נוירופסיכולוגיה-התמחות טכנולוגית – עם ד"ר דוד אוחנה
כיצד תהליכים פיזיולוגיים משפיעים על החשיבה, על הרגש ועל ההתנהגות ומה המשמעות של זה בעבודה חינוכית עם ילדים ובני נוער?
הקורס "נוירופסיכולוגיה – התמחות טכנולוגית", המוצע כקורס בחירה במסגרת התואר הראשון בחינוך, מעניק לסטודנטים ולסטודנטיות הבנה מעמיקה על הקשר בין תפקודי המוח לבין ההתפתחות הנפשית והרגשית של ילדים ובני נוער. "זהו קורס שמחבר בין עולם המחקר העדכני לבין המציאות היומיומית בכיתה ומעניק למורים ולמורות לעתיד כלים מקצועיים שמאפשרים מודעות ופעולה מדויקת יותר", אומר ד"ר דוד אוחנה, מרצה הקורס.
הקורס עוסק בתפקודי המוח ובהשפעתם הישירה על תהליכי חשיבה, למידה, וויסות רגשי והתנהגות. הוא מתייחס גם לשינויים הפיזיולוגיים המתרחשים בגילאי בית הספר ובמיוחד בגיל ההתבגרות ומסביר כיצד התפתחות מוחית ורכיבים פסיכולוגיים משולבים זה בזה ומשפיעים על תפקוד הילד.
לדברי ד"ר אוחנה, הבנת שני הממדים הללו - הפיזיולוגי והפסיכולוגי - חיונית לעבודה חינוכית: המורה הוא לעיתים הדמות המבוגרת המרכזית שנמצאת בקשר צמוד עם הילד, ועליו להיות קשוב לשינויים, לאיתותים ולצרכים העולים מן השטח.
הקורס מקנה למשתתפים גם כלים לאיתור מצבי קושי, זיהוי חריגות ביחס לשאר התלמידים והבנה מתי נכון להפנות לגורמי טיפול נוספים - יועצ/ת, פסיכולוג/ית או גורמים מקצועיים אחרים.
בנוסף, הקורס מתרחב לתחום הטכנולוגי ומציג כיצד כלים טכנולוגיים יכולים לסייע בתהליכי התפתחות שונים, ולאפשר ללומדים, אם ירצו בכך בעתיד, להיות מסוגלים לקחת חלק בתהליכי פיתוח של כלים טכנולוגיים רלוונטיים.
על המרצה
ד"ר דוד אוחנה הוא בעל תואר שלישי במדעי ההתנהגות מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול - הטכניון, חיפה. הוא חוקר קליני ומומחה לחקר רגשות ולתהליכי קבלת החלטות, והדוקטורט שלו עסק בהתמכרויות. בעבר עבד בכפרי גמילה שונים כחוקר.
סילבוס מקוצר
בין הנושאים הנלמדים בקורס:
• תפקידי ההורמונים במוח
• יכולת העיצוב של המוח
• תהליכי חשיבה וקוגניציה
• הבנת תהליכי התמכרות ותהליכי שיקום
רוצים לרכוש כלים שיהפכו אתכם למחנכים מדויקים ורגישים יותר? הירשמו לתואר ראשון בחינוך.