דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

זה לא חוג זו משפחה

החוג לפסיכולוגיה במכללה למינהל מספק לסטודנטים מסגרת להתפתחות אישית ומקצועית בליווי אישי של טובי המרצים, המאפשרת להם לסיים את הלימודים בהצלחה ולהגדיל משמעותית את סיכוייהם להשתלב בתכניות לתארים מתקדמים במוסדות מובילים בארץ ובעולם
סטודנטים לומדים יחד- תמונת אווירה| המסלול האקדמי המכללה למינהל

תואר ראשון בפסיכולוגיה נחשב לאחד המסלולים המאתגרים ביותר. לצד התכנים המרתקים נתקלים הסטודנטים בהתמודדויות מורכבות בפן האישי והמקצועי. התחרות העזה בתחום זה מוסיפה גם היא לחץ רב על הלומדים.
בחוג לפסיכולוגיה במסלול האקדמי המכללה למינהל מבינים שלימודי התואר מהווים פרק חשוב בחיים. לא מדובר רק ברכישת ידע, אלא בתקופה עתירת חוויות לימודיות, חברתיות ואישיות. לכן, בחוג שמו להם למטרה לייצר אקלים אקדמי מעמיק, מקצועי אך גם חם, נעים ותומך על מנת שתקופת הלימודים תהפוך את החוויות הללו למשמעותיות. החוג הקטן יחסית והאקלים החברתי הקיים בו מאפשרים למרצים להכיר מקרוב את כלל הסטודנטים ולראות את הצרכים הלימודיים הייחודיים של כול אחת ואחד מקרב הלומדים בחוג. כך, בסיום התואר יכולים בוגרי החוג להוות את עתודת העובדים בתחומי הפסיכולוגיה השונים החל מהתחום הקליני דרך התחום ההתפתחותי והחינוכי ועד התחומים התעסוקתי החברתי והספורטיבי.
כבר בתהליך הקבלה סגל החוג עורך תהליך הערכה מעמיק המאפשר להכיר לעומק כל אחד ואחת מהסטודנטים. חשוב לחוג שכל סטודנט שמגיע אליו ירגיש בבית וידע שסגל החוג לצדו. חברי הסגל מכירים כל סטודנט בשמו הפרטי ונפגשים איתם באופן אישי. כך נוצרת הסביבה החזקה והתומכת שבה כל אחת ואחד יודעים שאפשר לפנות אל מי שהם רוצים, מתי שצריך ובכל עניין מקצועי ואישי, תוך ידיעה שהסגל תמיד יהיה שם עבורם. בחוג לפסיכולוגיה מאמינים כי הליווי האישי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה. הליווי הזה מאפשר לאתר קשיים שנוצרים במהלך הדרך ולסייע למי שצריך באופן מידי.

"זה לא חוג – זו משפחה, כי משפחה זה אמון, ביטחון, שותפות, הכוונה וזמינות. בכל שעה יש לנו אוזן קשבת. אנחנו לא רק מספר של תעודת זהות - יש לנו פרצוף ושם, כולם מכירים אותנו, שואלים לשלומנו, מסייעים בכל בעיה, אפילו בבעיות אישיות שלא דמיינתי את עצמי פונה איתם לסגל. ברמה המקצועית אנחנו מקבלים כל כך הרבה. זה מתבטא קודם כל בעובדה שתמיד יש זמן בהרצאות לשאול שאלות ולהבין לעומק. בנוסף אנחנו עושים קורסים שבאוניברסיטאות עושים רק חלק קטן מהסטודנטים. אם נסתכל לטווח הרחוק, כאשר יום אחד נצטרך המלצות כדי להתקדם לתואר שני, יש מי שימליץ עלינו כי באמת מכירים אותנו ונותנים לנו הזדמנויות רבות להיות עוזרי מחקר ולצבור ניסיון".
חלי כהן, סטודנטית שנה ג'

מכינים את הסטודנטים לראיונות קבלה לתואר שני

כחלק מהמחויבות שרואה סגל החוג להצלחת בוגריו משקיע סגל החוג מאמצים אדירים בתהליך ההתפתחות הלימודי, האישיותי והמקצועי של הסטודנטים הלומדים בחוג. בחוג רואים כל סטודנטית וסטודנט, דורשים הרבה מאד מהסטודנטים אך במקביל דואגים לענות על כל צרכי ההכשרה לה הם זקוקים. הסטודנטים בחוג עוברים הכשרה מסיבית בחשיבה מדעית, רוכשים ידע רחב בפסיכולוגיה, מפתחים ראיה ומיומנויות טיפולית, ומחזקים את המרחב האישיותי הפנימי שלהם כך שבסיום הדרך הם מסוגלים להתמודד בהצלחה בראיונות הקבלה לתארים מתקדמים בפסיכולוגיה כמו גם בכול ראיון קבלה לעבודה בה ירצו לבחור. כאשר סטודנטים מתמודדים בהצלחה עם תכנית הלימודים האינטנסיבית שלנו הם צוברים  ניסיון אקדמי, מחקרי ואישיותי עשיר המאפשרים להם להתפתח באופן משמעותי ולהגיע מוכנים יותר לראיונות הקבלה בהמשך הדרך.
כתוצאה - שיעור ההצלחה של בוגרי החוג במבחני המתאם ובקבלה לתכניות לתואר שני בפסיכולוגיה גבוה.
אלינה אבן ואור ליובין, בוגרות החוג משתפות: "לולא השקעה והתמיכה שקיבלנו, קשה להאמין כי היינו מתקבלות ללימודי תואר שני בקוגניציה ומוח באוניברסיטת תל אביב וללימודי תואר שני בפסיכולוגיה קלינית. זה תואר שמתקבלים אליו רק מועמדים ספורים מבין כל המועמדים, ואנו התקבלנו! התקבלנו בזכות היכולת שפתחנו אחרי שלוש שנים של השקעה וגם בשל העזרה שקיבלנו לאורך כל הדרך שאפשרה לנו ללמוד ולהתפתח. בנוסף, התקבלנו גם בזכות העובדה שלאורך השנים למדנו להתמודד עם ראיונות קבלה שבתחילה נראו מאיימים ומפחידים. כמו כן, מאוד עזרו ההמלצות שהמרצים יכלו לכתוב עלינו - כי הם באמת מכירים אותנו".