דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

הפרקטיקום

גולת הכותרת של התכנית ללימודי פיתוח וייעוץ ארגוני

הלימודים במכללה למינהל משלבים את ההוראה האקדמית עם הכשרה ומיומנות פרקטית. כמוסד אקדמי מוביל, אנו שמים דגש על מצוינות בהוראה האקדמית, ובה בעת מקשרים את חומרי הלימוד לפרקטיקה הארגונית - ייעוצית. בלב לימודי פיתוח וייעוץ אירגוני עומד הפרקטיקום הכולל מיומנויות אבחון וייעוץ. הרחבנו והעמקנו את עבודת הפרקטיקום, כך שתכלול גם מיומנויות התערבות.

הפרקטיקום מתבצע כקורס מתקדם במשך שני סמסטרים עוקבים, ובו מתנסים הסטודנטים בביצוע של פרויקט ייעוצי בארגון בשוק העבודה. בליווי והנחייה צמודים של מנחי הפרקטיקום, מרצים בעלי ניסיון מעשי בתחום, מתנסים הסטודנטים בעבודה עצמאית אל מול מנהלים ועובדים בארגון, ובתכנון והשלמה של פרויקט שיפור ארגוני אמיתי.

תהליך העבודה כולל שיווק עצמי וכניסה לארגון, הגדרת משימה, ביצוע אבחון, גיבוש מסקנות והמלצות וייעוץ לתהליך שיפור ארגוני בהתאם למשימה. הלימוד נעשה מתוך התנסות מעשית, מתוך שיתוף בדילמות, התייעצות ולימוד עם סטודנטים אחרים בקבוצה, ומהנחיה אישית/צוותית של מנחי הפרקטיקום.

השילוב של אבחון והתערבות בפרקטיקום, הייחודי לתואר במכללה למינהל, מאפשר ליישם את הידע האקדמי שנלמד בקורסים השונים, לכלל עבודה פרקטית בארגון, להכיר לעומק את עבודת היועץ הארגוני ולצבור ניסיון מעשי בתחום. בכך מהווה הפרקטיקום את גולת הכותרת של התואר, כהכנה אמיתית וריאליסטית לשוק העבודה, ביצירת תחושת מסוגלות מקצועית וברכישת ניסיון מקצועי מעשי בתחום הלימודים.

זוהי חוויה רבת עוצמה, משמעותית ותורמת להתפתחות האישית.

מעל 400 סוגי פרקטיקום מוצלחים בוצעו לאורך 11 שנות התכנית. מוסמכי התכנית השתלבו בשוק העבודה בעמדות ניהוליות בכירות ובקריירות ייעוציות מגוונות, והם מהווים חלק מהרשת המקצועית-חברתית הרחבה הנפרשת בפני מוסמכי התכנית.

לחזרה לעמוד לימודי פיתוח וייעוץ אירגוני >>