דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

2024 – הגיע הזמן לחפש עבודה בלינקדאין

טובית גל, ראשת תחום פיננסים ומערכות מידע במרכז לפיתוח קריירה, מסבירה מדוע רשת הלינקדאין כל כך חשובה בתהליך חיפוש עבודה ונותנת עצות כיצד למקסם את התהליך

כמעט ואין מי שלא שמע על הרשת החברתית העסקית לינקדאין. ועדיין – רבים לא רותמים אותה לתהליך חיפוש העבודה, או לא עושים בה שימוש נכון.

טובית גל, יועצת קריירה, ראשת תחום פיננסים ומערכות מידע במרכז לפיתוח קריירה, מסבירה כי כדי שלינקדאין תוכל באמת להתחיל "לעבוד" בשבילכם, יש כמה דברים שאתם, גם במהלך הלימודים, יכולים לעשות כדי למקסם את התהליך:

1. פרופיל מעודכן
אם כבר פתחתם פרופיל בלינקדאין, כעת עליכם לוודא שהוא מעודכן ומוכן לפעולה.
חשוב לעדכן את תחום הלימודים ואת התחום שבו אתם רוצים לעסוק. חשוב לעדכן את התיאור שלכם, את המיומנויות הרלוונטיות ואת תחומי העניין. אל תשכחו להוסיף הישגים, קורסים וכישורים שנותנים מענה לדרישות בתפקידים המועדפים עליכם.

2. פרופיל מעניין
פרופיל מעניין ימשוך את המגייסים אליכם. לכן, אל תסתפקו רק בעובדות יבשות – ספרו את הסיפור שלכם בצורה אטרקטיבית, תשלבו כמה מילים על הניסיון, ההצלחות והישגים שלכם, ספקו פרטים מעניינים כמו תחביבים – נגינה, גלישה או אהבה לספרים. בנוסף, חשוב להיות פעילים - להראות מעורבות, לעקוב אחרי אנשים מעניינים ובולטים וקבוצות בתחום. שילוב של כל הצעדים האלו יגדילו את העניין בפרופיל שלכם וכמובן את הסיכויים למציאת עבודה.

3. התמונה המושלמת
חשוב לזכור שלינקדאין זה לא פייסבוק או אינסטגרם ואנחנו לא מעלים בה כל מה שבא לנו. אנחנו נמצאים בלינקדאין כדי להשיג עבודה ולכן גם התמונה צריכה להיות בהתאם. התמונה הזאת היא הרושם הראשוני שלנו, לכן יש להקפיד על תמונה סולידית, לא רועשת, עם רקע נקי, מקו הכתפיים ומעלה, באיכות גבוהה ועם חיוך קטן.

4. כותרת מדברת
כותרת טובה היא כמעט כל מה שצריך כדי לתפוס את עייני המעסיקים והמגייסים שמחפשים מועמדים ברחבי הלינקדאין. כדאי לחשוב על כותרת אינפורמטיבית אבל ייחודית, מעניינת ולא שגרתית אך מדויקת. מומלץ במיוחד להשתמש בכלי AI כמו ChatGPT או Bard לטובת העניין.

5. לא לשכוח לסנכרן
הרבה פעמים, מועמדים שוכחים להתאים את קורות החיים שלהם לפרופיל הלינקדאין, וזה בעייתי.
חשוב לדעת ולזכור שהמגייסים בפלטפורמה הזאת הם מקצוענים, והם בודקים לעומק את קורות החיים שלכם במקביל לבחינת הפרופיל, ואם נראה שיש חוסר התאמה, ייתכן שתפספסו הזדמנויות חשובות. יש לוודא שהניסיון, שנות העבודה, המיומנויות, התחביבים וכו' מסונכרנים עם פרופיל הלינקדאין. קורות חיים אטרקטיביים התואמים לפרופיל בלינקדאין יעלו את הסיכוי למציאת עבודה.

6. ומה עם האינסטגרם?
בעת תהליך של חיפוש עבודה חשוב לשים לב גם לפלטפורמות המדיה החברתית האחרות שלכם כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכד'.
חשוב לשמור על עקביות ולשתף דברים דומים ברשתות השונות, מכיוון שייתכן שהמגייסים יבקשו לבדוק את הקשרים שלכם או לאמת את הרקע שלכם ברשתות האחרות, ואם יצוצו אי התאמות זה עלול לפגוע בסיכויים שלכם.

7. מה הקשר?
תפקידם של קשרים טובים הוא משמעותי בחיפוש עבודה בלינקדאין. הדרך הטובה ביותר להשיג עבודה בלינקדאין היא באמצעות יצירת קשרים עם אנשים שכבר עובדים באותו תחום. כך גם קל יותר ליצור קשר עם מגייסים ומנהלים בכירים.
יש היום בארגונים העדפה ברורה להעסיק אנשים שיש להם קשרים משותפים עם עובדי החברה, זה יוצר אמון ומחויבות. חשוב לייצר קשרים כאלה על ידי פניות אישיות או הצטרפות לקבוצות משותפות כדי שארגונים יוכלו למצוא אתכם בקלות.

8. האלגוריתם עובד בשבילך
ללינקדאין יש אלגוריתם מוגדר, ואם נבין מה הוא רוצה, יהיה קל יותר לעבוד איתו ולהשיג תוצאות. השימוש במילות מפתח הוא המפתח! למשל,
על ידי יצירת פוסט שיכלול האשטאגים ומילות מפתח פופולריות, או על ידי שתילת מילים רלוונטיות בקורות החיים שלנו וברקע שלנו - כל אלו יעלו את הסיכויים שתגיעו למגייסים ולמעסיקים הרצויים.
איך אפשר לדעת מהן מילות המפתח הרלוונטיות? כדאי לחפש אותן בהצעות עבודה של ארגונים ובפוסטים של אנשים שאתם עוקבים אחריהם - במיוחד אלה ששייכים לתחום שאליו אתם מכוונים.

9. לכוון לתקשורת ישירה
כולנו בני אדם ולכן, בסופו של דבר, אין כמו תקשורת ישירה. ומעבר לכך, זו הדרך לעבוד ברשת הלינקדאין.
מאוד מקובל לפנות ישירות למשאבי אנוש, למגייסים ולאנשים מהארגון. חשוב להתאים את דרך הפניה ולהציג את עצמכם בהתאם ובנימוס,
לא להתייאש אם לא חוזרים אליכם, ולא לשכוח שלא כולם זמינים מיידית או נכנסים ללינקדאין על בסיס יומי. יכול להיות שבזמן שאתם ממתינים למענה, כבר בודקים את הפרופיל שלכם ברשת.

10. להתחיל הכי חזק ולהגביר
כדי להשיג נוכחות בלינקדאין וכדי שהאלגוריתם יעבוד בשבילכם, חשוב להגביר את הפעילות שלכם. פעילות פירושה לעשות משהו אקטיבי כמו להגיב, לשתף ולפרסם, למשל: לשתף מידע בעל ערך, לשתף פוסטים שראיתם ולהוסיף כמה מילים משלכם, לעודד אחרים ולהגיב לפוסטים שלהם.

בהצלחה!
|
טובית גל, יועצת קריירה, ראשת תחום פיננסים ומערכות מידע
המרכז לפיתוח קריירה