טיפ מהמנטור - אריאל דובינסקי
עו"ד אריאל דובינסקי, בעלים ומייסד של משרד המתמחה בדיני קניין רוחני, הוא בוגר תואר ראשון במשפטים ותואר ראשון במדעי ההתנהגות - שניהם של המכללה למינהל.
לאחר סיום הלימודים וההתמחות עבד כשכיר במשרדים מובילים בתחום הקניין הרוחני, ובהמשך הקים משרד משלו. כיום אריאל גם מרצה באופן קבוע בפורומים שונים של לשכת עורכי הדין בתחום עיסוקו המקצועי וכן חולק את סיפור ההצלחה שלו בהרצאות על שיווק משרדי עורכי דין.
למה אתה כאן?
"חשבתי שאני יכול לתרום מהניסיון שצברתי. מעבר לניסיון שיש לי כעורך דין עצמאי הערך המוסף שלי יכול לסייע למנטי שלי להבין איך מתבלטים בשוק תחרותי וצפוף: איך בונים נכון משרד עצמאי, איך משווקים נכון, איך זוכים לחשיפה תקשורתית מתאימה, איך מנהלים את הזמן ועוד".
מה לדעתך התפקיד שלך כמנטור?
"להוות מקור מידע. לסייע למנטי שהיא בתחילת דרכה כעצמאית לגדול וגם למצוא את המיקוד הנכון. לסייע לה לבנות את אבני הדרך להצלחה מקצועית".
עצה טובה שקיבלת במהלך הקריירה?
"להתייעץ תמיד, ללמוד תמיד. עריכת דין הוא מקצוע שמצריך למידה מתמדת, וחלק ניכר מהלמידה הזו נעשית באמצעות התייעצות עם קולגות. מעולם לא היססתי להתייעץ, והשיחות האלו תמיד תרמו לי".
מה עוד?
"בעבר הייתי דייל אוויר וכלכל בחברת תעופה אמריקאית מספר שנים, ושם למדתי את יסודות השירות והשיווק".
ההמלצות של אריאל לפיתוח קריירה בעולם משתנה:
- חשבו לטווח ארוך - כשבונים מותג חייבים לזכור שמדובר בתהליך ארוך, מבחינת ניהול זמן, ניהול כספים, איזה תיק לבחור (כשמדובר בתחום עריכת דין). החשיבה חייבת להיות אסטרטגית - מה אתם עושים כדי לבלוט.
- תשקיעו בנוכחות ברשתות - החשיפה התקשורתית חייבת לכלול נוכחות ברשתות החברתיות הרלוונטיות. אל תסתמכו על כך שהלקוחות יקראו את פסקי הדין החשובים, ולכן חשובה השקעה בכל ערוצי השיווק הבולטים.
- להתייעץ, להתייעץ, להתייעץ - התייעצות מקצועית היא הכרחית, וחשוב שתעשה לאורך כל הדרך - עם קולגות, עמיתים, מנהלים ועוד.
- תבנו רשת קשרים ענפה - חשוב להשקיע בבניית רשת קשרים מקצועיים עם עמיתים ובעלי מקצוע בתחומים שונים.
- תתנו מעצמכם - תשלבו תרומה לקהילה באופן קבוע בעשייה שלכם. מעבר לחשיבות שיש בעשייה כזו עבור הקהילה, זה מזכיר לנו כי ההצלחה אינה ברורה מאליה, והדברים שאנחנו מקבלים מהעשייה הזו הם רבים.