דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

תואר בניהול מערכות מידע: יותר מעוד תואר טכנולוגי

תואר טכנולוגי עם זיקה עסקית מאפשר לבוגריו להיות יותר מאנשי טכנולוגיה מהשורה, ופותח הזדמנויות למשרות נחשקות בשוק העבודה המודרני

הסטארט אפ ניישן היא כמו מפלצת רעבה, שמבקשת לעצמה עוד ועוד אנשי מקצוע מוכשרים למלא את המשרות הרבות הנחוצות לה כדי להמשיך לשגשג ולגדול. במסלול האקדמי המכללה למינהל מציעים תכנית דו חוגית עבור מי שרוצה לרכוש כלים בתחומי המחשבים ומערכות המידע עם זיקה לעולם העסקי העכשווי.

"בתכנית לומדים אנשים שמעוניינים לשלב בין העולם העסקי לעולם המחשבים", אומר איתמר שבתאי, ראש התכנית הדו חוגית לניהול מערכות מידע. "זו הזדמנות ללמוד את עולם ה-IT הטכנולוגי בשילוב כלים המאפשרים תמיכה בתהליכים עסקיים", הוא אומר.

שבתאי מסביר שהחברות והארגונים הגדולים במשק, מתאפיינים בתהליכי עבודה ומערכות מורכבים מאוד. בכולם הצורך המתמיד בייעול, חסכון כספי והגדלת הרווחים תוך שימוש במערכות משוכללות ועם השאיפה התמידית לשכלל, לקצר תהליכי עבודה ולהפוך אותם לאוטומטיים. ייעול עבודה הוא מפתח לחיסכון והתייעלות של המערכת להגדלת רווחי החברה ולשם כך צריך אנשים מיומנים שיוכלו לראות את התמונה הגדולה. זה בדיוק מה שמלמדים בתכנית לניהול מערכות מידע.

במסגרת התכנית, הסטודנטים מקבלים כלים לעשות אינטגרציה בין תחום מערכות המידע והתחום העסקי, ולהיות מסוגלים להוביל להטמעה והתאמה של כלים מיכוניים ממוחשבים להטבת התהליכים העסקיים.

"המטרה של התואר היא להכשיר אנשי מפתח להכרת העולם העסקי והכרת הכלים הטכנולוגים שניתן להתאים לו בכל תחום עיסוק", אומר שבתאי.

הסטודנטים מקבלים כלים בסיסיים בתחום הפיתוח, בתחום זיהוי איומי סייבר ותקשורת. בנוסף כוללת התכנית לימוד שפות תכנות כמו PAYTHON ו-JAVA, לימודי BI, ביג דאטה, ניתוח נתונים ועוד. במהלך התואר זוכים הסטודנטים להרצאות של בכירים מהתעשייה וסיורים בחברות שונות.

כשיסיימו את התואר יוכלו בוגריו למלא תפקידים בפיתוח תוכנה, איפיון מערכות, לשמש כמנהלי מוצר בשוק התוכנה, כמאפיינים ומפתחים של BI, כאנאליסטים של נתונים ושל ביג דאטה ועוד.

דרושים: אנשים של אנשים

בדומה לתכניות אחרות במסלול האקדמי, גם התכנית בניהול מערכות מידע מעודכנת ומותאמת לצרכי שוק העבודה.

"בדירקטריון של התכנית יושבים אנשים בולטים מהתעשייה ולכן יש עדכון תמידי לצרכי השוק והחברות הגדולות ולדרישות השוק. גם הסגל בתכנית מורכב ממרצים, שמגיע מהעולם האקדמי, וממרצים שמגיעים משוק העבודה עצמו", אומר שבתאי.

מה הרקע הנדרש מהסטודנטים בתכנית? "אל החוג יכולים להגיע אנשים של אנשים, כי העבודה מול אנשים במקצועות האלה הכרחית", אומר שבתאי. "בנוסף ליכולות הבין אישיות, הם צריכים להיות עם זיקה, פתיחות ואהבה לעולם הטכנולוגי, צריכים להיות בעלי יכולות יצירתיות ואהבה לשילוב בין העולם העסקי לזה הטכנולוגי".