דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

סטודנטים.ות לתואר ראשון מארחים בזום את שר התרבות והספורט מר חילי טרופר

מסכמת את האירוע, דיקנית ביה"ס - פרופ' יערה בר-און

בתאריך 10.1.22, יום ב', נפגשנו בזום עם חילי טרופר שר התרבות והספורט ועם מנכ"ל משרדו, רז פרויליך, לשיחה על חינוך, תרבות ומה שביניהם. שניהם אנשי חינוך רבי ניסיון.

"מה מעניק משמעות?" שאל טרופר וענה: "חיים שמותירים אחריהם עקבות. איש חינוך הוא אדם המותיר אחריו עקבות". אנחנו כמחנכים מעניקים משמעות לרבים סביבנו; לא מספיק להעניק ידע, העיקר הוא להעניק תחושת בטחון, אופק, חווית הצלחה וקשר אישי.

או כמאמרו של קרליבך, כפי שציטט אחד הסטודנטים: "כל ילד צריך מבוגר אחד שמאמין בו". אנחנו יכולים להיות אלו שעושים את השינוי, ומקשיבים לילד/ה אותה/ו אנו פוגשים.

טרופר סיפר על ניסיונו האישי כמחנך ומנהל בית ספר לנוער בסיכון, על ההתמסרות שלו לחינוך, שבסופו של דבר מתמצה ביכולת ליצור אצל נערה או ילד שחוו כישלונות (ובכל אחד מאיתנו יש ילד/ה כזו) חוויה של הצלחה אמיתית, המבוססת על דרישות גבוהות מחד גיסא, וקשר אישי, חם ותומך מאידך.

לאחר הרצאה מעוררת מחשבה, עניין ורגש פגשנו לשיחה את מנכ"ל משרדו. רז היה שנים רבות ב"אחרי", ובעשור האחרון היה מנכ"ל חברת המתנ"סים. רז הציג את החשיבות של החינוך הבלתי פורמלי והקשר ההכרחי היום בינו לבין החינוך הפורמלי, הזקוק כל כך לשיטות ולעוצמה שיש בחינוך המשלים.