דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

אלו המקצועות הכי מספקים בחברה הישראלית

תואר ראשון בחינוך מאפשר לבוגריו, לצד האפשרות לתרום לחברה, לעבור תהליך אישי ומקצועי משמעותי ולהתפתח למגוון רחב של תחומי עשייה

בין השינויים הרבים שעוברים על שוק התעסוקה בעשורים האחרונים אחד המשמעותיים שבהם הוא התנודתיות הרבה, והמעבר המהיר יחסית בין עבודות. אחת הסיבות העיקריות למעבר הזה היא החיפוש התמידי של עובדים אחר משמעות - עבודה שתאפשר להם להרגיש תורמים ובעלי ערך.

נכון - יש כמובן חשיבות רבה למשכורת ותנאים הנלווים, אבל סקרים רבים מוכיחים כי אחד הפרמטריים העיקריים בבחירת מסלול מקצועי הוא התחושה כי השתלבות בתחום זה תסייע למועמד לתרום מיכולותיו, ותחזק את תחושת הערך העצמי שלו.

מה הם התחומים הנתפסים כמייצרים משמעות?

סיעוד: בשנים האחרונות יש עלייה במספר הנרשמים ללימודי הסיעוד, בעיקר בקרב אנשים להם זו קריירה שנייה. כך, ניתן להיתקל באנשים בגילאי 30 ו-40 שעושים הסבה לתחום זה. למרות הקשיים הפיזיים והנפשיים הכרוכים במקצוע זה, על פי נתוני המועצה להשכלה גבוהה, בשנת הלימודים תש"ף למדו כ־7,180 סטודנטים לתואר ראשון בסיעוד, לעומת 3,069 עשור קודם לכן, בשנת תש"ע.

מקצועות טיפוליים: גם בהרשמה ללימוד מקצועות טיפוליים שונים נרשמת עלייה בשנים האחרונות. מדובר בטווח רחב של מקצועות, שחלקם דורשים תואר ראשון ואף תואר שני, ובחלקם ניתן להשתלב ללא תואר. בין השאר מדובר בתחומים - טיפול באומנויות, בבעלי חיים, במוזיקה, ספורט טיפולי, טיפול בהתמכרויות, רכיבה טיפולית ועוד.

חינוך: על פי נתוני האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך בין השנים 2013-2016 חלה עלייה של 37% במספר האקדמאים שהחליטו לבצע הסבה להוראה, לצד עלייה משמעותית גם במספר הנרשמים ללימודי חינוך לתואר ראשון ושני.
פרופ' יערה בר-און, דיקנית בית הספר לחינוך במכללה למינהל, מציינת כי מסלול הלימודים במכללה מייצר תהליך של התפתחות אישית ומקצועית במקביל. "למסלול מגיעים אנשים שרוצים לתרום לשינוי המערכת, לייצר תיקון לדברים שהם חוו, שהילדים שלהם חוו", היא אומרת, "הם מגיעים ללימודים עם רצון לתרום, והמסלול מסייע להם להתכוונן לכיוונים שנכונים עבורם".

מסלול התואר הראשון בחינוך במסגרת המכללה למינהל פותח מגוון רחב של אפשרויות עבור הבוגרים. כך, משתלבים הבוגרים כמורים בבתי ספר, בעבודה עם נוער בסיכון, במסגרות שונות של חינוך מיוחד, חינוך פרטני, במגוון מקצועות טיפוליים ועוד.

"התואר הזה פותח דלת למקצועות הנתפסים כמקצועות העתיד - בתחום שבין חינוך לטיפול. הביקוש למקצועות בתחום הזה רק ילך ויגבר עם השנים, מתוך הצורך של אנשים בליווי ותמיכה בשלל תחומי החיים", מציינת פרופ' בר-און.