דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

התנסות ראשונה בהכשרה טיפולית

במסגרת לימודי התואר הראשון בחוג לפסיכולוגיה במסלול האקדמי המכללה למינהל הסטודנטים מתנסים בהכשרה טיפולית ראשונית
סטודנטים מדברים בינהם - תמונת אווירה| המסלול האקדמי המכללה למינהל

חלק מרכזי בתהליך הלמידה של מקצועות טיפוליים הינו ההכשרה המקצועית אותה צוברים הלומדים, ההופכת את התיאוריות הנלמדות לישימות בשטח.
בחוג לפסיכולוגיה במסלול האקדמי המכללה למינהל מאפשרים לסטודנטים החל משנת הלימודים השלישית לצבור ניסיון מעשי עם ליווי מקצועי צמוד. גישה זו מונעת על ידי התפיסה כי הכשרה טובה כוללת רכישת ידע מעמיק בכול תחומי הפסיכולוגיה בלימודי התואר הראשון, לצד רכישת חוויות ראשוניות ומיומנויות בסיסיות גם בתחום הטיפולי.

כחלק מההכנה לכול המבקשים לעסוק במקצוע טיפולי, אנו מציעים מגוון קורסים לאורך התואר. הקורס האחרון במסגרת זו, הנלמד בשנה ג', הוא קורס 'כישורים פסיכולוגים ומושגים בסיסיים בפסיכותרפיה' שבו משלבים למעשה בין שיח תיאורטי מעמיק לחונכות טיפולית, שבמסגרתה הסטודנטים מלווים מקרים די מורכבים במחלקות אשפוזיות במגוון מוסדות טיפוליים. 

"ההתנסות הזו היא חלק מתהליך מתמשך של למידה, במסגרתה בא לידי ביטוי כל מה שלומדים בשנתיים הראשונות. בזכות ההתנסות הזו מבינים הלכה למעשה את התיאוריות, את הגישות המקצועיות"
נילי שפירא, סטודנטית בשנה ג'

מפגש קרוב עם אלמנטים של ההתערבות הטיפולית המעשית

הקורס "כישורים פסיכולוגים ומושגים בסיסיים בפסיכותרפיה" מורכב משני אפיקים: בראשון, עוברים הסטודנטים הכשרה ראשונית בהתנסות מעשית שבמהלכה הם רוכשים את הכישורים האישיים והבין אישיים הבסיסיים בעבודת הפסיכולוגית. ההתנסות משלבת מפגש קרוב עם אלמנטים של ההתערבות הטיפולית המעשית לצד התבוננות ועיבוד של התהליכים, החוויות והרגשות המתעוררים במהלך העבודה הטיפולית. לסטודנטים בקורס ניתנים הדרכה וליווי מקיפים שמסייעים להם לפתח את היכולת האישית לתרום לאחר ולעבור התנסות מהנה, מעשירה ומשמעותית.
באפיק השני, הקורס סוקר את המושגים הבסיסיים בעולם הפסיכותרפיה. בתהליך זה פוגשים מקרוב את חווית המטופל או המטופלת כמו גם את החוויה המקבילה - חווית המטפל/ת.

במהלך הקורס ותהליך החונכות הטיפולית הסטודנטים לאט לאט מפתחים המשגה טיפולית. הם עוברים את כל התהליך בצמוד לאנשי מקצוע ומקבלים הדרכה צמודה מאנשי המחלקות בהן הם מתנדבים ומסגל הקורס. הסטודנטים תורמים משמעותית לעשייה החברתית ועושים עבודה חשובה הכרוכה בהתמודדויות מורכבות, אשר תורמם להתפתחותם האישית ככול שהמרחב המלווה מאפשר התנסות, גדילה והתפתחות טובים יותר.

מפי הסטודנטים:

נילי שפירא, סטודנטית בשנה ג' בלימודי פסיכולוגיה המלווה ילדה המתמודדת עם תכנים התפתחותיים דרך בית החולים הפסיכיאטרי לילדים בנס ציונה, מתארת את החוויה כולה כמדהימה. "אנחנו מקבלים המון כלים מקצועיים לאורך כל הדרך. אם זה בליווי של, מרצה הקורס, ואם זה בליווי של אנשי המחלקה וגם במפגשים בכיתה שבהם אנחנו מדברים על המקרים. ההתנסות הזו היא חלק מתהליך מתמשך של למידה, שבמסגרתה באים לידי ביטוי כל מה שלומדים בשנתיים הראשונות. בזכות ההתנסות הזו מבינים הלכה למעשה את התיאוריות, את הגישות המקצועיות ברמה מאוד גבוהה של עשייה אשר מהווה טעימה ואולי אף מקפצה לחיים המקצועיים האמיתיים".