דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

דבר הנשיא

המסלול האקדמי המכללה למינהל

חברות וחברים בקהילת המסלול האקדמי המכללה למינהל,

המכללה למינהל נמנית עם המוסדות האקדמיים המובילים בישראל, הודות לשילוב ייחודי של סגל אקדמי ומינהלי מהשורה הראשונה ביחד עם סטודנטיות וסטודנטים סקרנים ואיכותיים.

זו זכות עבורי לעמוד בראש מוסד מכובד בעל מסורת ארוכת שנים ואתוס של הצלחה. לצד זכות זו, ניצב בפניי האתגר לפעול לפיתוח המוסד ולקידום טובת הסגל והסטודנטים.

כמי שהחל את דרכו האקדמית כתלמיד המחזור הראשון של הפקולטה למשפטים במכללה למינהל בשנת 1990, ואשר בהמשך כיהן כחבר סגל ולאחר מכן כדיקן הפקולטה, אתגר זה מהווה עבורי סגירת מעגל, שאליו אני ניגש מתוך חדוות עשייה ורצון עז לפעול לטובת ביתי האקדמי.

המכללה למינהל נוסדה בשנת 1978, ובשנת 1986, כאשר ניתן לה האישור להעניק תואר בוגר במנהל עסקים, הפכה למוסד הראשון להשכלה גבוהה שאינו מתוקצב על ידי המדינה. המכללה למינהל הלכה וצמחה ממוסד שלמדו בו כ-200 סטודנטים למוסד הפותח את שעריו מדי שנה לכ-9,000 סטודנטים לתואר ראשון ושני, הלומדים באחד מתשעה בתי ספר המציעים יותר מ-50 תכניות לימוד. הסטודנטים שמסיימים את לימודיהם במכללה מצטרפים לכ-70,000 בוגרים, המשתלבים בהצלחה בשוק העבודה והמשפיעים על עיצוב הכלכלה והחברה בישראל.

בכוונתי לפעול להגשמת החזון שהמכללה חרטה על דגלה – להיות "האקדמיה המעשית" המובילה בישראל, ובכלל זה הנגשת ההשכלה הגבוהה למגוון אוכלוסיות, עידוד ניעות (מוביליות) חברתית, הכנת הבוגרים לשילוב בשוק העבודה וקידום ערכים חברתיים. מימוש חזון זה מתאפשר הודות לסגל אקדמי המשלב בהצלחה בין מחקר חלוצי ופורץ דרך לבין קשר עמוק עם התעשייה ועם עולם המעשה שבתחומי הידע השונים.

בוגרי המכללה יוצאים אל עולם העבודה לאחר שרכשו את הידע המקצועי הנדרש, אך לא פחות חשוב מכך, הצטיידו בארגז כלים הכולל מיומנויות המאפשרות להם להביא ערך מוסף למקום העבודה ולחברה הישראלית. המכללה למינהל מהווה לא רק בית אקדמי-מקצועי, אלא גם חממה לצמיחה ולהתפתחות אישית. שילוב זה של כישורים שבוגרינו רוכשים נובע הן מהעושר של תכניות הלימוד והמפגש עם הסגל האקדמי והן מהיחס האישי שהסטודנטים זוכים לו במהלך הלימודים, שמהווה את אחד מסימני ההיכר של מוסדנו.

מבין שלל האתגרים הניצבים בפניי, הצבתי לעצמי כיעד להצעיד את המכללה לעידן האקדמיה הדיגיטלית. אני רואה חשיבות רבה בפיתוח קורסים, תכניות ותארים מקוונים, תוך פיתוח והטמעה של טכנולוגיות למידה והוראה מתקדמות, אשר יאפשרו הנגשה של הלימודים לאוכלוסיות נוספות, לצד שיפור חוויית הלמידה והתאמתה לעידן הדיגיטלי.

אני מודה לחבר הנאמנים של המכללה על האמון שנתן בי כאשר בחר בי לתפקיד הנשיא, ולחברי הדירקטוריון, חברי המוסדות האקדמיים וחבריי להנהלת המוסד על השותפות במימוש החזון.

פרופ' יורם רבין