טיפ מהמנטורית - הילה ברוקס
הילה ברוקס שרעבי היא בוגרת התואר ראשון בתקשורת וניהול של המכללה למינהל. בנוסף, יש לה תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק של הקריה האקדמית אונו.
את הקריירה שלה התחילה במשרד פרסום יהושע/ TBWA כתקציבאית, משם המשיכה לשופרסל, כמנהלת פרסום ושיווק שופרסל דיל, ובהמשך קודמה למנהלת קטגוריה המותג הפרטי. בתפקידה הנוכחי היא מנהלת קטגוריה.
למה את כאן?
"אם בעבר מישהו היה מלווה אותי, זה היה מקל עליי מאוד בשלבי הקריירה הראשוניים שלי".
מה לדעתך התפקיד שלך כמנטורית?
"אני רואה את התפקיד של המנטורית כמו 'אחות גדולה' עבור המנטי שלי: לכוון אותה בכל צעד, לעשות קצת סדר לגבי איזה תפקידים בעולם הזה יכולים לסייע לה לבנות את הקריירה שלה בצורה נכונה. והכי חשוב, לעזור למנטי שלי לא לפחד לשאוף, לירות הכי גבוה שאפשר. מוטיבציה גבוהה ברוב הפעמים קוסמת למעסיק יותר מניסיון".
עצות טובות שקיבלת במהלך הקריירה?
"לא לפחד ולהעז. אני מתעוררת כל יום בבוקר עם מוטיבציה מטורפת, ועם האמונה שהכל אפשרי".
מה עוד?
"אני כבר כמעט עשר שנים חיה ונושמת שיווק ומכירות, אבל ללא ספק נקודת המפנה הייתה לפני חמש שנים כשהצטרפתי לצוות שאחראי לאחת המהפכות הכי גדולות שקרו בישראל בשנים האחרונות - מהפכת המותג הפרטי של שופרסל.
כל יום בשופרסל היה בית ספר מעולה, למדתי המון, התנסיתי, ובעיקר הרגשתי תחושת גאווה. זאת הייתה ממש זכות להיות חלק מכל זה".
ההמלצות של הילה לפיתוח קריירה בעולם משתנה:
- ניהול נכון של הזמן - לו"ז, לו"ז, לו"ז. לדעת לנצל כל שעה פנויה ביום ולתעדף את המשימות. יחד עם זאת, לדעת לשלב את החיים האישיים עם המקצועיים, אני מקפידה לצאת פעמיים בשבוע מוקדם להוציא את הבן שלי מהגן וליהנות ממנו.
- בלי קיצורי דרך - הדרך הארוכה היא הטובה ביותר - להתחיל מלמטה ולצמוח. כוונו גבוה ככל האפשר אבל תבינו שהדרך לשם היא בעבודה קשה ומאומצת.
- לא להתנהל מאגו - כל הזמן להיות רעבים ללמידה להצלחה. הכי חשוב בדרך הוא להיות נאמנים לעצמכם ולתחושות שלכם.
- לחדש - לדעת להמציא את הגלגל כל פעם מחדש, ובמקומות שנראה שאין כבר מה לחדש, בתוך כל "האפרוריות" הזאת, לדעת לייצר לפחות 50 גוונים חדשים - ולא של אפור".
- ידע זה הנשק הכי טוב - תעמיקו, ותכירו את התחום שלכם הכי טוב. תהפכו את כל החולשות לחוזקות.