דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מה נותן תואר שני בחינוך?

94% מבוגרי תכנית התואר השני בייעוץ חינוכי של המכללה למינהל השתלבו במגוון רחב של תפקידים: כיועצים חינוכיים, כמנחי קבוצות, במסגרות של ייעוץ פרטני ובתפקידים שונים במגזר השלישי

תחום הייעוץ החינוכי השתנה מאוד בעשורים האחרונים. ההבנה כי יש לעיתים צורך בייעוץ קצר מועד, למשל, ההכרח להתאים את התחום לעידן הדיגיטלי - כל אלו הובילו לשינויים גם בתכניות הלימוד המכשירות יועצים חינוכיים.

תכנית התואר השני בייעוץ חינוכי של המסלול האקדמי המכללה למינהל, מותאמת לעידן הנוכחי, וככזו היא מעניקה לבוגריה מגוון רחב של כלים שיאפשרו להם למלא את תפקיד היועץ החינוכי על הצד הטוב ביותר, אבל לא רק. תכנית זו פותחת בפניהם אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות.

דגש על העבודה המערכתית ופרקטיקום

התכנית מלמדת מיומנויות החשובות בימי שגרה, אך גם במצבי חירום, בין אם מדובר במגפה עולמית או מצב ביטחוני רעוע. כך, כוללת התכנית קורסים בפסיכולוגיה התפתחותית, קורסים המספקים כלים לזיהוי ילדים במצבי סיכון, ואף שמים בה דגש על העבודה המערכתית - עבודה בשיתוף עם הצוות החינוכי והמשפחה. עוד כוללת התכנית קורסים כמו ייעוץ אונליין, הנחיית קבוצות, שינויים חברתיים ותרבותיים במגדר ומיניות, כלים המסייעים בהתערבות במשבר, ייעוץ קצר מועד ועוד. התכנית אף כוללת פרקטיקום המאפשר לסטודנטים להתנסות במגוון הרחב של כלים אלו בעבודה מעשית.

הבוגרים המסיימים את תכנית התואר שני בחינוך יכולים להשתלב כיועצים חינוכיים בצוותי הנהלה מורחבים בבתי ספר, להוביל צוותים חינוכיים, להוביל תהליכים של ייעוץ מערכתי במסגרת החינוכית, לזהות תלמידים במצבי סיכון ולסייע להם ועוד.

94% מהבוגרים משתלבים בעבודה במגוון פלטפורמות

מגוון הכלים שנלמדים במסגרת התכנית מאפשרים לבוגרים לסייע לתלמידים ולהורים לא רק בתוך המסגרות החינוכיות עצמן.

הכלים הנרכשים בתכנית והעובדה כי מדובר בתואר המעניק בסיס רחב מאוד, מאפשרים לבוגרים להשתמש בתואר כמנוף להשתלבות בתחום העבודה הטיפולית. כך יכולים הבוגרים להשתלב בחינוך הלא פורמלי, בתחום הייעוץ המערכתי בארגונים, ואף לפתח קריירה כעצמאיים - בתחום הייעוץ הפרטני, תחום הנחיית הקבוצות ועוד.

תחום נוסף בו משתלבים הבוגרים הוא עמותות וגופים במגזר השלישי הפועלים לקראת שינוי חברתי בתחומים של סיוע לנשים, סיוע לילדים עם צרכים מיוחדים ו/או עם בעיות רגשיות ועוד. הכלים שמעניק התואר מאפשרים לבוגרים לא רק לעשות עבודה פרטנית עם מי שנזקק לה אלא גם להוביל שינוי חברתי.

ההתייחסות הזו לייעוץ חינוכי כפרופסיה בפני עצמה, מוכיחה את עצמה: 94% מבוגרי התכנית השתלבו בשוק התעסוקה במגוון רחב של תפקידים, המאפשרים להם להביא לידי ביטוי את התכנים שלמדו במהלך התואר.