דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

משווקים את זה הלאה

התמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל

ההתמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל של הפקולטה למנהל עסקים של המכללה למינהל מעניקה לבוגריה את הידע והניסיון הדרושים להשתלבות בעולם השיווק הדינמי

תחום הפרסום והשיווק, שהפך זה מכבר לזירה מרכזית בעולם העסקים, עובר מהפכה של ממש בשנים האחרונות. ההתפתחויות הטכנולוגיות של העשורים האחרונים מציפות את הצרכן בשפע של מידע הזורם מפלטפורמות שונות, ואתגרי המקצוע כיום הם במציאת איזון בין החדשנות הטכנולוגית לצרכים האנושיים.

הפקולטה למנהל עסקים מציגה התמחות מתקדמת בשיווק, פרסום ודיגיטל, המתמודדת עם אתגרים אלו. תכנית הלימודים בלימודי מנהל עסקים כוללת שיתופי פעולה הדוקים עם גופים מובילים בתעשייה, המשלבים את בכיריהם כמרצים בתכנית, ונוטלים חלק בפרויקטים שונים.
החיבור לשטח בא לידי ביטוי גם בקורסים ובסדנאות שהסטודנטיות והסטודנטים עוברים, המקנים להם התנסויות מעשיות. במסגרת זו בוגרי התואר הראשון מקבלים הכשרה בקידום פייסבוק וגוגל במסגרת סדנאות שטח "ארבע על ארבע", ואלו מהם שממשיכים לתואר שני זוכים בהסמכה מטעם גוגל פרטנר.

"בתחום הדיגיטל שמנו לעצמנו למטרה להכשיר את הסטודנטיות והסטודנטים בכמה רמות. ראשית, בהיכרות עם השפה, הטכנולוגיה והמגמות העקרוניות והמסחריות בתחום. בנוסף, אנחנו מאפשרים לסטודנטיות ולסטודנטים להתמקצע בתחום"
ד"ר גילה אורן, ראש ההתמחות בפרסום, שיווק ודיגיטל

מה כוללת תכנית הלימודים בהתמחות?

"הלימודים משלבים רקע תאורטי מתחומי השיווק לצד לימודים מעשיים הקשורים לעולם העסקים בארץ ובעולם. תחומי הידע בהם עוסקת ההתמחות הם מיתוג ופרסום, קמעונאות וסחר, ותחום העתיד - דיגיטל. בתואר הראשון ניתן דגש על לימודי פרסום וקריאייטיב, הכוללים שורה של קורסים בתחום המדיה, ההפקה, הארט והקופירייטינג, שמעניקים לסטודנטיות ולסטודנטים היכרות נרחבת עם עולם הפרסום ומקנים להם מיומנויות יישומיות. בלימודי התואר השני הם נחשפים להרחבות בגופי ידע ייחודיים דוגמת שיווק ספורט, שיווק למזרח הרחוק, אסטרטגיה ורבים נוספים".


מה הייחודיות של תחום הדיגיטל?

הדיגיטל הוא המהפכה של השנים האחרונות. בתחום הזה שמנו לעצמנו למטרה להכשיר את הסטודנטיות והסטודנטים בכמה רמות. ראשית, בהיכרות עם השפה, הטכנולוגיה והמגמות העקרוניות והמסחריות בתחום. בנוסף, אנחנו מאפשרים להם להתמקצע בתחום. במסגרת לימודי התואר השני אנו מציעים קורס של גוגל פרטנר בו עוברים הסטודנטיות והסטודנטים את ההסמכות הדרושות ומקבלים תעודה של גוגל פרטנר".


מה הן סדנאות השטח "ארבע על ארבע"?

"סדנאות השטח הן הערוץ להשכלה יישומית שלנו שבמסגרתן אנו מעבירים תחומי ידע חוץ אקדמיים דוגמת פוטושופ, גוגל אנאליטיקס, קידום בפייסבוק ועוד. הסדנאות ניתנות לסטודנטיות ולסטודנטים ללא תשלום וללא קרדיטציה אקדמית. אלו סדנאות שמיועדות לאפשר להם להתמקצע ולהרחיב את הידע שלהם. אנחנו עובדים בצמוד לפייסבוק ולגוגל בכל הנושאים הללו".


למי מתאימה ההתמחות?

"המחלקה לשיווק מזמינה אליה סטודנטיות וסטודנטים שסקרנים ללמוד ולהבין מה שמתרחש בשווקים בארץ ובעולם. כישורי אנשי המחלקה מגוונים – יש לנו אנשי Data לצד אנשי קריאייטיב מצוינים. מי שיכול לשלב חשיבה המצאתית עם יכולת אנאליטית מקצועית – מקומו במחלקה לשיווק".


אילו פרויקטים נוספים קיימים במסגרת ההתמחות?

"מעבר לסדנאות ולקורסים אותם הזכרתי, יש לנו את פרויקט 'עוד זווית' שמהווה פלטפורמה בה סטודנטיות וסטודנטים מראיינים סטודנטים ומרצים, ומאירים זוויות פחות מוכרות של חבריהם ללימודים ולעבודה ושל הסגל. מלבד זאת אנחנו מפעילים במחלקה את הקפסולה – MAD - סוכנות קריאייטיב ושיווק המעסיקה סטודנטים ואנו עסוקים במתן פתרונות קריאייטיביים ואסטרטגיים למשימות שונות".


באילו תפקידים משתלבים בוגרי ההתמחות?

"בעולם השיווק עובדים היום אנשים עם קשת מיומנויות רחבה ביותר. התפקידים בתחום זה הם רבים: אנשי קריאייטיב, אנשי יחסי ציבור, מנהלי מותג, מנהלי קטגוריות ומנהלי שיווק. במקביל נמצא את בוגרינו גם בתחום ה-BI- וה-BIG DATA. אלו אותם אנשי שיווק המיומנים בניהול בסיסי נתונים ומסוגלים לחשוף רציונל שיווקי מהמידע שנצבר בתוך ארגונים".