בקמפיינים שונים - חוצות, דיגיטל, אינסטגרם ועוד. התוצרים היו מאוד מגוונים ובאיכות מדהימה".

לדבריה, תהליך העבודה איפשר הזדמנויות רבות לעבודת קריאייטיב. "הסטודנטיות והסטודנטים היו צריכים לחשוב לא רק איך יראה הכרטיס ואיזה מסרים הוא יביא לידי ביטוי, אלא גם כיצד הוא יגיע לבית של הלקוחות, ואיזה קמפיין ילווה אותו בדיגיטל. התוצרים היו מאוד מגוונים. פרויקט כזה מפגיש את הסטודנטים והסטודנטיות עם התפקיד הטהור ביותר של מעצבים - כיצד לייצג מותג באמצעים חזותיים".

רהב מוסיפה כי העבודה על הפרויקט ספקה לסטודנטים ולסטודנטיות הזדמנות נדירה של עבודה מול לקוח אמיתי. "זו תרומה מטורפת עבורם לעבוד מול לקוח אמיתי, עם כל המגבלות שעבודה כזו מייצרת. כל הפרויקטים עמדו בסטנדרט מאוד גבוה - ותהליך העבודה עבורם היה מרתק".

להשיג את אפקט ה-וואו

יעל שיוביץ', סטודנטית שנה ד' במחלקה לתקשורת חזותית במרחב, שהשתתפה בפרויקט, מספרת כי בין הדגשים שקיבלו מנציגי Pepper היה הרצון לשמור על השפה העיצובית הקיימת, ולדבר בגובה העיניים למגוון של לקוחות. "משפט אחד שאמר בן, סמנכ"ל השיווק, ליווה אותי בעבודה", היא אומרת, "הוא אמר שהוא רוצה שבפעם הראשונה שלקוחות רואים את הכרטיס הם יגידו 'וואו'. היה חשוב לי בעיצוב שלי להביא את זה לידי ביטוי, אבל גם לשמור על ערכים של בנק שיוצר איתך שיח, של בנק חי ומשתנה כל הזמן". בעיצוב שלה שיוביץ' הביאה לידי ביטוי את אפקט השינוי והתנועה, תוך שימוש במסרים קצרים וקולעים.

עשרת הפרויקטים הוצגו על ידי הסטודנטים והסטודנטיות בפני הנהלת Pepper שכללה את מנכ"ל Pepper אורי נתן, סמנכ"ל השיווק בן רובינו,
סמנכ"ל שירות ובנקאות צחי שטרקס, סמנכ״ל מוצר ואסטרטגיה רוני גבאי ומנהלת פיתוח עסקי בר קוזלובסקי.

בסוף האירוע נבחר העיצוב של הסטודנטית גל גרופי, וב- Pepperציינו כי הם עשויים לאמץ את העיצוב של גרופי בשנה הקרובה. במקום השני זכתה הסטודנטית עמית שץ.

"היום של הצגת העבודות היה מאוד מרגש. סמנכ"ל האסטרטגיה והמוצר ב- Pepper שמבסגרת תפקידו גם אחראי על הסטודיו ב- Pepper החמיא לכולנו על העבודות ואמר שהן ברמה מאוד גבוהה", אומרת שיוביץ', "הוא אמר שהם צמאים למוחות שחשובים בגדול, וביקש מכולנו לשלוח לו תיקי עבודות ולהגיע לראיון".

שיוביץ' אומרת כי ההתנסות אפשרה לה לחוות מה המשמעות של עבודה מול לקוח. "הפרויקט נתן לי הזדמנות לדבר עם לקוח ברמה העסקית.
זו עבודה שמחדדת את הצורך לייצר עיצוב מובן, שמעביר את המסר, מבלי שאני כמעצבת אצטרך להסביר למה התכוונתי או לתאר את תהליך העבודה".

מנכ"ל Pepper: "הבריף קלע לעולם הסטודנטים והם קלעו לעולמו של Pepper"

מנכ"ל Pepper, אורי נתן אמר: "חיפשנו לעצב את כרטיס האשראי של Pepper מחדש ולאחר מחשבה רבה חשבנו שהכי נכון יהיה לפנות דווקא לקהל האמיתי של Pepper ולתת את הבריף לסטודנטים לתקשורת חזותית. שיתוף הפעולה הזה מראה איך חיבור בין תעשייה לאקדמיה עובד ומתאים. הבריף קלע לעולם הסטודנטים והם קלעו לעולמו של Pepper. היה מרגש לראות את האינטרפרטציה האישית של כל אחד מהסטודנטים המוכשרים, איך המותג נתפס בעיניהם ואיך הם הצליחו לתפוס ולייצר קונספט חדש סביב זה".

קסטיאל מציינת כי שיתוף הפעולה הזה הוא חלק ממגוון של שיתופי פעולה הקיימים במסגרת הלימודים. "אנחנו מקפידים לעשות לפחות 3 שיתופי פעולה בשנה עם התעשייה, זו חלק בלתי נפרד מהעשייה האקדמית שלנו".