דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מדע הנתונים- מה זה ומה עושים עם זה?

בעולם של ביג דאטה הביקוש לאנשים בעלי התמחות בתחום עולה בהתמדה. מה כוללת התכנית החדשה של המכללה למינהל לתואר ראשון במדע הנתונים?

כמות המידע סביבנו אדירה וגדלה בקצב מדהים. עסקים מכל הגדלים ומכל התחומים נדרשים לנהל ולנתח את המידע העצום שאליו יש להם נגישות. בעשורים האחרונים אופן ניהול הנתונים השתנה משמעותית: אם בעבר מרבית הדאטה הגיע מהקשר הישיר שנוצר בין הלקוח לארגון, כיום הוא מגיע ממקורות רבים ומגוונים: אתר, אפליקציה, טלפון נייד, רשתות חברתיות, מפגשים פיזיים בין נציגי לקוחות ועוד. בנוסף, המידע מופיע בצורות רבות - מיקום, הודעות טקסט, סרטונים ועוד.
כדי לייצר תובנות מעמיקות מכל המידע הזה, כאלו המספקות יתרון תחרותי, ארגונים נדרשים לאנשי מקצוע עם הבנה מעמיקה בתחום מדעי הנתונים. לכן, אין זה פלא, כי הביקוש למגוון רחב של מקצועות בתחום מדעי הנתונים נמצא בעלייה מתמדת.
"תואר ראשון במדע הנתונים מספק ללומדים כניסה לעולם בו יש ביקוש אדיר לעובדים", קובע ד"ר איגור רוכלין, דיקן הפקולטה למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל. הביקוש הזה, כאמור, מגיע מכל סוגי העסקים, וממגוון תחומים, הזקוקים לאנשי מקצוע עם התמחות בתחומים של בינה מלאכותית והבנה סטטיסטית עמוקה. "היום כל חברה חייבת שיהיו לה אנשים שהמומחיות שלהם היא בתחום מדע הנתונים", אומר ד"ר רוכלין, "ניקח לדוגמה אתר למכירת בגדים ונעלים לכל הגילאים . כדי שהחברה הזו תוכל להתאים ללקוח שנכנס לאתר שלה את המוצרים הרלוונטיים שהוא עשוי לרצות, את המבצעים המתאימים, וגם לנתח בדיעבד מדוע לא ביצע רכישה - היא צריכה אנשים שההתמחות שלהם היא בניתוח וניהול של נתונים. אנשים אלו יודעים לנתח את הביקורים האחרונים שלו באתר, להעריך על סמך פרופילים של לקוחות דומים מה עשוי להתאים לו ועוד".
"הביקוש הגדול לאנשים בעלי תואר רלוונטי מבטיח משרות יוקרתיות בתחום וגם משכורות גבוהות" אומר ד"ר רוכלין.
לאור הביקוש הגובר לאנשים בעלי תואר במדע המחשב, פתחה המכללה תכנית ייעודית - תואר ראשון במדע הנתונים Data Science (B.Sc).
התואר מורכב מ-3 חלקים: מתמטיקה וסטטיסטיקה, מדעי המחשב ומדע הנתונים. החלק של מדע הנתונים כולל התעמקות בתחום הבינה מלאכותית על מגוון תתי התחומים המרכיבים אותה - למידת מכונה (Machine Learning), למידה עמוקה (Deep Learning), עיבוד תמונה, עיבוד קול, עיבוד שפה טבעית.
התכנית החדשה נבנתה בהתייעצות עם גופים אקדמיים מובילים אוניברסיטת ברקלי ואוניברסיטת סטנפורד והמרצים בה הם בכירים בתעשייה ובתחום המחקר. בנוסף, הקשר ההדוק של המכללה למינהל עם התעשייה מבטיח כי התכנית תתעדכן באופן רציף ודינמי על פי הדרישות של האקדמיה והתעשייה תוך היוועצות הדוקה עם גורמי תעשייה מובילים בתחום ועם מכון ברקלי למדע הנתונים.
בוגרי התכנית לתואר ראשון במדע הנתונים יוכלו להשתלב בתפקיד DATA SCIENTIST המבוקש מאוד בכל תחומי המשק כגון: חברות הייטק, שירותי בריאות, ממשל, פיננסים, ניהול עסקי, שיווק, אנרגיה וייצור מוצרים חדשניים.