דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

משטרת ישראל משתפת פעולה עם בית הספר לעיצוב וחדשנות

המטרה - לחקור ולשפר את השיטור כשירות והממשקים השונים של המשטרה מול האזרחים

שיתוף הפעולה בנושא "מאסטרטגיה להנגשה שירותית" מתקיים במסגרת לימודי תואר שני ביזמות במכללה למינהל ויתרכז באתגרים העומדים בפני משטרת ישראל מבחינת שיפור השיטור האזרחי וממשקי המשטרה במפגש עם האזרח.

תכנית הלימודים של התואר השני ביזמות וחדשנות מקדמת לימודים רב-תחומיים תוך עבודה על מקרי מבחן עכשוויים עם בעלי עניין. המעבדה הנוכחית, בהנחייתם של האדריכלית רבקה שטרנברג וד"ר עופר שוחט בשיתוף מחלקת אסטרטגיה באגף התכנון והארגון במשטרת ישראל מתמקדת באסטרטגיות ומוצרים לנגישות השירות של משטרת ישראל מול האוכלוסייה האזרחית.

סנ"צ לילך לאופמן, מ"מ ראש מחלקת אסטרטגיה באגף התכנון והארגון במשטרת ישראל: "משטרת ישראל רואה ערך בשיתופי פעולה עם האקדמיה. בחודשים האחרונים משטרת ישראל יחד עם המכללה למינהל דנו בשאלת 'ההנגשה השירותית' של שירותי המשטרה עבור מגוון משתמשים וקהלים במסגרת הקורס אקדמי בתואר השני בחוג לעיצוב חדשנות ויזמות. שיתוף פעולה זה נועד לבחון אסטרטגיות המקדמות חדשנות בשיטור עתידי כשירות לאזרח, תוך התמקדות במפגש הראשון של האזרח עם המשטרה.שיתופי פעולה אילו מייצרים כיווני מחשבה חדשים ומתן מענים לאתגרי המשטרה השונים".

פרופ' כרמלה יעקובי וולק, ראש התכנית לשעבר: "הזמן שבו אנו חיים מציב בפנינו אתגרים ובעיות מורכבות. בעיות מסוג זה ניתנות לחשיבה ופיתרון דרך ידע ופעולה בינתחומיים. התואר השני בעיצוב חדשנות ויזמות, דרך שיטות מגוונות, רשת מומחים תומכת וסטודנטים הבאים מדיסציפלינות שונות, מייצר פתרונות לבעיות הבוערות בחברה הישראלית. בשנת הלימודים הנוכחית שיתוף הפעולה עם משטרת ישראל העמיד את הממשק בין האזרח למשטרה במרכז העשייה ויצר תכנית אסטרטגית לפתרון בעיות הנובעות ממשקים אלה".

'מאסטרטגיה להנגשה שירותית' הוא קורס המבקש למקם במרכזו את שאלת נגישות השירות במשטרת ישראל בכדי לייצר אסטרטגיות מוצר המקדמות חדשנות בשיטור עתידי כשירות אזרחי, תוך התמקדות ב'קו הראשון' של המשטרה במפגש עם האזרח. דרך העבודה עם המשטרה מקנה כלים לאיסוף וניתוח מידע ממקורות וסוגים שונים, זיהוי תופעות, חשיבה יצירתית וחדשנות במגוון כלים ותוצרים (עיצוב שירות, התערבות מרחבית, תכנית קהילתית וכדומה).
האתגרים העומדים בפני משטרת ישראל בשיפור השיטור האזרחי ובשיפור הממשקים השונים של המשטרה במפגש עם האזרח, מתקיימים מרגע הקריאה (התקשרות למוקד 100), דרך מרכזי שירות לאזרח (מפגש עם שוטר בתחנת משטרה) ועד למפגשים אקראיים במרחב הציבורי ובחיי היום יום האזרחיים.

הסטודנטים למדו במשך כמה חודשים את התפקודיות של המשטרה והיכרות עם צרכים, ציפיות ודפוסי התנהגות של אזרחים וקהילות ומכן איך אלה יכולות לחולל שינוי באסטרטגיה של השיטור העתידי בחיי היומיום, הייצוג והזיהוי של תפקודיות, כשלים ופוטנציאלים לצד חשיבה עיצובית שבאמצעותם ניתן לשפר את השירות האזרחי של המשטרה, למשל:
כיצד ניתן להגביר את תחושת הביטחון אישי?
מי הישות המועדפת למלא אחר צרכי הביטחון האישי?
עד כמה מוכנים אזרחים לקחת חלק בשיטור?
אילו ממשקים אזרחיים חדשים יכולה המשטרה לקדם לשיפור חיי האזרח ומוסדות אזרחים?

תרחישי הנגישות והשירות יתרכזו בתחומים של שירותי שיטור ב'קו הראשון' לאזרח - דיווח אירועים, שקיפות מידע והרחבת השירות.
בשבועות הקרובים יציגו הסטודנטים בפני הגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל את הממצאים והמסקנות.

בשיתוף פעולה זה לקחו חלק המרצים הבאים:
אד' רבקה שטרנברג
ד"ר עופר שוחט
ד"ר שלי כהן
אד' אוהד מיוחס
תמרה מנספלד
ד"ר שושי בראלי