דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

Midjourney - מיזוג של יצירתיות ובינה מלאכותית באקדמיה ומחוצה לה

בעידן שבו ההתקדמות הטכנולוגית היא כ"כ מהירה, מחובתנו להכיר מגוון כלים שיעזרו לנו בכל תחום בו אנו עוסקים ולהעשיר את עולם הדימויים שלנו. כיום, ישנם פלטפורמות רבות המאפשרות לייצר עולם דימויים עשיר באמצעות הגדרת תיאור מילולי וקבלת דימוי ויזואלי ברמה גבוהה מאוד. בין כלים אלו בולט הכלי בינה מלאכותית 'Midjourney'. כצומת ייחודית בין אמנות / עיצוב ללימוד מכונה, הוא פותח שפע של הזדמנויות לאקדמיה ולעולם העסקים כאחד. מאמר זה מבקש לשרטט את הרעיון של Midjourney ולחקור את היישומים והפוטנציאל הרב שלו.

Midjourney - סקירה קצרה

Midjourney בבסיסו, הוא כלי שמשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור אמנות. בניגוד לכלים מסורתיים ליצירת אמנות המוגבלים על ידי גבולות הקלט האנושי, Midjourney פועלת על ידי פרשנות של הנחיה (Prompt) להפקת יצירות אמנות מגוונות, מפורטות ואיכותיות. המשתמש מזין קבוצה של פרמטרים או תיאורים והמכונה (AI), מפענחת הוראות אלו, על מנת לספק יצירה ויזואלית התואמת את הקריטריונים. הישג כזה מושג באמצעות אלגוריתמים מתוחכמים של למידת מכונה ומערכי נתונים עצומים שעליהם הוכשר המודל.

על מנת להשתמש במודל של Midjourney בצורה נכונה ולקבל את התוצר הוויזואלי הרצוי, יש לכתוב Prompt הכולל את הפרמטרים הבאים: Subject / Location / Art style / Lighting and Atmosphere / Camera details / Film Details / Special Effects / Suffix

כל פרמטר מכיל עולם שלם של אפשרויות, כאשר בסוף ה- Prompt יש לכתוב את הפרמטרים המקודדים את התוצר שנרצה לקבל
(ה-Suffix), כגון: s (Stylize Number 0-1000) / -- chaos (number 0-100) / --ar (Aspect Ratio)--

ניתן ללמוד על פרמטרים אלו ואחרים מהאתר של Midjourney.

דוגמאות ליישומים באקדמיה

הפוטנציאל של Midjourney במסגרות אקדמיות הוא עצום:
- למידה חזותית: ניתן להשתמש ב - Midjourney על ידי מרצים ומחנכים על מנת ליצור סצנות, אירועים או איורים ספציפיים המשפרים את חווית הלמידה, עבור נושאים שנהנים מעזרים חזותיים, כגון: היסטוריה, גיאוגרפיה, או אפילו ספרות.
- פרויקטים של סטודנטים: סטודנטים בכל תחומי העיצוב, יכולים להשתמש ב- Midjourney כדי להתנסות עם סגנונות, דפוסים שונים, או כדי לקבל השראה לפרויקטים שלהם. אפילו סטודנטים שאינם עוסקים במקצועות העיצוב או האמנות, יכולים למנף את הכלי הזה עבור מצגות, דוחות, או כל פרויקט הדורש ייצוג גרפי.
- מחקר: בתחומים כמו מדעי המחשב או עיצוב גרפי, Midjourney יכול להיות נושא ללימוד עצמו, ומאפשר לתלמידים להבין את המורכבות של אמנות שנוצרת בינה מלאכותית ואת האלגוריתמים הבסיסיים.

דוגמאות ליישומים פוסט אקדמיים

- מצגות עסקיות: בעולם הארגוני, ניתן לשפר את היכולות הרפרזנטטיביות במגוון רחב של דימויים מותאמים אישית. Midjourney עם היכולת שלו ליצור תמונות במהירות על סמך דרישות ספציפיות, יכולות להיות בעלת ערך רב, ולחסוך זמן במציאת דימויים מאתרי אינטרנט שונים שלא תמיד מדויקים לרצון המצגת העסקית וכו'.
- פרסום: משווקים יכולים ליצור יצירות אמנות ייחודיות, ספציפיות לקמפיין מבלי להסתמך על מעצבים גרפיים, מה שהופך את התהליך למהיר יותר ומותאם יותר.
- עיצוב מוצר ויצירת אב טיפוס: מעצבים יכולים להשתמש ב-Midjourney על מנת להמחיש מושגים ראשוניים, ובכך להאיץ את תהליך יצירת האב-טיפוס.

העצמת הדור הבא

מה שהופך את Midjourney למרגש במיוחד הוא הנגישות וקלות השימוש שלו. תלמידים, סטודנטים וגם אנשי מקצוע, ללא קשר לרקע שלהם באמנות או עיצוב, יכולים לנצל את הכלי במלוא הפוטנציאל שלו. זה גורם לדמוקרטיזציה של תהליך יצירת האמנות, מה שהופך אותו לזמין לקהל רחב יותר. יתר על כן, היישום של הכלי באקדמיה, אינו מוגבל רק ליתרונות החינוכיים המיידיים. על ידי הכרת התלמידים וסטודנטים עם כלים חדישים אלו, מוסדות חינוך מכינים אותם לעתיד שבו שילוב בינה מלאכותית במגזרים שונים תהיה הנורמה. הם לא רק לומדים להשתמש בכלי; הם לומדים להסתגל, לחדש ולהישאר רלוונטיים בנוף המתפתח כל הזמן.

לסיכום, Midjourney, מדגים את המפגש בין אמנות וטכנולוגיה. בתחום האקדמיה, הוא מציע כלי דינמי שיכול לשנות את האופן שבו הידע מועבר ונצרך. מעבר לכיתה, בעולם העסקים התחרותי, הוא מספק יתרון, ומאפשר פתרונות חזותיים מהירים, מותאמים אישית וחדשניים. בעוד בינה מלאכותית ממשיכה לצעוד קדימה, כלים כמו Midjourney לא רק מדגישים את הפוטנציאל שלה אלא גם מעצבים את מסלול ההשפעה שלה על פני תחומים רבים.

הכתבה נכתבה ע"י ענבל שטרייכמן-טל, רכזת תחום מחשוב וחדשנות דיגיטלית בבית הספר לעיצוב וחדשנות.