דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

"תחלמו בגדול אבל תשמרו את הרגליים על הקרקע"

אורן אריאלי, Chief digital & innovation officer של קבוצת HOT, מקפיד לא להתאהב ברעיונות של עצמו ומשתדל להקיף את עצמו באנשים יצירתיים וחכמים ממנו

אורן אריאלי הוא בוגר תכנית התואר ראשון בניהול ותקשורת של המכללה ובוגר תכנית התואר השני במנהל עסקים, בהתמחות בשיווק - אף היא של המכללה. הקריירה של אורן היא מסע מרתק של מגוון תפקידים בתחומי השיווק, האסטרטגיה והפיתוח העסקי.

התפקיד הניהולי הראשון שלו היה בחברת NOKIA בה שימש כמנהל השיווק והמוצרים של החברה בארץ. לאחר מכן כיהן כמנהל האסטרטגיה, המחקר והפיתוח העסקי של פלאפון, בתקופה הסוערת של ענף הסלולר בה נכנסו לשוק חברות חדשות כגון גולן טלקום והוט מובייל.

התחנה הבאה של אורן היתה בקבוצת גיתם בה כיהן במשך 6 שנים בשני תפקידים. התפקיד הראשון היה סמנכ"ל הלקוחות של החברה, תפקיד שכלל בין השאר ניהול הפעילות של לקוחות כגון סלקום ושופרסל. התפקיד הבא בגיתם היה כמנכ"ל חברת בת בשם BBDO IM שהיא חברה לייעוץ אסטרטגי.

בהמשך עבר אורן לאל-על ובה שימש כסמנכ"ל השיווק והדיגיטל של כרטיס האשראי Flycard ומועדון הנוסע המתמיד של החברה.
כיום משמש אורן כ-Chief digital & innovation officer של קבוצת HOT, והוא אחראי בין היתר על ניהול תהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית של הקבוצה בתחום הטלוויזיה, האינטרנט והתשתיות, הסלולר, אתר הסחר ועוד.

לתכנית המנטורינג Forward של המכללה הצטרף אורן לאחר שקיבל פנייה מליאור, מנהלת התכנית. "שמעתי על התכנית הזו בעבר וכל פעם שנתקלתי בפרסום שקשור אליה חשבתי לעצמי שמדובר ברעיון מאוד מאוד יפה, שיכול לספק יתרון אדיר לבוגרים בתחילת דרכם המקצועית.
תמיד אמרתי לעצמי שהלוואי שאני הייתי זוכה לכזו תכנית בהיותי סטודנט".

בנוסף, כמי ששימש בעבר כמרצה בקורס של ניהול אסטרטגי במכללה למינהל, מודה אורן כי הוא מאוד אהב את האינטראקציה עם הסטודנטים, בה היה יכול לשתף אותם בניסיונו המקצועי ואת היכולת לשאוב מהם ידע בחזרה.

 

מה העצה הטובה ביותר שקיבלת במהלך הקריירה שלך?

"אתן שתי עצות שאספתי לאורך השנים:

Expect for the best, prepare for the worst: כמנהל, אני כל היום נע בין המנעד של מצד אחד לחלום, לפרוץ את החשיבה הקונבנציונאלית ובאמת לנסות להמציא את עצמנו מחדש בכל פעילות שעושים, להיות dreamer ואופטימיסט.
מהצד השני, אני מקפיד לשמור על קצת פרנואידיות, לחשוב מה עלול להשתבש, מה המתחרים יכולים לעשות, מה יכול להיות שאנחנו מפספסים ועוד שאלות. וכפועל יוצא תמיד לחשוב על חלופות ו-plan b. האיזון הזה, בין חלומות גדולים ושמירה על רגליים על הקרקע הוא בעיני איזון קריטי.

השתדל לפשט כמה שניתן: בתחילת דרכי המקצועית עבדתי באדלר חומסקי. פעם, שהצגתי לראובן אדלר (שנפטר לאחרונה) איזשהו רעיון, הוא אמר לי - 'זה צימרמן זה' (זה היה הביטוי שלו לשירים של בוב דילן שהיו עמוסים בטקסט ומסובכים), ואז המליץ לי תמיד לשמור על פשטות כי אנשים לא מבינים אחרת. מאז, המוטו הזה מלווה אותי לאורך השנים בכל מה שאני עושה – בין אם זו תכנית עסקית אסטרטגית, קמפיין שיווקי, סיפור מותג או פעילות דיגיטל חדשנית – תמיד תמיד לנסות ולפשט את הדברים עד כמה שניתן. נכון, לפעמים הדברים מסובכים ומורכבים אבל האתגר הוא לפשט גם אותם (עד כמה שניתן). גם ככה החיים מסובכים בלי זה, לא?"

 

מה עוזר לך בחיים להיות גרסה טובה יותר של עצמך?

"1. להקיף את עצמי באנשים יצירתיים וחכמים יותר ממני. בדרך זו אני לומד כל יום משהו אחד שעוזר לי להשתפר.
2. להזכיר לעצמי לא להתאהב ברעיונות של עצמי.
3. להזכיר לעצמי שתמיד יש רעיון טוב יותר ולכן תמיד להמשיך לחפש, ולא להתפשר על הבינוני".

 

תמליץ לנו על פודקאסט/ספר/בלוג טוב שנחשפת אליו לאחרונה

"אחד הדברים שאני מאוד אוהב זה לג'נגל בין פודקאסטים, קבוצות בפייסבוק, פוסטים ומאמרים בלינדקאין שקשורים לנושאי העבודה שלי.
אני משתדל לקרוא המון ולהיחשף לכמה שיותר ידע. ובכל זאת, בשנתיים האחרונות אני מוצא את עצמי נחשף דווקא ליותר פודקאסטים ומאמרים בתחום ניהול עובדים בעידן הקורונה וההשפעה של המגפה על שוק התעסוקה ועל ארגונים בכלל. דווקא דרך הנושא הזה אני מגיע לתחומים שפותחים לי חשיבה אחרת ושונה הנוגעת לתחום השיווק והדיגיטל, אבל מזוויות חדשות ומפתיעות".