דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

הדרך הנכונה לבנות קריירה היא להתחיל מלמטה

פז אופק, בוגרת תואר ראשון בתקשורת וניהול, מספרת על ההתמחות שעשתה בחברת "SABON" במסגרת תוכנית ה-Internship של המכללה וההזדמנויות שנפתחו בעקבותיה

בעוד מרבית הסטודנטיות והסטודנטים מחפשים עבודה שתאפשר להם לשרוד את תקופת הלימודים, פז אופק התמקדה בחיפוש עבודה שתקדם אותה מקצועית.

פז, בת 25 מראשון לציון, החלה בתקופת לימודי התואר הראשון בתקשורת בחיפוש עבודה בתחום בו התעניינה ואותו למדה. "בשנה ב' ללימודים התחלתי לעבוד במחלקת הצעירים של עיריית ראשון לציון", היא מספרת, "התחלתי בחצי משרה. השילוב של עבודה ולימודים לא היה קל, אבל רציתי לפתח את עצמי מקצועית עוד במהלך הלימודים ולצבור ניסיון מקצועי".

במסגרת העבודה במחלקת הצעירים של העירייה, הייתה פז אחראית על קריאייטיב ויצירת תוכן בסושיאל, וקידמה את האירועים הקהילתיים השונים של המחלקה. אבל פז, שכעת לומדת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בדאטה ומערכות מידע, לא עצרה שם. "בשלב מסוים הרגשתי שקצת נמאס לי ורציתי לשנות כיוון".

ההתמחות הפכה לעבודה קבועה

פז הגיעה לייעוץ במרכז לפיתוח קריירה, "אוסנת זוהר בן ישי המקסימה מהמרכז עזרה לי בכל התהליך. היא ישבה איתי על קורות החיים שלי ועזרה לי להתאים אותם לרצונות ולצרכים שלי. היא גם סיפרה לי על ההזדמנויות במסגרת תוכנית ה-Internship". במסגרת תוכנית זו מתמחים סטודנטים וסטודנטיות של המכללה בחברות מובילות במשק וצוברים ניסיון תעסוקתי.

וכך, במסגרת התוכנית השתלבה פז במחלקת ניהול המוצר של חברת "SABON". "זו מחלקה מדהימה וההתמחות בה לימדה אותי המון על הדרך בה ארגון מתנהל, איך עובדים מול ספקים, איך מתנהלת שרשרת אספקה ועוד. במחלקה היו פתוחים מאוד לרצון שלי לעשות פרויקטים נוספים שלא היו בהכרח תחת הגדרת תפקיד המתמחה", היא מספרת.

לדבריה, במהלך ההתמחות עצמה וגם כעת בעבודה הקבועה שלה, היא מרגישה שהקורסים השונים שלמדה במכללה בנושאי שיווק תרמו לה משמעותית, כמו גם קורס ניהול מוצר אותו למדה במסגרת EDGE-UCATION. מדובר בקורס מעשי הכולל פרויקט גמר והרצאות אורח וסדנאות פרקטיות.

תקופת ההתמחות, באופן טבעי, הייתה עמוסה מאוד. "לא פשוט לשלב עבודה ולימודים", אומרת פז, "הייתי לומדת בבקרים, ובצהריים הייתי בהתמחות". לדבריה, תקופת ההתמחות הייתה תקופה בה רכשה לא מעט ניסיון: "נתקלתי באתגרים שונים, מהם למדתי וצמחתי, כמו אתגרים
הכרוכים בעבודה מול המפעל ושרשרת האספקה, ואתגרים הכרוכים בכל התחום של תקצוב במחלקת השיווק".

"קחו את ההזדמנויות שמוצעות לכם"

בתחילת אוקטובר הפכה אופק לעובדת קבועה בחברה וכעת היא מועסקת בה במחלקת הדיגיטל. "בתפקיד הנוכחי אני יוצרת קמפיינים ואסטרטגיה ואחראית על יצירת תוכן בסושיאל. בין השאר אני חושבת מה המסר שהקמפיין רוצה להעביר וכיצד הכי נכון להעביר אותו, מייצרת תוכן לאתרים השונים של החברה, לניוזלטרים ועוד. אני מאוד מרוצה – זה תפקיד מאתגר ומעשיר". לדבריה, במהלך ההתמחות היא רכשה כישורים שונים המסייעים לה כיום בתפקידה הנוכחי: "בהתמחות למדתי כיצד ארגון מתנהל, איך עובדים מול מפעל, איך מנהלים לו"ז וסדרי עדיפויות. בפן השיווקי למדתי איך לעשות סקרי שוק, השוואות מול מתחרים, מצגות ועוד". כשהיא מסתכלת קדימה, פז אומרת כי היא רוצה להתפתח ולהיות מנהלת שיווק, תוך שהיא אחראית על כמה תחומים בו זמנית.

לסטודנטיות ולסטודנטים שמתלבטים לגבי השתתפות בתוכנית ה- Internship היא ממליצה בחום להפסיק להתלבט. "כסטודנט אתה חייב לחשוב על הצעד הראשון שלך בעולם התעסוקה, לא רק איפה אתה רוצה להיות בעוד 5 שנים, ולקחת את ההזדמנויות שמוצעות לך. אני מאמינה שלהתפתח בתוך חברה זה מסלול אידיאלי, והשתתפות בתוכנית כמו תוכנית ה-Internship מאפשרת את זה".


פז אופק, בוגרת תואר ראשון בתקשורת וניהול