דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

פרויקט הגמר

בית הספר לתקשורת

פרויקט הגמר של בית הספר לתקשורת

תכנית התואר הראשון בתקשורת של המכללה למינהל מאפשרת לסטודנטים להתנסות לאורך התואר כולו בעשייה מקצועית, ששיאה מגיעה בשנה ג' עם פרויקט הגמר. ההערכות לפרויקט מתחילה כבר בסוף שנה ב', כאשר הם נדרשים לבחור את התחום בו ירצו ליצור את פרויקט הגמר, מתוך 6 תחומים: פרסום ושיווק מסחרי, פרסום חברתי, ניהול נכסים דיגיטליים, פיתוח פורמטים מתוסרטים, פיתוח פורמטים לא מתוסרטים ודוקו ואקטואליה.


את פרויקטי הגמר מלווים מנחים מהתעשייה, אבל עיקר העבודה על הפרויקטים היא עבודה עצמית של הסטודנטים המתפרסת על פני השנה כולה. "העבודה על הפרויקטים היא בצוותים ומייצרת תהליך חשוב של שיתוף ידע, ומדמה את מה שהסטודנטים יחוו בעולם האמיתי". אומרת יעל פודקמיין, ראש תכנית הלימודים בפרסום ושיווק בבית הספר לתקשורת ואחראית על פרויקטי הגמר, "כחלק מהתהליך הסטודנטים גם מציגים תוצרי ביניים בפני חבריהם ללימודים ומקבלים משוב".


ברב המקרים הסטודנטים עובדים מול לקוחות אמיתיים או גופי תקשורת ומתבססים על בריפים המגיעים מלקוחות אלו. כך, בין הגופים עמם עבדו הסטודנטים בשנים האחרונות ניתן להזכיר את בזק, Max, פפר, אורט, מגדל, כללית, שטראוס, קשת, משרדי הפרסום המובילים בארץ ועוד. בסוף השנה מציגים הסטודנטים את הפרויקטים מול נציגי הלקוחות, בכירים נוספים מהתעשייה ומול צוות השופטים.


גם מכיוון התעשייה נרשמת התלהבות רבה מהפרויקטים: "פעמים רבות, הגופים מולם אנו עובדים בפרויקטים מופתעים מהרמה הגבוהה של התוצרים. אנחנו שומעים משפטים כמו 'הסטודנטים שלכם הצליחו לפצח משהו שמשרד הפרסום שלנו לא הצליח'", אומרת פודקמיין, "בנוסף, אנחנו שומעים שבשנים האחרונות מעסיקים שואלים בוגרים שלנו בראיונות עבודה - באופן יזום - מה היה פרויקט הגמר שלהם. הפרויקטים האלו מאפשרים להם לבלוט על פני אלו המגיעים ללא ניסיון".

סוגי הפרוייקטים

  • פיתוח פורמטים

    בפרויקט גמר, סדנת פיתוח פורמטים, מתנסים הסטודנטים בכל התהליך הכרוך בפיתוח פורמט, החל משלב הרעיון הגולמי ועד להכנת פרזנטציה והצגתו בפני גופי הפקה. במסגרת הפרויקט, הסטודנטים יוצרים פורמט טלוויזיוני לא מתוסרט בז'אנרים שונים: ריאליטי, שעשועון, דוקו-ריאליטי ועוד.
  • פרסום חברתי

    במסגרת פרויקט הגמר החברתי הסטודנטים עוסקים בקידום תקשורתי של אג'נדות חברתיות. הפרויקטים מתמקדים ביצירה, פיתוח, וקידום של נושאים שמטרתם לייצר שיח ציבורי ולהוביל לשינוי חברתי. הפרויקטים עושים שימוש במגוון כלי פרסום, פלטפורמות תקשורתיות וכוללים אך פעילות במרחב הציבורי והפרטי.
  • פרסום מסחרי

    בפרויקט הגמר המסחרי הסטודנטים מתמודדים עם בניית קמפיינים פרסומיים. במהלך השנה, הסטודנטים עובדים מול חברות מובילות, מתנסים בתהליך העבודה על קמפיין פרסומי - החל מקבלת הבריף מהלקוח, דרך גיבוש אסטרטגיה וכלה במימושה באופן קריאייטיבי. העבודה על הפרויקטים מתנהלת, כמו בעולם האמיתי, בצוותי עבודה, בהם הסטודנטים משמשים כפלנרים, תקציבאים ואנשי קריאייטיב.