דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

נותנים לנו במכללה

את כל הכלים על מנת שנצליח

ספיר מלכה, סטודנטית בפקולטה למשפטים, מאמינה כי הקשר ההדוק לפרקטיקה ומגוון הקורסים הייחודים מסייעים לסטודנטים להבין כיצד נראית העשייה המשפטית בפועל
תואר ראשון במשפטים | המסלול האקדמי המכללה למינהל

בישראל קיימות תכניות רבות הפתוחות בפני מי שמתעניינים בלימודי משפטים – באוניברסיטאות, ובמכללות השונות.
עבור ספיר מלכה, סטודנטית שנה ג' בפקולטה למשפטים במסלול האקדמי המכללה למינהל, ההתלבטות בין התכניות השונות היתה פשוטה למדי. "רציתי ללמוד במקום טוב. היה לי ברור שכדי להשתלב במשרד מוביל אחרי הלימודים, אני צריכה להגיע מתכנית נחשבת, לכן בחרתי במכללה למינהל. בנוסף, היה לי חשוב מאוד היחס החם והאישי, שממנו יש לנו כאן בשפע".

מלכה מדגישה לטובה לא רק את היחס האישי והליווי הצמוד לאורך כל הלימודים, אלא גם את מגוון הכלים שהסטודנטים מקבלים במהלך התואר: "יש שתי דרכים להעביר את התואר, האחת – להסתכל על הכול מהצד ולעשות את המינימום. השנייה – לרצות להשאיר חותם, להשתמש בכל הכלים שמציעים לך, ולנו במכללה נותנים את כל הכלים על מנת שנצליח".
במסגרת הזו, מציינת מלכה היא השתתפה בסמסטר קיץ בגרמניה, שהיה מבחינתה חוויה מעשירה. כמו כן היא מלווה את השופט ד"ר עמי קובו, שופט בית המשפט השלום ברמלה, במסגרת סדנת ליווי שופט המוצעות לסטודנטים בפקולטה למשפטים בשנה האחרונה ללימודיהם.

הסדנה הייחודית הזו היא חלק ממגוון סדנאות ופרויקטים של המסלול האקדמי המכללה למינהל המאפשרים לסטודנטים לחוות עוד במהלך לימודיהם את העשייה בשטח, ולהיחשף למגוון רחב של חברות, אישים וארגונים בתחומים שונים.
כך, מספרת מלכה, יכולים הסטודנטים במסלול לבחור בסדנת ליטיגציה אותה מעבירים בכירים ממשרד עוה"ד ש. הורביץ, סדנת חדלות פירעון עם בכירים ממשרד עוה"ד ליפא מאיר, או להשתתף בסדנה אותה מעביר שופט בית המשפט העליון ד"ר יורם דנציגר. קורס נוסף המאפשר חשיפה לפרקטיקה הוא קורס "המשפט המבוים" בתחומים הפלילי, אזרחי והחוקתי, שבמסגרתו זוכים סטודנטים לערוך דיון משפטי בפני שופטי בית המשפט העליון לשעבר, אנשי אקדמיה ובכירים מהתחום המשפטי. "בכל המסגרות האלו, ונוספות, אנחנו לא רק לומדים את החומר התיאורטי אלא גם רואים איך העבודה המשפטית באה לידי ביטוי בפועל", היא מציינת.

תכנית מצטיינים ייחודית ושילוב של מרצים בכירים מהאקדמיה והפרקטיקה

אפיק נוסף של העשרה הפתוח בפני סטודנטים בפקולטה למשפטים הוא תכנית המצטיינים, בה משתתפת מלכה. "התכנית הזו היא בין הדברים הטובים שקרו לי", היא אומרת, "בתכנית הזו לומדים לפתח נקודת מבט שונה. בתכנית אנחנו נפגשים עם בכירים מהעולם המשפטי, מקבלים מגוון רחב של כלים שמעודדים יכולת חשיבה ביקורתית שמאוד חשובה לכל אדם אבל בעיקר למי שרואה עצמו משתלב בעולם המשפטי, וזה תורם המון".

לצד העשייה המעשית מציינת מלכה גם את סגל המרצים של הפקולטה המשלב את בכירי האקדמיה, ובכירים מהעולם המשפטי ביניהם השופט ד"ר עמי קובו, ד"ר יניב ואקי, מנהל מחלקת עררים בפרקליטות המדינה, השופט גלעד נויטל ועוד .
"הכי חשוב – לא נגמרו לי החיים. למרות האינטנסיביות, הלימודים במכללה מאפשרים לנהל חיים אישים לצד הלימודים", היא מסכמת.