דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

לומדים ליישב סכסוכים

תכנית מצוינות במשא ומתן ויישוב סכסוכים הפועלת בפקולטה למשפטים ע"ש חיים שטריקס, מחזקת את כישורי המנהיגות של משתתפיה ומקנה להם כלים פרקטיים ייחודיים.

הצטיינות בלימודים מצריכה השקעה והתמדה ומקנה למצטיינים נקודת פתיחה טובה יותר בחיים האמיתיים. במסלול האקדמי – המכללה למנהל קיימות תכניות מצוינות שונות שמטרתן טיפוח מצוינות והצטיינות והענקת כלים וכישורים ייחודיים לסטודנטים המשתתפים בהן. אחת מהתכניות הללו היא תכנית מצוינות במשא ומתן ויישוב סכסוכים הפועלת בפקולטה למשפטים ע"ש חיים שטריקס.

אודות התכנית

התכנית הייחודית מיועדת להכשיר את המשתתפים בה להתמודדות עם אתגרים מקצועיים שונים, שאינם זוכים לדגש במסגרת תכנית לימודי המשפטים הרגילה. תכנית זו מהווה חשיפה לעולם המו"מ וההליכים החלופיים (אלטרנטיביים) ליישוב סכסוכים. הסדנאות הייחודיות הכלולות בה מעודדות שיח וחשיבה המבוססים על שיתוף, אמפתיה והבנת האחר מתוך שאיפה להגביר את הידע וההבנה של המשתתפים בשיטות שיפוט, הכרעה ויישוב סכסוכים חדשניות.

למי מתאימה התכנית?

לתכנית מתקבלים מדי שנה 35 סטודנטים, והיא מיועדת לבוגרי שנה א' (שסיימו את חובותיהם בקורסים בהיקף של 36 ש"ס לפחות) ובוגרי שנה ב' (שסיימו את חובותיהם בקורסי החובה) בלימודי משפטים. התכנית מיועדת לסטודנטים בעלי הישגים לימודיים גבוהים – ממוצע של 86 ומעלה - ובעלי רקע התנדבותי, והקבלה אליה תחרותית מאוד.

מתי ניתן להגיש מועמדות?

לקראת סוף שנת הלימודים מתפרסם קול קורא המזמין סטודנטים להגיש מועמדותם לתכנית. לאחר הגשת כל המסמכים הרלוונטיים מוזמנים המועמדים לראיון אישי.

ייחודיות

  • התכנית מועברת במסגרת מצומצמת ואיכותית של סטודנטים, ובמסגרתה סדנה במו"מ ויישום סכסוכים המונחית באופן אישי על ידי ד"ר קרני פרלמן, ראשת המרכז למשפט שיתופי וטיפולי בפקולטה למשפטים.
  • התכנית מקנה לבוגריה יתרונות יחסיים בלימודים ובשוק העבודה.
  • התכנית מאפשרת למשתתפיה לפתח כישורי מנהיגות ויכולות ניהול מו"מ, לעודד שיח וחשיבה משפטיים המבוססים על שיתוף, אמפתיה והבנת האחר, ולפתח בקרבם חשיבה יצירתית.
  • התכנית כוללת קורס ייחודי בתורת המשחקים, בה לומדים המשתתפים כלים ליישום ידע זה בתהליכי קבלת החלטות וניהול מו"מ.
  • השתלבות במערך ההצטיינות של הפקולטה ובמועדון "מנזה", לסטודנטים מצטיינים במסגרתו מתקיימות הרצאות העשרה, מפגשים חווייתיים שונים ופעילות התנדבותית.