דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

מעבדה בחו"ל

ברלין 2018- 2019

התוכנית לתואר שני בעיצוב יזמות וחדשנות, היא התכנית היחידה בישראל המכשירה את הבוגרים והבוגרות להיות מנהלי חדשנות ו/או מובילי חדשנות בתחום המקצוע שלהם

הלימודים מחולקים לארבע מעבדות מרתקות והפעם נתמקד במעבדה מספר 3, סיור לימודי בחו"ל.

מטרת הנסיעה לחו"ל היא לחשוף את הסטודנטים לפעילות יזמית ולאקו סיסטם אחר של חדשנות במרחב הבינלאומי.
במסגרת הסיור נפגשים הסטונדטים ומראיינים יזמים מקומיים, מבקרים במאיצים (אקסלרטורים) מקומיים ומכירים מקרוב סטודנטים ויזמים צעירים, כמו-כן, מסיירים בחברות וסטארט-אפים טכנולוגים ומבקרים במרכזי חדשנות.

מטרה נוספת של הסיור הלימודי בחו״ל היא לקיים תהליך של סיעור מוחות להעלת רעיונות אשר יהוו בסיס מחקרי לצוותים במסגרת המאיץ של התואר שיפתח כמעבדה מספר 4 בסמסטר העוקב.
השהייה בחו"ל, החשיפה ליזמים מקומיים והשינוי במרחב, מולידים רעיונות מאוד מקוריים וחדשניים.

בשנים 2018 ו- 2019, טסנו לברלין (בעבר נסעו מחזורי סטודנטים לניו יורק, ברצלונה והשנה 2021-2 עתידים לטוס להלסינקי).

למה דווקא ברלין?

אחת הערים הטכנולוגיות ביותר באירופה המאפשרת ותומכת באמצעות מתן מענקים ליזמים מכל העולם לבוא ולהקים חברות בברלין, כמו -כן ברלין ידועה במרכזי החדשנות של חברות הענק והרבה אתרים חשובים.

אז אתם בטח תוהים, מה עשינו בברלין?!

ביקור מטורף בחברת BIG REP המייצרת מדפסות ענק של תלת מימד, למדנו על הטכנולוגיה הייחודית, ביקרנו במעבדת החברה וראינו את המכונות בפעולה.

ביקור בחברת פייבר שכלל סיור והרצאה של סמנכ"ל הפיתוח על החברה, הכרת המודל העסקי, הטכנולוגיה ומה תוכניות החברה לעתיד?

ביקור במרכז החדשנות של EDEKA, רשת המזון הגדולה בגרמניה, סיור באחת החנויות והרצאות של בכירי המרכז אשר הסבירו על המהפכה בשוק המזון והקמעונאות.

ביקור במרכז החדשנות של חברת הרכבים פולקסווגן, סיור מרתק, הרצאות, פגישות עם עובדים והיכרות מעמיקה עם טכניקות הפיתוח של החברה בכל הקשור לסיעור מוחות וחדשנות.

ביקור באוניברסיטת פוזדאם (בית הספר לחשיבה יצירתית), היכרות עם סטודנטים ליזמות וקיום סיעור מוחות של הסטודנטים לקראת הסמסטר האחרון שלהם בתואר.

הרצאה של סמנכ"ל הכספים של חברת "כרמל" מישראל אשר התלווה חלקית לסיור והרצאה על האסטרטגיה וחדשנות של כרמל.

הרצאה של הנספח הכלכלי של ישראל בברלין על קשרי גרמניה – ישראל והפוטנציאל של יזמות וחדשנות.

סיור ואירוח בתוכנית EXIT, תוכנית של ממשלת גרמניה המאפשרת ליזמים צעירים/סטודנטים לקבל מלגה ולהשתלב במאיץ מקומי (אגב, קבוצה אחת של הסטודנטים אכן עברה לשנה לברלין לפתח את המיזם שלהם).

סיורים במוזיאונים וקיום תרגילים במרחב הציבורי של ברלין כחלק מפרוייקט הגמר של המעבדה לחו"ל.

הנסיעה לחו״ל היא ללא ספק סיור לימודי מרתק, מגוון, ומעורר השראה, החשיפה לטכנולוגיות, היכרות עם יזמים, לשמוע סיפורי חדשנות, לבקר במרכזי חדשנות של חברות ענק וללמוד על תהליכי הפיתוח וחדשנות שלהם, ובעיקר לחוש את האקו – סיסטם, להבין יזם מיהו? במרחב שמאפשר יזמות.

בעת כתיבת שורות אלו אנחנו נערכים לסיור להלסיניקי וטלין ....... יהיה מדהים! חוויות בקרוב.