דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מה עושים עם תואר ראשון בתקשורת בלימודי פרסום, הייטק ושיווק דיגיטלי?

ניהול פרסום, ניהול מותג וניהול קמפיינים PPC: מה עושים בכל אחד מהתפקידים האלו ואיזה כלים מקבלים בוגרי ובוגרות התואר הראשון בתקשורת המאפשרים להם להשתלב בתחומים אלו?

בעולם העבודה יש משמעות גדולה למיומנויות ולא רק למקצועות. מועמדים כיום נדרשים להיות בעלי מגוון רחב של מיומנויות, חלקן לא קשורות בהכרח קשר ישיר למקצוע אותו למדו. תוכנית התואר ראשון בתקשורת בלימודי פרסום, הייטק ושיווק דיגיטלי, מספקת לבוגרים ולבוגרות מגוון רחב של מיומנויות המאפשרות להם להשתלב בתפקידים שונים בעולמות הפרסום והשיווק הדיגיטלי. הלימודים כוללים היכרות עם מושגי יסוד בתחומי הניהול לצד כלים לניהול וניתוח נתונים. בנוסף, כוללים הלימודים סדנאות מעשיות בהיקף כולל של מאות שעות בהן מתנסים ומתמחים הלומדים בכלי המחשבה והפעולה העיקריים בעולם הפרסום והשיווק, כלים ופרקטיקות מתחומי הדיגיטל השונים ועוד.

ד"ר יעל פודקמיין ראשת ההתמחות בפרסום, הייטק ושיווק דיגיטלי, מציינת כי הבוגרות והבוגרים משתלבים במגוון רחב של תפקידים, בין אם אלו במשרדי פרסום, משרד יח"צ, חברות ממגוון תחומי פעילות, או שהם פותחים בקריירה כעצמאים.

באיזה תפקידים יכולים בוגרי ובוגרות התוכנית להשתלב?

מנהלי מותג: מנהלי ומנהלות מותג עוסקים בניהול ופיתוח זהות המותג. תפקיד זה כולל הובלת אסטרטגיות שיווק וקידום התומכות במותג לטובת הגברת המודעות הצרכנית והציבורית. בוגרי התוכנית יכולים להשתלב כמנהלי מותג במגוון רחב של חברות, כולל חברות בתחום ההייטק.

מנהלי פרסום: מנהלי ומנהלות פרסום מתכננים את האסטרטגיה הפרסומית/שיווקית של החברה לטווח הקצר והארוך. הם יוזמים מהלכים שונים לקידום אסטרטגיה זו ומוודאים את הוצאתה לפועל, תוך בחינת השגת היעדים הרצויים לאורך זמן.

ניהול שיווק בעזרת משפיענים: שיווק באמצעות משפיענים הפך לנפוץ מאוד בשנים האחרונות. שיווק באמצעות משפיענים נעשה בעיקר באמצעות המדיה החברתית, לטובת קידום מותגים, שירותים ואף אג'נדות. בוגרי ובוגרות התואר יכולים להשתלב בסוכנויות המתמחות בשיווק באמצעות משפיענים בתפקידים שונים.

מנהל סושיאל: מנהל/ת סושיאל אחראי על כל הנראות של הלקוח ברשתות החברתיות - פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד. מנהל סושיאל יכול לעבוד במשרדים המספקים שירות זה למגוון לקוחות, כעצמאי או בתוך חברה כמי שמקדם את נראות המותג. העבודה כוללת בניית גאנט ללקוח בהתאם לאסטרטגיה השיווקית, הכולל את כל הרעיונות לתכנים (ברמת העיצוב וגם ברמת התוכן) והוצאתו לפועל.

איש יחסי ציבור: אנשי ונשות יחסי ציבור יכולים להיות מועסקים בתוך חברות כתפקיד פנימי, במשרדים המספקים שירותי יח"צ לארגונים שונים, או כאנשי יח"צ עצמאיים. איש יחסי הציבור אחראי על שיווק החברה/איש הציבור כלפי חוץ - לאמצעי התקשורת והמדיה השונים - באופן שיקדם את מטרות הארגון/איש הציבור בצורה הטובה ביותר. במסגרת תפקידו הוא יוזם מהלכים שונים שמטרתם לחזק את התדמית הרצויה, או במקרים אחרים - לשנות תפיסה קיימת.

פלנר: פלנר הוא תפקיד המוכר בעיקר מעולם הפרסום. במשרדי פרסום פלנר/ית הוא מי שאחראי על התכנון האסטרטגי. עבודת הפלנר/ית כוללת ניתוח שווקים, ניתוח קהל היעד, ניתוח המוצר והוצאת בריף אסטרטגיה לגורמים השונים במשרד.

מנהל קרייאטיב: מנהל/ת קריאייטיב אף הוא תפקיד הקיים בעיקר במשרדי פרסום. תפקידו של מנהל הקריייאטיב הוא בניית האסטרטגיה הפרסומית, פיתוח קונספטים והוצאתם לפועל.

מנהל קמפיינים PPC: מנהל/ת קמפיינים PPC אחראי על פרסום ושיווק הנכסים הדיגיטליים של החברה באינטרנט. במסגרת תפקידו הוא אחראי על בניית האסטרטגיה השיווקית (באיזה פלטפורמות לפרסם, איך ומה לפרסם), ניהול התקציב הפרסומי ומעקב אחר ביצועי הקמפיינים בפועל בפלטפורמות השונות. תפקיד זה קיים בסוכנויות דיגיטל, בחברות עצמן וכאנשי מקצוע חיצוניים עצמאיים. במסגרת התואר הראשון מכירים לעומק את הכלים השונים בהם עושים שימוש בתפקיד זה, ואף עוברים את מבחני ההסמכה של גוגל.

אנליסט שיווקי: ההיכרות המעמיקה עם עולמות השיווק והפרסום, לצד הכלים בתחום הניהול, התנהגות צרכנים, שיטות מחקר ועוד, מאפשרים לבוגרי ובוגרות התואר להשתלב כאנליסטים שיווקיים בחברות מחקר, או במחלקות מחקר בגופים גדולים בתעשייה.

דובר: דובר/ת הוא מי שאחראי לייצג את החברה/איש הציבור בפני התקשורת. הוא זה שמחליט כיצד ומתי להעביר לתקשורת את המסרים השונים, והוא מהווה כתובת לפניות של אמצעי התקשורת כאשר יש צורך בתגובות. במסגרת תפקידו הוא גם אמור לנהל את הגורמים השונים בתוך הארגון ולהכין אותם לקראת מפגשים שונים עם התקשורת במידת הצורך.


ד"ר יעל פודקמיין, ראשת ההתמחות בפרסום, הייטק ושיווק דיגיטלי