דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מה עושים עם תואר ראשון בעיצוב פנים?

מעצבי פנים, מעצבי תערוכות ומעצבי תקשורת חזותית במרחב: מה עושים בכל אחד מהתחומים האלו ואיזה כלים מקבלים הלומדים והלומדות בתוכנית התואר הראשון בעיצוב פנים המאפשרים להם להשתלב בהם?

לימודי עיצוב פנים אינם עוסקים "רק" בתכנון ועיצוב סביבות המגורים והפנאי כך שאלו יראו יפות ומזמינות. מושם בהם דגש רב על האופן שבו משפיע העיצוב על רמת הנוחות והפונקציונאליות, על יצירת חוויות ייחודיות ומעוררות השראה, על יישום טכנולוגיות מתקדמות, שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה ואף על עיצוב ופתרונות ייעודיים.

בית הספר לעיצוב וחדשנות מציע שתי תוכניות לתואר ראשון: תואר ראשון בעיצוב פנים ותואר ראשון בעיצוב פנים במסלול תקשורת חזותית במרחבי פנים.

אליאור סייג, בעל סטודיו לעיצוב פנים ומרצה בבית הספר לעיצוב וחדשנות, אומר כי תוכניות הלימוד בתואר הראשון מעודדות חשיבה יצירתית, וחשיבה כזו בפני עצמה היא נכס בעולם התעסוקה הנוכחי, שבו נדרשים העובדים, במגוון תחומים, להיות חדשניים ובעלי יוזמה ויצירתיות. סייג, יחד עם בת עמי זלוטניק-לוי, מעצבת פנים ובוגרת של המכללה ושני ברגר, בעלת סטודיו לתקשורת חזותית במרחב ומרצה במכללה, ממפים את תחומי העיסוק בהם יכולים לעסוק הסטודנטים והסטודנטיות בוגרי התואר:

מעצב/ת פנים: מעצבי פנים מקנים למרחבים אופי וזהות, בין אם אלו בתים פרטיים, משרדים, מתחמים עסקיים, מתחמים ציבוריים ועוד. הם מתמודדים עם אתגרים אדריכליים ותכנוניים, כמו חלוקה מחדש של חללים במבנה קיים, או תכנון וחלוקה של חללים במבנה חדש. עבודתו של מעצב הפנים כוללת יצירת שינוי במראה של חלל מסוים באמצעות שינוי מבנה החלל הפנימי וגם באמצעות שימוש באלמנטים שונים כמו בחירת צבעים, אביזרים, תאורה, פרטי נוי ועוד. בוגרי ובוגרות התוכנית יכולים להשתלב במשרדי עיצוב פנים ובמשרדי אדריכלים, ואף לפתוח בקריירה עצמאית בתחום.

"הלימודים במכללה מכינים את הבוגרים והבוגרות לשוק התעסוקה בכך שהם מספקים להם כלים להתמודד עם פרויקט מההתחלה ועד הסוף", אומרת זלוטניק-לוי, "לצד הידע התיאורטי ומיומנויות התכנון והעיצוב, הקורסים במכללה כוללים מגוון רחב של כלים שחיוניים לתפקיד מעצב הפנים, שלא בהכרח נלמדים בתוכניות אחרות. בנוסף, במסגרת התואר נלמדים כלים טכנולוגיים רבים המשפרים והמקלים על עבודת המעצב".

מלביש/ת בתים: הלבשת בתים, או הום סטיילינג, הוא מקצוע הכולל הענקת מראה כולל לחלל הפנים, בהתאם לטעמו ולצרכיו של הלקוח, מבלי לשפץ אותו ומבלי לבצע שינויים במבנה החלל. מלביש הבית משנה את מראה החלל על ידי "הלבשתו" - בריהוט שונה, תאורה, אביזרי נוי, החלפת צבע הקירות ועוד.

מעצב/ת חלונות ראווה: הכלים לפיתוח חשיבה יצירתית, חדשנות וביטוי אישי, הניתנים במסגרת התואר יכולים לפתוח בפני הבוגרים גם את האפשרות להשתלב כמעצבי חלונות ראווה. מעצבי חלונות ראווה הם מי שאחראים על עיצוב הנראות של הממשק המרכזי של העסק כלפי חוץ, תוך שהם משנים את העיצוב בהתאם למועדים שונים, צרכים עסקיים ועוד.

מעצב/ת תערוכות: תפקיד נוסף שבו יכולים הבוגרים והבוגרות להשתלב הוא כמעצבי תערוכות. מעצב תערוכות אחראי על עיצוב ביתני תצוגה וחללים מסחריים באופן שימשוך את העין ויעביר את הרעיון או המסר העיקרי של התצוגה/התערוכה.

ייעוץ ללקוחות: מי שסיימו תואר בעיצוב פנים יכולים להשתלב בחברות שונות המייצרות ריהוט, מטבחים, תאורה ועוד - כיועצים ללקוחות. הידע העיצובי והחשיבה היצירתית מאפשרים להם לספק ייעוץ מקצועי ללקוחות לגבי רכישת מטבח/תאורה/ריהוט והתאמתם לחלל האישי או העסקי.

מעצבי UI-UX: תפקידו של מעצב UI-UX היא לעצב את הממשק של המוצר/שירות כך שחוויית משתמש תהיה הטובה ביותר - בין אם זו אפליקציה להזמנת תור לרופא, אתר חדשות או מכונה להנפקת כרטיסי חנייה בחניון ציבורי. הכלים העיצוביים לצד החשיבה היצירתית אותה מעודדים במסגרת התואר מאפשרת לבוגרים ולבוגרות להשתלב גם בתחום זה.

מעצבים חזותיים במרחב: עיצוב חזותי במרחב מייצר מעטפת אחידה ומדויקת לעסקים - מהמיתוג, דרך נראות החלל וחפצים שונים בו (כלי האוכל במסעדה, למשל) ועד הנראות ברשתות החברתיות. "המעצבים של העידן הנוכחי נדרשים לספק תמונה כוללת ושלמה שמספרת סיפור ויוצרת חוויה - מהאריח ועד התפריט" אומרת ברגר, "ובכך לספק מענה כולל ללקוחותיהם". בתחום זה ניתן להשתלב במגוון רב של תפקידים, כמו למשל brand designer בארגונים ועד השתלבות במשרדים המתמחים בעיצוב חזותי במרחב.


אליאור סייג, בעל סטודיו לעיצוב פנים ומרצה בבית הספר לעיצוב וחדשנות


בת עמי זלוטניק-לוי, מעצבת פנים ובוגרת המכללה