דלג לתפריט ראשי דלג לתוכן העמוד דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לרישום ומידע נוסף השאירו פרטים

כל מה שאפשר לעשות עם תואר ראשון בפסיכולוגיה- ללא צורך בתואר שני

משאבי אנוש, שיווק, מחקר - ההיכרות העמוקה עם נפש האדם שמקנה התואר הראשון בפסיכולוגיה, פותחת בפני הבוגרים מגוון רחב של תחומי עיסוק

תואר ראשון בפסיכולוגיה הוא דרישת סף עבור כל מי שרוצים להיות פסיכולוגים מטפלים, אבל כדי להפוך לפסיכולוג קליני יש להשלים לימודי תואר שני, שתנאי הקבלה אליהם קשים, ולאחריהם התמחות. למרות העובדה כי מדובר במקצוע נחשק - לא כל מי שמסיימים את לימודי התואר הראשון מעוניינים להשתלב בו.

במה, אם כן, ניתן לעבוד אחרי סיום התואר הראשון בפסיכולוגיה? מתברר כי בלא מעט תחומים. תכנית התואר הראשון בפסיכולוגיה של המכללה למינהל, מקנה ללומדים הכשרה אקדמית איכותית ברמה גבוהה, והכלים שהתואר מספק רלוונטיים לתחומי עיסוק רבים.

הנה כמה מהתחומים הבולטים בהם לבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה יש יתרון:

שיווק: תחום השיווק, על כל מגוון תתי עיסוקיו, ניזון מהיכולת להבין את מניעי הצרכנים. לבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה יש את הכלים המסייעים להם למפות מניעים, להבין את האופן בו אנשים תופסים דברים, מפרשים סיטואציות ועוד - כל אילו מהווים את הבסיס ליצירת תהליכים שיווקיים מוצלחים. הידע הנצבר במהלך הלימודים יכול להירתם לתהליכים של בניית מסר שיווקי ממוקד בקהל יעד רלוונטי, בחינה של הצרכים של קהל היעד, ומיפוי הדרכים לספק מענה על צרכים אלו.

משאבי אנוש: ענף משאבי האנוש העוסק בדינמיקה בין אנשים, בהנעת עובדים, ובגיוס וקליטה של עובדים, יכול להיעזר בבוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה. הכלים הניתנים במהלך התואר מסייעים לבוגרים בניתוח אנשים, בהתאמה של מועמדים לתפקידים, בהנעה של תהליכי שינוי בארגון, ברתימה של עובדים למהלכים שונים. התואר הראשון בפסיכולוגיה במכללה למינהל, לצד הידע המקיף בפסיכולוגיה, כולל גם חטיבה במשאבי אנוש, כך שבוגרי התוכנית יוצאים נשכרים ובעלי יתרון בתחום זה.

הדרכה: גם תחום ההדרכה הוא כזה הקולט בשמחה בוגרי תואר ראשון בפסיכולוגיה. העבודה עם אנשים, מרקעים שונים, והצורך להבין את המניעים שלהם ולהיות מסוגלים לגרום להם לעבוד יחד כקבוצה - היא חלק בלתי נפרד מהכלים שמקבלים בוגרי התואר.

מחקר: חלק ניכר מלימודי התואר הראשון בפסיכולוגיה מוקדש לקורסים מתודולוגיים, והלימודים מעמיקים במיומנויות השונות הנדרשות לביצוע מחקרים. הכשרה זו מגיעה לשיאה בשנה השלישית בתואר בפסיכולוגיה, בה הסטודנטים מבצעים מחקרים בפועל במסגרת סמינרים. חלק מהסטודנטים אף משתלבים כעוזרי מחקר במעבדות בשלבים מוקדמים יותר של התואר. לכן, בוגרי התואר יכולים להשתלב במגוון גופים המעסיקים חוקרים, בין אם אלו מכוני מחקר, עיריות, חטיבות מחקר בגופים עסקיים גדולים ועוד.