דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)

אחד מעל כולם

קורות חיים מנצחים בשוק תחרותי

קורות חיים הם כלי שיווקי ראשון במעלה. רגע לפני שאתם שולחים את קורות החיים למשרה המבוקשת, זִכרו: קורות חיים טובים משפרים פלאים את הסיכוי שלכם להגיע לריאיון ולהתקבל למשר

על שולחנו של מנהל בכיר הונחו 600 קורות חיים. "קח את 25 קורות החיים שמונחים בראש הערֵמה ורק אותם תזמן לראיונות. את היתר תגרוס", הוא אומר לעוזרו. העוזר הנדהם שואל: "השתגעת? אולי בין ה-575 איש נמצאים הטובים ביותר?" והמנהל עונה: "טובים, אבל בלי מזל".

"הדרך הטובה ביותר לחזות את עתידך היא ליצור אותו" (פטר דרוקר)

כל מה שתעשו היום ישפיע על העתיד שלכם. קִראו מגזינים, היכנסו לפורומים, בקשו חברות בקבוצות מומחים בתחום בפייסבוק ובלינקדאין, והעשירו את הרזומה שלכם ואת הידע שלכם בתחום שבו אתם רוצים לעסוק. עִברו על לוחות מודעות הדרושים. בִדקו והבינו מה הדרישות בתחום: אילו קורסים או הכשרות יכולים להוסיף לכם? התנדבו, שפרו את האנגלית שלכם. השתלבו כבר במהלך הלימודים במשרות התחלתיות בתחום או התמחו בתחום שבו אתם רוצים להשתלב, ותייצרו לעצמכם מעברים פשוטים יותר בין מקומות עבודה.
זה הזמן שלכם לפעול ולפתח מיומנויות וכישורים רלוונטיים ולייצר לעצמכם קורות חיים שאי אפשר יהיה לדלג עליהם!

איך אפשר להגדיל את הסיכויים שקורות החיים שלכם לא ייעלמו בתוך הערֵמה?

כלל ראשון: "חובת המאמץ היא עלינו". כמו בכל תחום, כדי להגיע לתוצאות יש להשקיע ולהתמיד, לבחון את קורות החיים ולהתאים אותם לכל משרה במדויק.
כלל שני: אין לשגר קורות חיים לכל עבר בלא מחשבה מקדימה. נצלו כל הזדמנות להביא את המיטב שלכם ולהתאים את המיומנויות והכישורים שרכשתם במהלך חייכם לקורות החיים.

קורות חיים מסודרים ומאורגנים המתאימים במדויק לפרטי המשרה יעלו את סיכויי הזימון שלכם לריאיון. דוגמאות לתבנית כתיבת קורות חיים אפשר למצוא ברשת בכמה וריאציות באתרים שונים. לסדר הדברים הכתובים ולאופן העיצוב יש השפעה ישירה על בחינת קורות החיים שלכם. קורות חיים לא מאורגנים עלולים להעיד על אי סדר או על זלזול ויסתמו את הגולל על סיכוייכם להמשיך בתהליך המיון.
התאימו את קורות החיים לסגנון המשרה. לדוגמה: בתחום המשפטים נהוג לצרף לקורות החיים תמונה, ובתחום המחשבים נהוג לצרף גם עותק באנגלית למעסיק הפוטנציאלי. בתחומים הדורשים יצירתיות, כמו עבודה במשרדי פרסום, מומלץ סגנון יצירתי יותר של קורות החיים.
התייעצו, חִקרו ובִדקו מה מקובל בתחום שלכם. תוכלו לפנות למרכז לניהול קריירה שלנו ולקבל הכוונה וייעוץ מראש התחום שלכם, המכירה את התחום לעומק.

