דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

איך מוצאים עבודה ללא ניסיון?

בעבר תואר אקדמי היה ערובה למציאת עבודה נחשקת. כיום רוב המשרות האטרקטיביות דורשות ניסיון מקצועי שלרוב אינו בנמצא אצל בוגרי תואר. איך מדביקים את הפער?

כיצד אפשר להתקבל למשרה נחשקת בהיעדר ניסיון וידע אקדמי? לשאלה זו מספר תשובות:

מומלץ להתחיל את תהליך תכנון הקריירה בשלבים מוקדמים של התואר

יש לחפש מידע על תחומי עיסוק רלוונטיים, למפות את החברות שבהן אפשר לעסוק בתחום המקצועי, להבין כיצד בנוי השוק המקצועי, אילו תפקידים קיימים ומהי היררכיית ההתקדמות. במרכז לניהול קריירה מועבר קורס ניהול קריירה ובין השאר זהו ייעודו.

לאחר ניתוח שוק העבודה בתחום, על הסטודנט למצוא דרכים לבדל את עצמו מיתר המתמודדים: כל אחד יכול!

יתרונות יחסיים

קליניקות, סדנאות או פרויקטים יישומיים, התנדבויות בעלות ערך חברתי, אנגלית או שפה זרה נוספת, תוכנה או כלי מקצועי שאפשר ללמוד לבד – כל אלו מעניקים יתרון וחשוב להבליט אותם בקורות החיים.

קחו יוזמה

המאה ה-21 מזמנת שפע של אפשרויות. סטודנטים יכולים לעבוד על מיזם קטן בתחום התכנות, לכתוב תוכן לאתר או בלוג בתחום העניין. כל אלו יכולים לשמש מעין תיק עבודות המעיד על יכולות מקצועיות גבוהות ועל היות המועמד יזם בנפשו.

דילוגים מחוץ לתחום

חשוב להבין כי יש מסלול מסוים לעבור ולרוב אי אפשר לדלג בו על שלבים: בתחומי משאבי אנוש ברוב המקרים התחנה הראשונה היא עבודה בחברת השמה. זהו בית ספר מצוין לתחום הגיוס. בתחום שוק ההון התחנה הראשונה ברוב הפעמים היא עבודה במוקד קשרי לקוחות. אמנם זה לעתים עלול להיות מייגע, אבל אין תחליף לידע המצטבר בתפקידים הללו.

עבודה במהלך הלימודים

ישנן תכניות לימוד המאפשרות לשלב לימודים וקריירה בשלב מוקדם מאוד יחסית. מומלץ להעדיף תפקידים בעלי ערך לניסיון המקצועי על פני תפקידים מתגמלים יותר בשכר (כגון מלצרות). בטווח הארוך זה ישתלם.
המרכז לפיתוח קריירה מציע אפשרות נוספת - השתלבות במשרות Interenship - התמחות בת שלושה חודשים בתחום המקצועי המבוקש, ובחברות מובילות בתעשייה.
קראו כאן על פרויקט Interenship המאפשר לסטודנטים להתמחות בחברות מובילות בתעשייה כבר במהלך הלימודים.

נטוורקינג מקצועי ומשמעותי

חברים ללימודים, עמיתים למקצוע, מכרים ובני משפחה הם רשת חברתית ומקור לא אכזב למשרות ולשיתופי פעולה עתידיים.

מיקוד לעומת פיזור

תהליך חיפוש עבודה ממוקד יעיל יותר אם הוגדר לו יעד מסוים. בריאיון עבודה חשוב לשדר למעסיק מיקוד במטרה, אך בה בעת "ראש פתוח" שמוכן לפעול על פי המגמות והשינויים המתהווים.

להתפתח כל הזמן

כיום, תפקידים רבים הם רב-תחומיים ודורשים כישורים וידע מגוונים ומורכבים הרבה יותר ממה שדרשו בעבר. אחד המונחים המקובלים בתקופה זו הוא "קריירה ספירלית". מונח זה מתייחס למעבר שעושים עובדים מתחום אחד לאחר בתום 4-3 שנות עבודה רצופות באותו מקום.

המרכז לפיתוח קריירה הוא מרכז ייחודי של המסלול האקדמי המכללה למינהל. המרכז מכשיר ומלווה את הסטודנטים והבוגרים לאורך כל הקריירה המקצועית, על ידי מתן כלים למימוש הפוטנציאל האישי והתעסוקתי וחיבור לתעשייה מובילה.
המרכז לפיתוח קריירה עומד לרשותכם, ומציע לכם בין שאר הפרוייקטים את ההזדמנות ליצור קשר ראשוני עם החברות הגדולות ולמצוא עבודה, באמצעות יריד התעסוקה השנתי של המרכז.


נכתב על ידי נטע כהן, ראש תחום מדעי המחשב במרכז לפיתוח קריירה / טלפון: 03-9634072 / מייל:  netaas@hdq.colman.ac.il