דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תואר ראשון במדעי המחשב - תכנית לימודים

לצד לימודי הליבה, כוללת תכנית התואר הראשון במדעי המחשב של המכללה למינהל התמחויות בתחומים להם הביקוש בשוק התעסוקה גבוה במיוחד

הביקוש הגבוה לעובדים בענף ההייטק מזה שנים רבות, הפך את תכניות לימודי תואר במדעי המחשב למבוקשות ביותר. הביקוש הרב מחייב את מערכת ההשכלה הגבוהה להיות עם יד על הדופק ולהבטיח כי בוגריה יצאו לשוק התעסוקה עם הכלים הרלוונטיים ביותר.

איך עושים את זה?

הפקולטה למדעי המחשב של המסלול האקדמי המכללה למינהל, כגדולה ביותר בארץ, שומרת על קשר הדוק עם התעשייה במטרה להבטיח רלוונטיות ושמירה על מעמדה כמובילה בתחום.

תכנית התואר הראשון במדעי המחשב של המכללה למינהל כוללת כ-30% לימודי ליבה המספקים את ההיבט התיאורטי החיוני למי שרוצים לעסוק בתחום מדעי המחשב וכוללים את ההכשרה המתמטית הנדרשת ללימודי ההמשך בתכנית.

התמחויות בתחומים מבוקשים

סילבוס מדעי המחשב כולל בנוסף, לצד הרקע הבסיסי החיוני, גם התמחויות מגוונות, הנבנות בהתאם לצרכי התעשייה. רבים מהמרצים במהלך התואר כולו וכמובן במסגרת ההתמחויות עצמן הם בכירים מהתעשייה.

במסגרת זו מוצעות לסטודנטים ההתמחויות הבאות:

התמחות במדעי הנתונים Data Science: הכמות הרבה של המידע המיוצר בכל רגע, וההכרח לנהל את המידע הזה נכון ולהיות מסוגלים להפיק ממנו מסקנות התורמות לארגון, מייצרת ביקוש גובר לאנשים עם הבנה בתחום מדע הנתונים. ההתמחות מספקת לסטודנטים היכרות עם התחום, ומגוון כלים שיכולים לסייע להם להשתלב בו.

התמחות באבטחת מידע ותשתיות: בעידן בו התקפות סייבר הפכו לדבר שבשגרה, והן מאיימות על מדינות, גופים ציבוריים, ועסקים בכל הגדלים, הצורך ביצירת פתרונות אבטחה מתקדמים הוא קריטי. בהתמחות זו הסטודנטים מכירים לעומק את חזית הידע הטכנולוגי והאקדמי בתחום אבטחת המידע ומתנסים ביצירת מערכי הגנה בעצמם.

התמחות בלמידה עמוקה (Deep Learning) והתמחות בעיבוד שפה טבעית: עולם הבינה המלאכותית (AI) על כל רבדיו, הוא הבסיס לאינספור פיתוחים בשנים האחרונות. במסגרת ההתמחות בלמידה העמוקה מושם דגש על תחום הראייה הממוחשבת הן בהיבט התיאורטי והן בהיבט המעשי. ההתמחות בעיבוד שפה טבעית מציגה בעיות חישוביות בסיסיות ומתקדמות בהבנת שפות טבעיות, תוך תרגול פתרון בעיות הקשורות לעיבוד שפה טבעית באמצעות רשתות נוירונים עמוקות.

התמחות בפיתוח תוכנה מתקדם Full Stack Development: אחד התחומים בהם הביקוש לעובדים מצוי בעלייה משמעותית. ההתמחות מעניקה לסטודנטים הבנה מערכתית של מערכות הפיתוח, הבנה מעמיקה של צד הלקוח וצד השרת ושליטה במגוון טכנולוגיות.

התנסות מעשית

הלימודים במכללה, בכל התכניות, כרוכים בהתנסות מעשית מתוך ההכרה של החשיבות הרבה שיש להתנסות זו בבניית העתיד המקצועי של הסטודנטים. תכנית התואר הראשון במדעי המחשב כוללת פרויקט גמר, במסגרתו מפתחים הסטודנטים במהלך השנה האחרונה ללימודיהם פרויקטים במגוון טכנולוגיות, ואף מציגים אותם בפני בכירים מהתעשייה ביום הפרויקטים השנתי. האירוע מהווה הזדמנות לחשיפה והתפתחות מקצועית, וחלק מהפרויקטים שהוצגו בו במהלך השנים אף זכו לקבל תמיכה כספית להמשך פעילותם. כמו כן כוללים הלימודים השתתפות בהאקתונים בשיתוף עם חברות מובילות, ואפשרות להשתלב כמתמחים בעבודה מעשית בחברות שונות.