דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תכנית מצטיינים

תכנית המצטיינים היא תכנית דגל של הפקולטה, הפועלת משנת 2009 ומאז יצאו משורותיה בוגרות ובוגרים רבים לתפקידים משמעותיים בעולם המשפט ובמשק. מטרת התכנית היא להקנות השכלה רחבה וכלים מקצועיים מגוונים, המהווים תשתית לעשייה אקדמית ומקצועית ברמה גבוהה, כמו גם להתפתחות אישית וחברתית.

התכנית מכוונת ליצירת מרחב וקהילת שיח של סטודנטיות וסטודנטים עם הישגים גבוהים, יכולות למידה וסקרנות אינטלקטואלית . הקבלה לתכנית זו היא תחרותית מאוד ומבוססת על הישגים בשנת הלימודים הראשונה. התכנית נפרשת על פני שנתיים אקדמיות ובליבה סדרה של סדנאות מחקר וקריאה ייעודיות המיוחדות לתכנית המצטיינים.

אילו כלים מקנה התכנית?

התכנית נלמדת במסגרת לימודי תואר ראשון במשפטים ומקנה לחבריה כלים לחשיבה ביקורתית ויצירתית, לחיזוק והעמקה של כישורי מחקר. עוד היא כוללת תכנים מעשירים במגוון רחב של תחומים ושמה דגש על ערכים של אחריות אישית ומעורבות קהילתית.

תכנית ההצטיינות היא בעלת שם גם בשוק העבודה. חברות וחברי התכנית זוכים לקבל הצעות להתמחות ממקומות יוקרתיים במגזר הציבורי החל מהתמחות בבית המשפט העליון, בכנסת, בלשכות היועץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות המדינה; ממשרדים המובילים במגזר הפרטי; וכן ובארגונים שלא למטרת רווח.

מבנה וחווית הלימודים

הסטודנטים המצטיינים משתתפים בשתי סדנאות בשנה ב' ללימודיהם. סדנת מחקר בהנחיית ד"ר אבינעם כהן, בה מעמיקים בהבנת אבני היסוד של המחקר האקדמי, דנים עם חברי סגל של הפקולטה במאמרים המצויים בתהליכים שונים של כתיבה, ומתנסים בכתיבה אקדמית ביקורתית; בסדנת הקריאה בהנחיית פרופ' צביקה טריגר נלמדים טקסטים קנוניים בתחומים לא משפטיים, הפורשים עולמות של קריאה, מחשבה ותוכן המשכללים את יכולת החשיבה והקריאה הביקורתית.

בשנה השלישית ללימודיהם משתתפים הסטודנטים בפרוסמינריון בנושא תמורות במשפט, בהנחיית נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט פרופ' אשר גרוניס.

המשתתפות והמשתתפים בתכנית לוקחים חלק בפרויקט "חברותא" ומלווים באופן אישי סטודנטים בשנתם הראשונה והשניה ללימודים.

ייחודיות

  • חוויה אקדמית-אינטלקטואלית - התנסות בכתיבה ודיון ברמה אקדמית גבוהה ובמפגש עם מגוון תחומי משפט, לצד היכרות עם תחומי דעת מגוונים מחוץ לעולם המשפט מעמיקה את היכולת האקדמיות, מעשירה את עולמם של משתתפי התכנית ומקנה תשתית לעשייה אקדמית ומקצועית ברמה גבוהה.
  • חוויה חברתית-סטודנטיאלית - התכנית מאפשרת לסטודנטים מצוינים להיפגש ולשתף פעולה במסגרת קבוצה איכותית במיוחד. משתתפי התכנית מתקבלים למועדון "מנזה", לסטודנטים מצטיינים במסגרתו מתקיימות הרצאות העשרה, מפגשים חווייתיים שונים ופעילות התנדבותית.
  • היכרות עם סגל הפקולטה - התכנית מלווה על ידי ד"ר אבינעם כהן, ראש מערך ההצטיינות, ובמסגרת הסדנאות השונות פוגשים הסטודנטים חברות וחברי סגל הפקולטה ולומדים מקרוב על מחקריהם ועבודתם.
  • יתרון בהשתלבות כסגל אקדמי-זוטר – התכנית מעודדת השתלבות בעשייה האקדמית בפקולטה, ובכלל זה: עזרה בהוראה, עזרה במחקר, חברות במערכות של כתבי העת השונים, ועוד.