דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

המדריך השלם לבניית קריירה בשיווק דיגיטלי

כל השאלות והתשובות

מה כוללים לימודי שיווק דיגיטלי, מדוע ההבנה העסקית היא חלק בלתי נפרד מהם, ואיזה תכונות והרגלי עבודה חשוב לאמץ עבור מי שרוצים ורוצות לפתח קריירה בתחום?

אנחנו חיים בעולם דיגיטלי: האופן בו אנחנו צורכים מידע, מתעדכנים ושומרים על קשר עם חברים ובני משפחה, מבצעים את הקניות שלנו, לומדים, נחשפים לתרבות ועוד - כל אלו מתקיימים גם במרחב דיגיטלי (ולעיתים רק במרחב זה). העובדה כי כולנו מתנהלים בעולם הדיגיטלי הפכה את פלטפורמות הדיגיטל השונות לכלי שיווק בעלי עוצמה, וכיום אין ארגון שלא מקצה תקציבי פרסום ושיווק משמעותיים ליצירת נוכחות בפלטפורמות אלו.

תחום השיווק דיגיטלי כולל מגוון רחב של מקצועות - החל מבנייה ותכנון של אסטרטגיה שיווקית בשלל הפלטפורמות (רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, פלטפורמות לגילוי תוכן כמו טאבולה ועוד), דרך ניהול תקציב, קריאייטיב, יצירה וניהול של תוכן, עיצוב, קידום (אורגני וממומן), עבודה עם משפיענים ועוד. "עולם השיווק הדיגיטלי הוא מגוון מאוד", אומר ברק בן שמעון, מרצה בבית הספר לתקשורת של המכללה למינהל והבעלים והמייסד של MarTech Marketing & Technology, "כל אחד מהתפקידים בעולם זה מחייב התמקצעות. זה אקו סיסטם שמאתגר את כולם - את המשתמשים (צרכנים), את המשווקים (מפרסמים) ואת יוצרי התוכן".

תחום השיווק הדיגיטלי מאפשר התפתחות למגוון תפקידים כעצמאיים או כשכירים במשרדי פרסום וחברות שיווק שונות, לצד השתלבות בתפקידים שונים בעולמות השיווק הדיגיטלי בארגונים עצמם ובתעשיית ההייטק.

 

הבנה מעמיקה של העולם העסקי

על מנת להשתלב בעולם השיווק הדיגיטלי נדרשת הכשרה מתאימה. תכנית הלימודים לתואר ראשון בתקשורת בהתמחות בפרסום, הייטק ושיווק דיגיטלי מכינה את הבוגרים והבוגרות להשתלבות בעולם זה. "התכנית שלנו נותנת תמונה רחבה ולא נקודתית", מציין בן שמעון. "אנחנו קודם כל מדברים על ביזנס, על איך העולם העסקי מתנהל, איך הכלכלה פועלת, מה מניע את כלכלת הצריכה - ומסתכלים על כל התחום הזה מכמה היבטים".

לצד הראייה הרחבה הזו כוללת תכנית הלימודים גם מגוון קורסים וסדנאות המספקים כלים פרקטיים וחיוניים בתחום השיווק הדיגיטלי. כך, כוללת התכנית היכרות עמוקה עם הפלטפורמות השונות וכיצד בונים בכל אחת מהן תכנית אסטרטגית, כיצד מנהלים תקציב, כיצד מנהלים קמפיין ועוד. "הסטודנטים והסטודנטיות לומדים איך מקימים קמפיינים בפלטפורמות שונות כמו גוגל, יו-טיוב פייסבוק ועוד", אומר בן שמעון, " איך צוברים דאטה ומפיקים ממנה ערך, איך יוצרים פילוחים בפלטפורמות האלו ואיזה פילוחים חשוב ליצור, איך מייצרים פאנלים (משפכים) לסגמנטים שונים בקהלי היעד, ועל סמך מה בונים את מסע הלקוח הזה, איך בונים תשתית נכונה לקמפיין גוגל בצורה ורסיטלית ועבור מגוון חברות, איך לייצר ציוני איכות כך שהמערכת תעדיף את הלקוח שלך ועוד".

 

הטיפ העיקרי: אורך רוח וסבלנות

עבור מי שרוצים ורוצות לפתח קריירה בעולם השיווק הדיגיטלי יש לבן שמעון כמה טיפים עיקריים:

אורך רוח וסבלנות: "להפוך להיות איש מקצוע בתחום הזה לוקח זמן ודורשה השקעה. אני בתחום 15 שנים ועדיין מזכיר לעצמי כל הזמן שאני בתהליך", אומר בן שמעון. "מי שרוצה לייצר לעצמו קריירה חייב להבין שמדובר בדרך ארוכה".

התעדכנות מתמדת: תחום השיווק הדיגיטלי הוא תחום שמשתנה בצורה מהירה. "מי שרוצה להתפתח בתחום הזה חייב להיות עם האצבע על הדופק ולהתעדכן באופן מתמיד בכל מה שקורה. לא לפחד לנסות דברים חדשים ותמיד להיות פתוח לפיתוחים נוספים ורעיונות חדשים".

התמסרות: על אף העובדה שמדובר בתחום שוחק הדורש עמידה בדדליינים צפופים, בן שמעון אומר כי חשובה ההתמסרות וההבנה העמוקה של מה שעושים. "בתוך כל הלחץ חשוב להרים את הראש מעל המים, לא לפתור את המשימה ולהמשיך הלאה, אלא לנסות להבין בכל מהלך שאתם מובילים או נוטלים בו חלק מה עבד ומה לא עובד – לא רק בצד שלכם אלה גם של השותפים שלכם לפרויקט. תתמסרו ותבינו מה אתם עושים - זה מה שיאפשר לכם לקהל ראיה מאוד רחבה ומקצועית בעולם הזה".

ברק בן שמעון הוא מרצה בכיר בתחום השיווק הדיגיטלי הפיתוח העסקי. חבר סגל בבית הספר לתקשורת ומנהל עסקים כעשור והיה שותף בהקמה ופיתוח של קורסים מתקדמים. הוא הבעלים של חברת MarTech Marketing & Technology אחת מחברות הדיגיטל הגדולות והמובילות בישראל.