כלבנות טיפולית – עם עופר ביטון
איך אפשר להיעזר בכלב כדי "להגיע" לנער מופנם? כיצד כלבים יכולים לסייע לילדים עם קושי בוויסות רגשי?
הקורס כלבנות טיפולית, הנלמד במסגרת בית הספר לחינוך, מעניק לסטודנטים ולסטודנטיות גישה לאחד מהמקצועות המבוקשים בשנים האחרונות. כלבנות טיפולית היא כלי טיפולי חשוב שבו עושים שימוש בעבודה עם מגוון אוכלוסיות – נוער בסיכון, ילדים ונוער במסגרות של חינוך מיוחד, נפגעי פוסט טראומה, הגיל השלישי ועוד.
עופר ביטון, מרצה בקורס והבעלים של "עופר – מרכזים לכלבנות טיפולית", מסביר כי במסגרת הקורס לומדים הסטודנטים והסטודנטיות את כל ההיבטים הקשורים למשולש הטיפולי מטופל-מטפל-כלב. "הסטודנטים לומדים איך עובדים עם הכלב כ'כלי' טיפולי, איך משלבים אותו בעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות, איך מאלפים כלבים, איך מנגישים אותם למטופלים", הוא אומר.
לדבריו, השימוש כיום בכלבים טיפוליים נעשה גם במסגרת החינוך הרגילה: "היום משולבים כלבים טיפוליים במסגרות חינוכיות רגילות רבות, מתוך ההבנה של היתרונות הרבים שיש בעבודה איתם. הקורס נותן כלי חשוב למי שמעוניינים להשתלב במערכת החינוך אבל לא רק בה – גם מי שרואים עצמם עובדים במסגרות קהילתיות שונות".
סטודנטים וסטודנטיות שיבחרו בקורס ילמדו את מרביתו במכללה עצמה, ואת ההכשרה המעשית יעשו ב"עופר - מרכזים לכלבנות טיפולית".
על המרצה
עופר ביטון הוא ממייסדי תחום הכלבנות הטיפולית בארץ, ומלמד אותו במוסדות שונים מעל ל-20 שנה. עופר הוא ראש החוג טיפול באמצעות כלבים באוניברסיטה העברית, והבעלים של 8 מרכזים של כלבנות טיפולית ברחבי הארץ, המספקים מענה לאוכלוסיות מגוונות כמו נוער בסיכון, ילדים בחינוך המיוחד, מטופלים בתחום בריאות הנפש ועוד.
סילבוס מקוצר
בין הנושאים הנלמדים בקורס:
• שילוב כלבים טיפוליים במסגרות שונות
• עבודה פרטנית וקבוצתית עם כלבים טיפוליים
• המאפיינים של כלב טיפולי
• הכשרה של כלבים טיפוליים
• הכשרה מעשית
רוצים להכיר כלים טיפוליים חשובים ומגוונים? הירשמו לתואר ראשון בחינוך.