דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

פתרונות חכמים (IOT) לחברת כתר:

עבודה בצוותים רב תחומיים

קבוצות העבודה בהאקתון שנערך עם חברת כתר כללו עובדים מהחברה, סטודנטים מבית הספר לעיצוב וחדשנות וחברי סגל. והפתרונות? חלקם כבר יושמו ואחרים בתהליכי פיתוח

כמה סטודנטים יכולים להגיד שרעיונות שלהם מיושמים בחברות מובילות? בין ברי המזל שזכו לקחת חלק בתהליך יצירה מרתק, שחלק מהתוצאות שלו כבר יושמו או מצויות בתהליכי יישום, היו סטודנטים מבית הספר לעיצוב וחדשנות של המסלול האקדמי המכללה למינהל.

במהלך 2016 התקיים האקתון במסגרת המכללה למינהל בו נטלה חלק חברת כתר. החברה, יצרנית ומשווקת מובילה של מוצרי ריהוט ואחסון לבית, רצתה להוביל תהליך חשיבה יצירתי שיסייע לה בפיתוח מוצרים בעלי אוריינטציה לעולם ה-IoT. את הקשר למכללה הוביל ד"ר גוין סאס, כיום דיקאן בית הספר לעיצוב וחדשנות, ששימש באותה התקופה כסמנכ"ל הלמידה והחדשנות של כתר.

להאקתון קדם אירוע מיטאפ בבר בהרצליה אליו הגיעו סטודנטים מתכניות התואר הראשון והשני של בית הספר לעיצוב וחדשנות שהתעניינו בתהליך, ועובדים מהחברה. המיטאפ היה הזדמנות להיכרות ראשונית ולתחילת חשיבה משותפת באווירה בלתי פורמלית.

פרסים בהיקף של 20 אלף דולר

ההאקתון עצמו נמשך 36 שעות במהלכו כ-100 אנשים התחלקו ל-10 קבוצות, כאשר כל קבוצה עבדה על מוצרים קיימים במטרה להפוך אותם למוצרים חכמים, או חשבה על פיתוח מוצרים חדשים. הקבוצות היו רב תחומיות וכללו עובדים של החברה, מתמחים בתכנית המצוינות של כתר (e-(Vision, סטודנטים בתכנית התואר הראשון ותכנית התואר השני בבית הספר לעיצוב וחדשנות ואף חברי סגל.

ההאקתון כלל הנחייה ליווי צמוד של הקבוצות, לצד הפוגות מתודיות שנועדו לעורר חשיבה וסקרנות. במהלך השעות האינטנסיביות אף זכו הצוותים לביקור של יו"ר החברה, סמי סגול. בסיום ההאקתון הציגו הקבוצות פרוטוטייפים של הרעיונות שעלו בתהליך העבודה בפני צוות שופטים שכלל את בכירי החברה ומרצים בכירים מהמכללה. חברת כתר העניקה לזוכים פרסים בהיקף של 20 אלף דולר. כאמור, חלק מהרעיונות כבר יושמו, ואחרים מצויים בתהליכי פיתוח.

תרומה מכרעת של הסטודנטים מתכנית התואר השני בעיצוב חדשנות ויזמות

במכללה מיישמים לאורך השנים שיתופי פעולה מגוונים עם התעשייה, ביניהם גם האקתונים רבים המאפשרים לסטודנטים להתנסות בתהליכי עבודה אינטנסיביים ויצירתיים, ולהתנהל מול לקוח "אמיתי".

"הייחוד של התהליך עם כתר היה בתמהיל של צוותי החשיבה", אומר ד"ר סאס, "הם היו מורכבים מסטודנטים לצד עובדים בחברה - ללא היררכיה. הקבוצות ההטרוגניות האלו יצרו תהליך מאוד מוצלח".

ד"ר סאס מוסיף כי לסטודנטים מתכנית התואר השני בעיצוב חדשנות ויזמות שלקחו חלק בהאקתון היתה תרומה חשובה. "הנוכחות שלהם הוסיפה הרבה מקוריות לתהליך העבודה כולו. אלו סטודנטים שמתמחים בהובלה של תהליכי סיעור מוחות מפרים, ולכן תורמים לכל תהליך יצירתי בו הם לוקחים חלק. החיבור הזה בין אנשים מהתעשייה לסטודנטים שלנו היה מעניין והוביל לתוצרים מרתקים".