שלוש ארבע ולעבודה: תבנית קורות החיים

פרטים אישיים: שם מלא, מקום מגורים, טלפונים, דואר אלקטרוני (יש לוודא שרשמתם את הפרטים נכון ולא פספסתם שום פרט).
השכלה: יש לפרט כרונולוגית מהסוף להתחלה, לציין את שנת הלימודים, שם המוסד ומקומו, תחום הלימודים או התואר הנלמד והתעודה שהתקבלה. חשוב לציין אם סיימתם לימודים בהצטיינות. אם המידע רלוונטי למשרה כלשהי, אפשר לפרט קורסים מרכזיים במסגרת הלימודים (כגון: האקתון, קורס לימודי ספציפי שמקנה לך ידע והכשרה בתחום העיסוק). יש לציין השכלה תיכונית, מגמה, שם בית ספר ועיר.
הכשרה מקצועית: יש לפרט רק קורסים, ימי עיון וסדנאות הרלוונטיים לתחום העיסוק.
ניסיון תעסוקתי: יש לפרט את התפקידים באופן כרונולוגי, החל מהתפקיד האחרון. לכל תפקיד יש לפרט את התחומים השונים שבהם עסקתם ואת היקף האחריות. חשוב לציין הישגים מיוחדים. מומלץ לשלב בתיאור הניסיון התעסוקתי ביטויים פעילים כגון: יזמתי, הובלתי, תכננתי וכדומה.

קצרו!

אין צורך לפרט את כל התפקידים שאי פעם עשיתם. תפקידים שאינם רלוונטיים לתחום העיסוק אפשר לציין בשורה אחת. תפקידים זמניים וקצרים שאינם תורמים להדגשת היכולות החשובות לתפקיד אפשר לא לציין כלל. שימו לב לא לייצר בקורות החיים "חורים" של תקופות שבהן לא עבדתם. אם שהיתם תקופה ארוכה בחו"ל, אפשר לציין זאת.

שירות צבאי: יש לציין את תקופת השירות, התפקיד והחיל ומומלץ לציין את דרגת השחרור. יש לפרט את תחומי האחריות בתפקיד והישגים מיוחדים.
ידע במחשבים: יש לציין ידע בתכנות ושפות מחשב. חשוב לציין שליטה בתכנות הרלוונטיות לתחום העיסוק.
שפות: יש לציין באילו שפות אתם שולטים ובאיזו רמה (שפת אם/רמה גבוהה, בינונית וכד').
שונות/פעילויות נוספות/פרויקטים חברתיים: אין צורך לפרט תחביבים ועיסוקים בשעות הפנאי. אשר לפרויקטים חברתיים, מעסיקים תמיד יראו אותם בעין יפה, מאחר שהם מעידים על אדם אכפתי ותורם.

לא: מנכ"ל שילוח. כן: שליח פיצה

דיוק: לכל משרה יש תיאור משרה ופרופיל מבוקש. חושבים שאתם מתאימים? השתדלו להתאים את קורות החיים לפרופיל המבוקש. הוסיפו את התכונות, הכישורים והמיומנויות המבוקשים לקורות החיים ואף הדגישו אותם בתמצית בתחילת קורות החיים. שימו לב שאין שגיאות כתיב. אל תגזימו ואל תנפחו מיומנויות וכישורים.

הבחנה בין טפל לעיקר

נציג הארגון יקדיש שניות מספר לקורות החיים, לכן חשוב שיהיו ממוקדים ויסודיים. יש להדגיש נתונים וכישורים מיוחדים שיש בהם יתרון יחסי במשרה הספציפית, תעודות הצטיינות והכשרות הקשורות לתחום.
סדר וארגון: בחירת גופן אחיד, הדגשת ראשי פרקים בצורה מסודרת ועקבית, שמירה על רווחים בין הפסקאות ועל שוליים סבירים. כל אלו מעידים על סדר וארגון החיוניים וחשובים לכל משרה.

נעים להכיר: מכתב מקדים

מומלץ ללוות את קורות החיים במכתב פנייה מקדים שבו מצוינים היתרונות היחסיים שלכם לתפקיד הרלוונטי. אפשר לציין גם יכולות מסוימות, שיסייעו לכם להצליח בתפקיד הספציפי. אין מקום לעמוּד שלם אלא די בתמצית של עיקרי הדברים, עד ארבע שורות.
לעתים תתבקשו לצרף גיליון ציונים ומכתבי המלצה לקורות החיים. אם לא התבקשתם, אין צורך לצרף מסמכים נוספים.

המרכז לניהול קריירה הוא מרכז ייחודי של המסלול האקדמי המכללה למינהל. המרכז מכשיר ומלווה את הסטודנטים והבוגרים לאורך כל הקריירה המקצועית, על ידי מתן כלים למימוש הפוטנציאל האישי והתעסוקתי וחיבור לתעשייה מובילה.

נכתב על ידי ליאור כהן, מנהלת ארגון הבוגרים המסלול האקדמי המכללה למינהל.
טלפון: 03-9634027, דואר אלקטרוני: liorco@hdq.colman.ac.il