דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מה עושים עם תואר ראשון בחינוך מלבד הוראה?

תכנית התואר הראשון בחינוך של המכללה שמה דגש רב על למידה חברתית-רגשית וטכנולוגיות למידה, ומאפשרת לבוגריה להשתלב במגוון תחומי עשייה מעולמות ההדרכה והטיפול

מה אפשר לעשות עם תואר ראשון בחינוך? האם זה תואר שפותח אופציות תעסוקתיות נוספות מלבד הוראה? התשובה היא בהחלט כן.

תואר ראשון בחינוך הוא תואר שמאפשר לבוגריו להשתלב במערכת החינוך כמורים, כמובן, אבל במקביל מספק כלים רבים שמאפשרים, למי שמעוניינים בכך, להשתלב בתחומי עשייה נוספים.

בבית הספר לחינוך של המכללה למינהל מציעים לסטודנטים הנרשמים לתכנית התואר הראשון שני מסלולי למידה:  מסלול הוראה ולמידה המכשיר אותם להשתלבות במערכת החינוך הפורמלית, ומכין אותם להשלמת תעודת הוראה באחד משני התחומים הבאים: חינוך מיוחד, והגיל הרך; מסלול חברה וקהילה המכין את בוגריו להשתלבות בתפקידי ניהול בחינוך הלא פורמלי. בין השאר יכולים הבוגרים להשתלב בתפקידי הדרכה מגוונים, להתפתח בתחומי הייעוץ, הטיפול ועוד. הכלים והידע התיאורטי שרוכשים הסטודנטים מאפשרים להם להשתלב גם בתפקידים שונים ברשויות המקומיות, במסגרות של עבודה עם נוער בסיכון, מסגרות של החינוך המיוחד, במסגרות שונות של עבודה בקהילה עם קשישים, במרכזי תרבות קהילתיים ועוד.

 

טכנולוגיות למידה- העתיד כבר כאן

הדגש הרב ששמים במכללה במסגרת התואר על טכנולוגיות למידה, מאפשר להם להשתלב במרחב הזה שהולך ותופס תאוצה, להכיר את הטכנולוגיות המובילות בתחום זה ולקחת בו חלק פעיל, גם כמי שמובילים פיתוח תכניות למידה חדשות ומסייעים בהטמעתן.

בנוסף, התכנית שמה דגש רב על ה-SEL (social and emotional learning) - למידה חברתית-רגשית. תחום זה תופס תאוצה מתוך ההבנה כי המציאות מחייבת הענקת כלים אחרים לילדים ובני נוער על מנת לתמוך בהם בתהליך ההתבגרות והצמיחה שלהם, ועל מנת לסייע להם לחוות למידה משמעותית.

הטמעה של כלי עבודה מעולם זה פותחת בפני הסטודנטים צוהר לעולם המקצועות הטיפוליים השונים, ויכולה לאפשר להם להתפתח כמובן גם בכיוונים אלו. הקרקע שמספקת התכנית מאפשרת לסטודנטים לעשות השלמות לצורך השתלבות בתחומים כמו עבודה סוציאלית, ייעוץ על מגוון תתי התחומים, סיעוד ועוד.