דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

חושבים גלובלי

תכנית חדשה של בית הספר למשפטים של המכללה למינהל, תעניק לסטודנטים מצטיינים את הכלים שיסייעו להם להשתלב בתחום המסחרי-בינלאומי
תכנית מצטיינים גלובלית | תואר במשפטים | המסלול האקדמי המכללה למינהל

הביקוש לעורכי דין עם התמחות מסחרית-בינלאומית נמצא כבר מספר שנים בעלייה, וזאת לנוכח התרחבות עסקיהן של יותר ויותר חברות ישראליות והגידול בהיקף העסקאות הבינלאומיות בהן נדרשות פירמות עריכת הדין לטפל. כחלק מהעלייה בביקוש, נרשמה בשנים האחרונות עלייה גם בשכרם של עורכי דין המתמחים בתחום המסחרי-בינלאומי. מנתוני חברת קודקס, המתמחה בהשמת עורכי דין, עולה כי התחום המסחרי-בינלאומי הציג את העלייה הגבוהה ביותר בשוק עריכת הדין: בין השנים 2013-2015 עלה השכר הממוצע של עורכי דין בתחום זה ב-9% ועמד ב-2015 על 18,500 ש"ח ברוטו.

במסלול האקדמי המכללה למינהל זיהו את המגמה הזו, ופועלים להעניק לבוגרים את מירב הכלים שיסייעו להם לפתח קריירה משפטית בינלאומית מוצלחת. בשנת הלימודים הקרובה תושק תכנית חדשה, במסגרת לימודי תואר ראשון במשפטים, המיועדת לתלמידים מצטיינים - תכנית המצטיינים Global.

"עורכי הדין של היום חייבים שתהיה להם התייחסות גלובלית, ראייה גלובלית. משרדי עורכי הדין אינם מסתפקים כיום בעורכי דין שהכלים וההבנה שלהם הם מקומיים בלבד"
ד"ר תמיר שאנן, ראש תכנית המצטיינים

ד"ר תמיר שאנן, ראש התכנית, מציין כי היא נבנתה על מנת לספק לסטודנטים כלים ייחודיים העונים על צרכי שוק העבודה של העתיד. "ההבנה כי עולם המשפט הופך להיות גלובלי, וכי משרדי עורכי הדין המובילים זקוקים כיום לעורכי דין בעלי כישורים שיאפשרו להם להשתלב בעולם זה - היא זו העומדת בבסיס תכנית המצטיינים Global", הוא אומר, "עורכי הדין של היום חייבים שתהיה להם התייחסות גלובלית וראייה גלובלית. משרדי עורכי הדין אינם מסתפקים כיום בעורכי דין שהכלים וההבנה שלהם הם מקומיים בלבד", הוא מציין.

סמסטר קיץ באוניברסיטה מובילה בחו"ל

במסגרת התכנית החדשה יושם דגש רב על שיכלול כישורי האנגלית של הלומדים. הסטודנטים המצטיינים שייבחרו להשתתף בתכנית יעברו קורס אנגלית למשפטנים, סדנת הופעה ושכנוע באנגלית למשפטנים, וסדנה באנגלית אשר תעסוק בלימוד וקריאה במשפט עסקי.

במקביל יושם דגש על התחום המסחרי-בינלאומי, והסטודנטים יעברו סדנה הבוחנת סוגיות מתקדמות במשפט עסקי בהנחיית שופט בית המשפט העליון ד"ר יורם דנציגר, וסדנת עסקאות מסחריות שתועבר על ידי עורכי דין ממשרדים מובילים.
בנוסף, תכלול התכנית סמסטר קיץ מרוכז באוניברסיטה מובילה בחו"ל, במהלכו ילמדו הסטודנטים קורס שיתמקד במשפט עסקי. לצד כל אלו ישתתפו הסטודנטים גם בפעילויות העשרה שונות ובפעילויות למען הקהילה.

כמו כן, ייהנו הסטודנטים ממגוון שיתופי הפעולה שמקיים הפקולטה למשפטים ע"ש חיים שטריקס, במסגרתם הם יכולים עוד במהלך התואר לצבור ניסיון רלוונטי, כמו השתתפות בקליניקות המשפטיות שמפעיל בית הספר ותכנית האקסטרנשיפ. בנוסף, ייהנו הלומדים בתכנית מהנחה משמעותית בשכר הלימוד.

ד"ר שאנן מציין כי מכיוון שהתכנית מיועדת לכלול כ-20 סטודנטים בלבד, הלומדים יזכו ליחס אישי ולליווי צמוד של סגל המרצים שישמשו כמנטורים שלהם. "זו תכנית שמאפשרת לסטודנטים להתבלט ולמצות את הכישורים האישיים שלהם", הוא מסכם.